Samsung myslí na bezpečnost Smart TV

18. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Společnost Samsung představila třístupňové řešení zabezpečení pro kompletní řadu Smart TV se systémem Tizen s názvem systém GAIA. Služba ochrání uživatele televizorů ve všech oblastech ekosystému včetně služeb, softwaru i hardwaru.

„Ochrana osobních údajů spotřebitele je pro Samsung nanejvýš důležitá, a to jednak z hlediska hodnot společnosti, ale rovněž proto, že zajištění bezpečnosti je nutné pro další rozvoj a úspěch prostředí internetu věcí (IoT),” řekl Hyun Suk Kim, prezident divize Visual Display Business společnosti Samsung Electronics. „GAIA je zabezpečení, které poskytne zákazníkům ochranu dat nejen v současnosti, ale i v budoucnu.”

GAIA chrání osobní data spotřebitelů třemi způsoby. Nejprve využívá tzv. Secure Zone, virtuální bariéru, která vytváří zajištěný prostor a chrání zásadní operace. Zabezpečený Keypad/Number Pad, virtuální mechanismus pro vkládání dat zobrazený na TV obrazovce, zabezpečuje osobní data spotřebitele, jako jsou například číslo platební karty a heslo.

Druhým stupněm ochrany je šifrování důležitých dat přenášených mezi televizorem a serverem IoT služeb. Vestavěný GAIA anti-malware systém detekuje a blokuje jakýkoli neautorizovaný program, který může být použit pro hackování systému, nebo k provádění změn v klíčových částech operačního systému  Smart TV.

Třetím prvkem zabezpečení je posílení hardwaru. OS Tizen je rozdělen na dvě části, jejichž data jsou zabezpečena odděleně. Veřejný klíč, který ověřuje osobní informace, je také součástí hardwarového čipu.

V roce 2016 se stává televizor centrem Internetu věcí (IoT) v domácnosti. Všechny letošní modely SUHD TV jsou kromě zabezpečení GAIA vybaveny technologií IoT, která umožňuje televizoru stát se ovládačem všech IoT služeb v domácnosti.

Podobné články

Stefan Streit (TCL): Přinášíme kino do domácností

17. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: TCL)
Společnost TCL si v posledních letech vydobyla pozici světové dvojky v prodeji televizí – a každý rok uvádí na trh řadu revolučních novinek? Co vlastně znamená vize „Inspire Greatness“ pro každého z nás? To prozradil Stefan Streit, ředitel evropského marketingu. Čtěte více

Nová generace hotelových televizorů Philips přináší Ambilight a další vylepšení

30. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PPDS)
PPDS rozšířilo své portfolio pro segment pohostinství. Do hotelové řady televizorů MediaSuite přináší technologii AmbiLight a tím dále upevňuje svou pozici lídra v oblasti hotelové zábavy. Dva nové modely plánované pro rok 2026 přinesou vyšší energetickou efektivitu (a možnou úsporu pro hoteliéry) a zároveň novou úroveň zábavy pro jejich hosty. Čtěte více

TCL na veletrhu IFA 2025: Technologické inovace i olympijský duch

11. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Společnost TCL i letos v září představila své novinky na veletrhu IFA v Berlíně. Expozice nabídla pohled na propojený život na ploše více než 2 500 m² v hale 21A. K vidění zde byly nejrůznější řešení od nejnovějších zobrazovacích technologií a pohlcujícího audia přes chytré domácí spotřebiče až po inovace pro každodenní použití. Čtěte více

Známe vítěze 43. ročníku EISA Awards. Uspěl i český produkt

21. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: EISA)
Organizace European Imaging & Sound Association (EISA) stejně jako každý rok vybrala nejzajímavější produkty. Pokud vás zajímá, které výrobky ovládly jednotlivé kategorie této soutěže za období let 2025–2026, jste na správném místě. Čtěte více