GfK: Trh PC s dotykovými displeji na vzestupu

30. 9. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: GfK)
Zatímco multimediální tablety si již vydobyly pozici na trhu a za letošní rok se jejich prodej zvýšil o 28 %, poptávka po PC s dotykovým displejem vystřelila vzhůru o 130 %. Z tradičních produktů zaznamenaly pozitivní tendenci růstu pouze produkty se sofistikovaným designem, jako jsou počítače typu vše v jednom.

Celosvětová poptávka po IT produktech se v první polovině roku 2014 udržela na stabilní úrovni. Trendy v počítačovém segmentu s velkým objemem prodeje jasně ukazují, že spotřebitelé stále více preferují produkty se sofistikovaným designem, které nabízejí lepší funkce a splňují požadavky na mobilitu. Mění se způsob, jakým lidé počítače používají a vnímají. PC s dotykovým displejem se pro ně stávají ideálním řešením, což se projevuje prudce stoupající poptávkou.

Pravidelný cyklus nákupu obměny za produkty Windows 7 a ukončení podpory systému Windows XP na začátku roku přispěly po celém světě k odlivu spotřebitelů od tradičních stolních počítačů (pokles o 7 %) a přenosných počítačů (pokles o 12 %) do nových segmentů výpočetní techniky. Z tradičních typů produktů dosáhly pozitivních hodnot pouze produkty se sofistikovaným designem, mezi něž se řadí ultratenké notebooky (růst o 2 %), produkty s lepšími uživatelskými funkcemi, jako jsou počítače typu all-in-one (růst o 5 %), a také přenosná zařízení, například ultratenké notebooky (růst o 4 %).

Spotřebitelé přešli do nového segmentu tabletů ze segmentu tradičních přenosných počítačů, včetně obměny za stolní počítače a notebooků s displejem do velikosti 15 palců. Naopak stolní počítače dosáhly ve střední Evropě pozitivních výsledků. Za zvýšenou poptávkou po tradičních stolních počítačích stáli především spotřebitelé se zájmem o hraní her a poloprofesionální zpracování obrazu a zvuku. V meziročním srovnání vzrostla v roce 2014 také obliba modelů vše v jednom.

Německý trh měl v první polovině roku zásadní vliv na vývoj trhu s počítačovými produkty v západní Evropě. Poptávka po IT produktech se v Německu oproti stejnému období předchozího roku zvýšila o 11 %. Ačkoli po celém světě klesá zájem o přenosné počítače, v Německu se v tomto segmentu podařilo dosáhnout 10% nárůstu. Ve srovnání s loňským rokem se zařízení s dotykovou obrazovkou těšila větší oblibě než přenosné počítače bez dotykové obrazovky. V Německu byl také zaznamenán 37% nárůst poptávky po tradičních stolních počítačích, což je nejvíce z celé západní Evropy. Poptávka po modelech all-in-one se zvedla o 10 %, přičemž každý čtvrtý model již byl vybaven dotykovou obrazovkou.

V Německu si také výrazně polepšil trh s tablety. Tablet PC s přibližně 140 000 prodanými kusy v první polovině roku, což odpovídá nárůstu o 122 %, se v současnosti podílejí na celkové poptávce 3 % (červen 2014). Velké oblibě se u německých spotřebitelů rovněž těší multimediální tablety. I v tomto segmentu dosahovala poptávka vysoké úrovně 27 %. Stále populárnější jsou větší modely s úhlopříčkou přes 8 palců, které nabízejí lepší vizuální zážitek. Zatímco poptávka po multimediálních tabletech s větší obrazovkou stoupla o 43 %, trh s menšími modely do 8 palců se již blíží nasycení.

Obecně lze na základě výsledků německého trhu s IT produkty za první pololetí letošního roku očekávat pozitivní vývoj i ve druhé polovině roku 2014. Generace tabletů bude podněcovat poptávku ve všech IT segmentech a vytvoří tak potřebnou infrastrukturu i individuální podmínky a podmínky pro přenos obsahu, které odpovídají měnícímu se chování uživatelů a způsobu přijímání.

Štítky: 

Podobné články

Microsoft představil „firemní“ edice počítačů Surface Pro 10 a Surface Laptop 6

9. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Microsoft představil své první počítače řady Surface s umělou inteligencí určené pro firemní segment: Surface Pro 10 for Business a Surface Laptop 6 for Business. Novinky disponují vlastnostmi a funkcemi důležitými pro firemní zákazníky, jako jsou adekvátní výkon, dlouhá výdrž baterie, široká konektivita, spolehlivé zabezpečení nebo odolné antireflexní displeje. Čtěte více

Nová aktualizace uživatelského rozhraní One UI 6.1 rozšiřuje technologii Galaxy AI do dalších zařízení

5. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Společnost Samsung nasazuje umělou inteligenci Galaxy AI do většího počtu zařízení prostřednictvím aktualizovaného uživatelského rozhraní One UI 6.1. Mobilní umělá inteligence se tak dostane k podstatně většímu počtu uživatelů – od konce března ji budou moci postupně využít i majitelé telefonů řady Galaxy S23, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 a tabletů řady Tab S9. Čtěte více
Panasonic Toughbook G2mk2

Panasonic: odolné tablety Toughbook G2 a 33mk3

17. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Panasonic)
Společnost Panasonic Connect představila inovované verze svých odnímatelných odolných tabletů. Jak 10,1" model G2mk2, tak 12" model 33mk3 přinášejí vysokou odolnost, dlouhou výdrž, široké možnosti přizpůsobení, bohatou konektivitu a vyvážený výkon, díky kterým je terénní pracovníci ocení bez ohledu na pracovní úkol, aplikaci nebo prostředí. Čtěte více

Tablety v roce 2024: Mají stále co nabídnout?

5. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Trend je neúprosný. Tablety se prodávají stále hůř. Vloni jejich prodej klesl o desítky procent. Drtí je jak konkurence ze strany chytrých telefonů a notebooků, tak i nasycení trhu a prodlužující se životní cyklus zařízení. I přesto jde o segment, který bude ještě nějakou dobu schopný ospravedlnit svou existenci. Navíc se očekává brzký příchod inovovaných iPadů Pro od Applu... Čtěte více