Umělá inteligence a strojové učení je integrováno napříč aplikacemi Oracle

24. 9. 2019. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: Oracle)
Konference Oracle OpenWorld patří k událostem, kde se pravidelně představují zásadní novinky ovlivňující vývoj podnikového IT. V loňském roce byla hlavním tématem autonomní databáze Oracle, letos pak rozšíření jejích funkcí do dalších aplikací.

Nové technologie použité v Oracle Autonomous Database, především umělá inteligence a strojové učení, prorůstají do celého portfolia cloudových služeb Oracle.

Společnost Oracle na konferenci OpenWorld oznámila především integraci umělé inteligence do aplikací poskytovaných v cloudu v režimu SaaS (software jako služba). Aplikace mohou díky tomu automatizovaně poskytovat informace vedoucí k lepšímu rozhodování, zákazníci Oracle tedy s novými verzemi získávají okamžitou obchodní hodnotu.

ERP, EPM, HCM...

Systém pro plánování podnikových zdrojů (ERP) nyní díky umělé inteligenci dokáže lépe automaticky rozpoznávat dokumenty. Ze souborů PDF i dalších běžných typů dokumentů aplikace automaticky přečte finanční údaje, takže faktury a další finanční dokumenty už díky tomu nebude třeba přepisovat či jinak mezi systémy převádět ručně. Strojové učení umožňuje systému naučit se rozpoznávat formát, v němž posílají finanční informace jednotliví obchodní partneři, zvládne se přizpůsobit změnám těchto formátů i vstupu nových partnerů do firemního ekosystému.

V řešení pro řízení podnikové výkonnosti (EPM) jsou díky umělé inteligenci k dispozici nové funkce zefektivňující prediktivní plánování. Uživatelé mají ihned při načítání nových dat jednoduše pochopitelný a vizualizovaný přístup k průběžným změnám předpovědí, vidí související statistické ukazatele (rozptyl a jeho vzory apod.), na základě čehož mohou neustále provádět revize plánů. Speciální nástroje podporují rychlejší návratnost investic do systémů Internetu věcí (IoT), protože umožňují lepší přehled o těchto datech a jejich využití v Oracle Cloud Applications.

Vylepšeno bylo rovněž řešení pro řízení lidského kapitálu HCM Cloud. Strojové učení v tomto případě mj. umožňuje oddělením lidských zdrojů nabídnout zaměstnancům personalizované pracovní prostředí a zaměstnancům lépe řídit svoji profesní kariéru u dané firmy. „Zaměstnanci očekávají, že budou mít v zaměstnání přístup ke stejným technologiím jako ve svém osobním životě,“ uvedl Chris Leone, senior viceprezident pro vývoj Oracle HCM Cloud. „Patří sem např. komunikace pomocí hlasových asistentů, přístup ke všem aplikacím a datům přes mobilní telefony nebo doporučování podle hodnocení – tj. založené na dosavadním fungování. Kultura inovací ve společnosti Oracle nám umožňuje nabídnout tyto nové technologie a nástroje i našim zákazníkům – jednak proto, aby mohli fungovat agilněji a zůstali konkurenceschopní, ale i proto, aby byli atraktivní pro zaměstnance.“

Oracle HCM Cloud přináší do pracovního prostředí větší využití hlasových technologií (využití přirozeného jazyka i při interakcích mezi člověkem a softwarem), díky sjednocení více zdrojů informací umožňuje zvýšit komplexnost a s pomocí nové komponenty Oracle Connections umožňuje snazší propojení zaměstnanců s různými týmy existujícími u dané organizace; zaměstnanci sdílí např. profily se svými dovednostmi, zájmy a úspěšnými projekty.

Hlasové rozhraní a řešení pro řízení zákaznické zkušenosti

Konference Oracle OpenWorld rovněž ukázala, jak velký význam přičítá společnost Oracle dalšímu vylepšování uživatelského rozhraní podnikových aplikací. Jednoduché ovládání výrazně zvyšuje produktivitu zaměstnanců, kteří pracují se softwarem Oracle. Klíčovou novinkou je zde rozšířená podpora pro komunikaci v přirozeném jazyce, jakou znají uživatelé chytrých telefonů, ovšem s parametry a další funkčností potřebnou pro podnikové prostředí. Uvedena byla nová verze nástroje Oracle Digital Assistant, který podporuje integraci s dalšími systémy Oracle (včetně řízení dodavatelského řetězce Oracle SCM Cloud) nebo třetích stran (Microsoft Teams). Oracle Digital Assistant je rovněž k dispozici napříč celou platformou Oracle CX Cloud, což zpřístupňuje ovládání systémů hlasem např. pro zaměstnance prodeje, marketingu a zákaznických služeb.

Představeny byly aktuální verze řešení CX Unity, Project Driven Supply Chain, Replenishment Planning and Channel Revenue Management, Experience Design Studio a rozšiřující funkce a moduly určené pro konkrétní obory podnikání. Nová verze CX Unity dále vylepšuje řízení zákaznické zkušenosti (CX) a umožňuje poskytovat zákazníkům personalizované a konzistentní služby bez ohledu na typ interakce (návštěva webu, zhlédnutí on-line reklamy, samotné transakce v kamenných obchodech či e-shopu, komunikace s call centrem…).

Štítky: 

Podobné články

Martina Vlčková, CCO v SWS

Martina Vlčková (ALSO/SWS): Naše nabídka se výrazně rozšířila

2. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ALSO/SWS)
S Martinou Vlčkovou, CCO v SWS, jsme při příležitosti letošního ALSO Cloud Summitu v Hradci Králové hovořili o aktuálním dění v této společnosti. Z rozhovoru se třeba dozvíte, jak se firmě aktuálně daří, jaké má plány do budoucna, kam by se chtěla posouvat a jak by se chtěla profilovat směrem k resellerům. Čtěte více
Ředitel společnosti Konecta pro Českou republiku Jan Nedělník

Konecta: Globální hráč s technologickým přesahem

4. 6. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Konecta )
Jak dnes vypadá moderní outsourcing zákaznické péče? O proměnách oboru, přínosech automatizace i výzvách více uvedl ředitel společnosti Konecta pro Českou republiku Jan Nedělník. Čtěte více

Celosvětové výdaje na GenAI letos dosáhnou 644 miliard dolarů

7. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
IT ředitelé musí v roce 2025 počítat s rostoucími výdaji na GenAI, které budou podpořeny lepšími základními modely i všeobecně rostoucí poptávkou po produktech AI. Čtěte více
Zleva Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová

Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová (Samsung): Je důležité nezaspat dobu

13. 3. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing a Samsung)
Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová patří do marketingového a PR týmu společnosti Samsung. Z rozhovoru se například dozvíte, jak všestranná je integrace AI v podání Samsungu, jaké jsou nejnovější funkce v jejich produktech a také se seznámíte s trendy v přijetí AI mezi zákazníky v Česku a na Slovensku. Čtěte více