Čeští uživatelé očekávají větší regulaci při práci s osobními údaji

4. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Rakuten Viber)
Průzkumu, který mapuje názory uživatelů na bezpečnosti digitální komunikace, se zúčastnilo více než 170 000 osob z devíti zemí střední a východní Evropy. Podle českých respondentů je v této oblasti zapotřebí větší regulace.

Rakuten Viber, přední komunikační platforma v regionu střední a východní Evropy, uspořádala průzkum mezi více než čtyřmi miliony svých uživatelů v devíti zemích. Hlavním tématem průzkumu byla důležitost ochrany osobních údajů v digitální komunikaci. Anketa byla provedena v oficiálních komunitách Rakuten Viber v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Chorvatsku, Srbsku, Slovinsku a Řecku a jejím cílem bylo zjistit, co je pro uživatele v digitálním prostředí důležité. Anketa zajistila okamžitou reakci uživatelů a názor více než 170 000 osob. V České republice se zúčastnilo více než 5 000 uživatelů platformy Rakuten Viber.

Na otázku, jak je důležitá ochrana osobních údajů, odpovědělo 57 % uživatelů z České republiky, že se jim tato otázka zdá důležitá, moc o tomto tématu ale nevědí. Pro 39 % respondentů je ochrana osobních údajů na internetu velmi důležitým tématem, o které se aktivně zajímají. V celém regionu je to tak dokonce pro 82 % respondentů. Nejvíce se o oblast ochrany osobních údajů zajímali respondenti z Polska, Slovinska a Řecka. Pro české a slovenské účastníky ankety je to naopak méně důležité.

Uživatelé byli také dotázáni, jestli jim současná úroveň ochrany osobních údajů přijde dostatečná. Zde se 73 % respondentů v České republice domnívá, že je zapotřebí větší regulace. Pouze 20 % procentům respondentů současný stav vyhovuje. Při používání komunikačních aplikací je pro české uživatele nejdůležitější, aby aplikace nevyužívala jejich osobní údaje nad rámec toho, co potřebuje ke svému fungování. Stejně tak odpovídali účastníci průzkumu v Polsku a Slovinsku.

Poslední otázka se týkala přímo komunikační platformy Rakuten Viber a podle výsledků se než 90 % respondentů domnívá, že používání aplikace je bezpečné.

„Naším cílem je vytvářet bezpečné prostředí pro moderní komunikaci uživatelů s maximálním respektem k ochraně jejich osobních informací. Vzhledem k tomu, že je naše společnost jednou z předních digitálních společností, je pro nás otevřená diskuse s našimi uživateli na toto téma velmi důležitá. Jde o nejpřirozenější způsob, jak zjistit, jaké mají potřeby a co je pro ně důležité,” řekl Atanas Raykov, senior director business development EEMENA ve společnosti Rakuten Viber.

Štítky: 

Podobné články

Výdaje na kybernetickou bezpečnost letos v Evropě vzrostou o 11,8%

9. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Společnost IDC předpokládá, že výdaje na bezpečnost v Evropě v roce 2025 meziročně vzrostou o 11,8 %. Geopolitický vývoj, zintenzivnění kybernetické kriminality a zpřísňující se regulační prostředí nutí evropské organizace přijímat stále sofistikovanější obranná opatření. Očekává se, že výdaje na bezpečnost zůstanou po celé období 2023-2028 vysoké a do roku 2028 dosáhnou téměř 97 miliard USD. Čtěte více

Celosvětové výdaje na kybernetickou bezpečnost letos vzrostou o 12,2 %

27. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
IDC očekává, že celosvětové výdaje na bezpečnost vzrostou v roce 2025 meziročně o 12,2 %. Rostoucí složitost a četnost kybernetických hrozeb - urychlená umělou inteligencí - nutí organizace přijímat pokročilejší obranná opatření. V důsledku toho se předpokládá, že výdaje na bezpečnost budou po období mezi lety 2023 až 2028 trvale růst až na 377 miliard dolarů. Čtěte více

Stabilní a odolný: Takový byl podle IDC vloni trh s bezpečnostními zařízeními

12. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle společnosti IDC byly celkové tržby na trhu s bezpečnostními zařízeními stabilní. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 trh vykázal 1,5% růst v tržbách a dosáhly 5,1 miliardy dolarů (meziroční nárůst 77 milionů dolarů). Z hlediska tržeb si vloni nejlépe vedl region EMEA s meziročním nárůstem o 12,4 %. Dodávky činily 1,2 milionu kusů (2,7% nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2023). Čtěte více

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více