Čeští IT dodavatelé se v hodnocení zákazníků meziročně mírně zlepšili

1. 12. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Inside)
Hodnocení tuzemských dodavatelů IT služeb se meziročně mírně zlepšilo, zákazníci si stěžují zejména na nekorektní přístup dodavatelů k výběrovým řízením a fluktuaci či na nedostupnost zkušených odborníků.

Informační služba INSIDE publikovala výsledky každoročního průzkumu spokojenosti zákazníků s dodavateli IT řešení a služeb. V průzkumu hodnotili přední české dodavatele uživatelé (zejména CIO, IT ředitelé a ředitelé odpovědní za nákup, infrastrukturu, provoz a bezpečnost IT) z více než stovky největších tuzemských i nadnárodních firem a organizací státní správy. Z více než čtyř desítek ohodnocených dodavatelů získalo dostatečný počet hodnocení pro uveřejnění výsledků 15 společností (v této skupině byl průměrný počet hodnocení na dodavatele 25, do průzkumu se celkem zapojilo více než 100 respondentů). Zákazníci odpovídali, zda by na základě své zkušenosti daného dodavatele doporučili, a také dodavatele známkovali z pohledu odbornosti, iniciativnosti a plnění smluvních závazků.

Celkem 14 z 15 dodavatelů bylo hodnoceno i v minulém roce – meziročně se jejich průměrné skóre zlepšilo o 2,2 procentního bodu. Výrazně pozitivněji (zlepšení o víc než deset procentních bodů) letos uživatelé hodnotili společnosti Anect, Atos, Trask a Unicorn, tři z těchto společností (Anect, Trask a Unicorn) se zároveň zařadily mezi nejlépe hodnocené dodavatele.

Zákazníci měli také možnost formou komentářů uvést konkrétní pozitivní a negativní zkušenosti s dodavateli IT. „Nejčastěji zmiňovaným problémem je nekorektní přístup dodavatelů k výběrovým řízením – například nepravdivé údaje uvedené v nabídce, nebo neschopnost dodat dané řešení. Problémem je také vysoká fluktuace nebo nedostupnost kvalifikovaných pracovníků na straně dodavatelů,“ vysvětlil šéfredaktor INSIDE Lukáš Erben a dodal: „Zákazníci ale také v komentářích ocenili vstřícnost řady dodavatelů, zejména jejich flexibilitu, proaktivitu a schopnost pomoci ve složitých či kritických situacích.“

Podrobnější výsledky průzkumu spokojenosti včetně slovního hodnocení silnějších a slabších stránek jednotlivých dodavatelů zákazníky publikovala Informační služba Inside ve čtvrtletním sborníku Inside Report 3Q 2016. Detailní výstupy průzkumu budou zveřejněny také na workshopech plánovaných na první čtvrtletí roku 2017.

Štítky: 

Podobné články

LAMA Plus získala ocenění „Nejlepší distributor spotřebního materiálu Brother“

23. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lama Plus)
Společnost LAMA Plus byla společností Brother International CZ vyhlášena „Nejlepším distributorem spotřebního materiálu Brother“ za rok 2023/2024. Čtěte více

Jednotnou datovou platformu chce mít do tří let 70 % velkých českých firem

13. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Adastra)
Nadpoloviční většina firem přiznává, že má spoustu dat, ale pro uživatele je obtížné je najít nebo jim důvěřovat. Téměř 40 % firem navíc uvádí, že jejich technologické prostředí už nedostačuje současným potřebám. Jak velké organizace pracují s daty? Čtěte více

Brother ocenil AT Computers za vzájemnou spolupráci

13. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Společnost AT Computers získala ocenění od společnosti Brother pro distributora s největším obratem v kategorii hardwaru. Platí pro Českou republiku za fiskální rok 2023/2024. Čtěte více

ATC získalo dvě ocenění od EPSONu

7. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Společnost AT Computers dostala hned dvojici ocenění od společnosti EPSON. Ceny byly předány na přátelském setkání v pondělí 29. 4. 2024. Čtěte více