Samsung myslí na bezpečnost Smart TV

18. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Společnost Samsung představila třístupňové řešení zabezpečení pro kompletní řadu Smart TV se systémem Tizen s názvem systém GAIA. Služba ochrání uživatele televizorů ve všech oblastech ekosystému včetně služeb, softwaru i hardwaru.

„Ochrana osobních údajů spotřebitele je pro Samsung nanejvýš důležitá, a to jednak z hlediska hodnot společnosti, ale rovněž proto, že zajištění bezpečnosti je nutné pro další rozvoj a úspěch prostředí internetu věcí (IoT),” řekl Hyun Suk Kim, prezident divize Visual Display Business společnosti Samsung Electronics. „GAIA je zabezpečení, které poskytne zákazníkům ochranu dat nejen v současnosti, ale i v budoucnu.”

GAIA chrání osobní data spotřebitelů třemi způsoby. Nejprve využívá tzv. Secure Zone, virtuální bariéru, která vytváří zajištěný prostor a chrání zásadní operace. Zabezpečený Keypad/Number Pad, virtuální mechanismus pro vkládání dat zobrazený na TV obrazovce, zabezpečuje osobní data spotřebitele, jako jsou například číslo platební karty a heslo.

Druhým stupněm ochrany je šifrování důležitých dat přenášených mezi televizorem a serverem IoT služeb. Vestavěný GAIA anti-malware systém detekuje a blokuje jakýkoli neautorizovaný program, který může být použit pro hackování systému, nebo k provádění změn v klíčových částech operačního systému  Smart TV.

Třetím prvkem zabezpečení je posílení hardwaru. OS Tizen je rozdělen na dvě části, jejichž data jsou zabezpečena odděleně. Veřejný klíč, který ověřuje osobní informace, je také součástí hardwarového čipu.

V roce 2016 se stává televizor centrem Internetu věcí (IoT) v domácnosti. Všechny letošní modely SUHD TV jsou kromě zabezpečení GAIA vybaveny technologií IoT, která umožňuje televizoru stát se ovládačem všech IoT služeb v domácnosti.

Podobné články

Stefan Streit (TCL): Přinášíme kino do domácností

17. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: TCL)
Společnost TCL si v posledních letech vydobyla pozici světové dvojky v prodeji televizí – a každý rok uvádí na trh řadu revolučních novinek? Co vlastně znamená vize „Inspire Greatness“ pro každého z nás? To prozradil Stefan Streit, ředitel evropského marketingu. Čtěte více

TCL uvedla na český a slovenský trh televizory řady C7K s Audio by Bang & Olufsen

16. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Společnosti TCL a Bang & Olufsen pokračují v partnerství, které posouvá zážitek z domácího kina o další stupeň výš. Nové modely televizorů TCL řady C7K kromě QD-Mini LED a dalších obrazových technologií nabízejí také zvuk vyladěný právě ve spolupráci s Bang & Olufsen. Televizory TCL C7K jsou dostupné v široké škále úhlopříček od 50“ až do obřích 115“. Čtěte více

Televizory LG nabídnou nový herní portál i bezplatný přístup ke hrám z nabídky Xbox Game Pass

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG)
Společnost LG Electronics představila nový herní portál, který je na českém trhu již dostupný u vybraných modelů chytrých televizí a dalších zobrazovacích zařízení, včetně chytrých monitorů a lifestylových obrazovek StanbyME. Cílem výrobce je nabídnout větší zážitek ze streamování her a bezproblémový přístup k široké škále herních titulů. Čtěte více

Nové televize LG OLED evo zvyšují jas, využívají umělou inteligenci a míří na český trh

5. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG Electronics)
Společnost LG Electronics uvedla na český trh řadu OLED evo 2025, která nabídne řadu pokročilých televizorů, včetně prvního skutečně bezdrátového modelu na světě OLED evo M5 nebo elegantního OLED evo G5. Díky personalizaci založené na AI novinky nabízejí zážitek na míru každému uživateli a představují vrchol inovací s technologií OLED. Čtěte více