HTC má vylepšenou VR a adaptér pro bezdrátový přenos obrazu

11. 1. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Společnost HTC představila vylepšení své sady pro virtuální realitu Vive. Headset Vive Pro nabízí vyšší rozlišení displejů, integrovaná sluchátka a širší možnosti pro vývojáře. Další novinkou je bezdrátový adaptér Vive Wireless Adaptor, s nímž si fanoušci užijí virtuální realitu v pokojovém měřítku bez omezení kabelem.

Vylepšení se dočkal i obchod s aplikacemi pro virtuální realitu Viveport a software Vive Video, které mění přístup k vyhledávání obsahu. Na fanoušky čekají místo tradičního katalogu virtuální ukázky ze zážitků a nabídka videí ze služby Vimeo.

Vive Pro je nový headset, který umožňuje vylepšit stávající systém HTC Vive skutečným nadšencům i profesionálům. Ocení ho ti, kdo od virtuální reality požadují ten nejlepší obraz a zvuk. Vive Pro je vybaven OLED displeji s celkovým rozlišením 2 880 x 1 600 pixelů. O 78 % vyšší rozlišení poskytne výrazně čistší a ostřejší obraz a tedy i silnější pohlcení virtuálními světy. Rozdíl je zřetelný i při čtení textů.

Vive Pro je opatřen sluchátky s vestavěným zesilovačem. Nový je také systém uchycení headsetu na hlavě uživatele s lepším rozložením hmotnosti, snadným nastavením velikosti pomocí kruhového dotahování a zvýšeným komfortem. Mezi další vylepšení patří také dva mikrofony s aktivním potlačením okolního hluku a duální kamera umožňující pohled do reálného světa. Ta je navíc k dispozici i vývojářům, kteří ji mohou využít pro rozšíření možností svých produktů.

Vive Wireless Adaptor

Bezdrátový adaptér Vive Wireless Adaptor představuje první skutečně bezdrátové řešení pro HTC Vive i Vive Pro. Adaptér stojí na technologii Intel WiGig v pásmu 60 GHz, která přináší nízké latence a potřebný výkon. Adaptér bude dostupný ve třetím čtvrtletí roku 2018.

Viveport VR

Představen byl i upgrade obchodu Viveport, který obsahuje přes tisíc titulů. Obchod nyní místo tradičního 2D katalogu nabízí interaktivní ukázky. Místo textu a obrázků uživatelé mohou vyzkoušet zážitek ještě dříve, než si jej zakoupí, nebo ho vyberou z více než 320 zážitků zařazených v programu předplatného Viveport.

Vive Video včetně Vimeo

Upgradu se dočkal i software Vive Video z dílny HTC Creative Labs, který je jednou z nejstahovanějších a nejlépe hodnocených aplikací ve službě SteamVR. Program pomáhá s vyhledáváním video obsahu pro virtuální realitu a nabízí široký katalog VR videí, která lze streamovat přímo do headsetu HTC Vive (i Google Daydream). Nově je zahrnut přístup k obsahu služby Vimeo, největší otevřené video platformy bez reklam.

Štítky: 

Podobné články

Marek Prorok, specialista pro řešení Company (Un)Hacked a Eloquens v Zebra systems

Marek Prorok (Zebra systems): Virtuální a rozšířená realita jsou budoucností

17. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
S Markem Prorokem, specialistou pro řešení Company (Un)Hacked a Eloquens v Zebra systems, jsme hovořili (nejenom) o kyberbezpečnostním tréninku, který kompletně probíhá ve virtuální realitě. Kromě rozšířené a virtuální reality jsme si povídali také o umělé inteligenci a dalších aktuálních trendech. Čtěte více
AI brýle HTC VIVE Eagle

AR a VR headsety a chytré brýle se stávají mainstreamem

23. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle informací společnosti IDC celosvětové dodávky AR/VR headsetů v kombinaci s chytrými brýlemi bez displeje vzrostou v roce 2025 o 39,2 % a jejich prodej dosáhne 14,3 milionu kusů. Prodeji budou dominovat chytré brýle typu Ray-Ban od Meta, přičemž tato kategorie během tohoto roku díky novým produktům vzroste o 247,5 %. Čtěte více

Trh s rozšířenou a virtuální realitou v 1. čtvrtletí vzrostl o 18 %

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový trh s náhlavními soupravami pro rozšířenou a virtuální realitu zaznamenal podle společnosti IDC v prvním čtvrtletí letošního roku výrazné oživení a meziročně vzrostl o 18,1 %. V čele tohoto oživení stála společnost Meta, která získala 50,8 % trhu. Čtěte více

Výdaje na AR/VR v regionu EMEA do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů

29. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Výdaje na rozšířenou a virtuální realitu v regionu EMEA podle IDC do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů, což představuje 16% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Očekává se, že po celé sledované období budou dominantní tržní silou spotřebitelé. Díky rostoucí poptávce po náhlavních soupravách by však mělo růst také využívání AR/VR řešení v podnicích. Čtěte více