Nový a silnější Canon přichází
Úvodní řeč si vzal Ladislav Paleček, který je generálním ředitelem pro Canon ČR a SR již 16 let a nyní byl pověřen také integrací Océ do Canonu. Všem připomněl, že Canon zaměstnává po celém světě 200 tisíc zaměstnanců, vlastní 277 konsolidovaných dceřiných společností a není řízen centrálně, ale oblastně. Evropa přitom patří mezi ty největší oblasti. Na výsledcích společnosti se podílí 9 miliardami euro, což je asi 30 % celosvětového obratu Canon.
Globální výsledky a strategie
V minulém roce dosáhl Canon po celém světě obratu 40 miliard USD a zisku 2,6 miliardy USD. Do vývoje investoval z celkového obratu firmy 8 až 10 % a loni si v USA zaregistroval 3 174 patentů (stal se trojkou mezi organizacemi, co se týká počtu obdržených patentů). Strategie a středně dlouhodobé plány do roku 2015 jsou takové, že Canon chce přinášet viditelný růst prostřednictvím rychlé transformace v reakci na měnící se tržní podmínky s cílem zajistit si pozici mezi top 100 světových společností. V EMEA jsou potom cíle takové, aby se společnost stala tržní jedničkou ve všech klíčových obchodních segmentech (přitom v dnešní jim již patří většina prvních míst), byla trojkou v oblasti byznys služeb a dále se zaměří na tvorbu profitu v každé své obchodní činnosti.
Canon a Océ v ČR a SR v roce 2012
Zatímco Océ v ČR a SR dosáhlo v loňském roce obratu 706 milionů korun s 280 zaměstnanci, Canon ČR a SR potom 2,9 miliardy a to díky 92 zaměstnancům. Dohromady hypoteticky dosáhly společnosti 3,586 miliardy v obratu – což je 7,2% nárůst oproti 2011 – s 372 zaměstnanci.
Integrace Canon a Océ v ČR a SR
Integrace znamená nejen změny počtu zaměstnanců, ale také to, že od 1. 7. 2013 přestane fungovat společnost Océ a zůstane pouze Canon ČR a SR. Značka Océ bude zachována a nadále bude fungovat uvnitř Canonu. Společnost chce spojením vytvořit největší světovou firmu v oblasti tiskových služeb a řešení. Přitom hodlá navýšit tržby v prodejních kanálech, využít plný potenciál všech klíčových zákazníků a zvýšit profit. Samozřejmě chce těžit z toho, že zákazníkům Canonu nabídne produkty Océ a obráceně.
Letos Canon již s Océ očekává obrat ve výši 3,857 miliardy korun, což oproti roku 2012 znamená navýšení o 7,6 %. K tomu by mělo přispět očekávané oživení trhu v ČR, kdy podle Českého statistického úřadu se z recese dostaneme po šesti sobě jdoucích čtvrtletích ve třetím čtvrtletí 2013. V lednu a únoru dosáhly obě společnosti obratu 445 milionů korun, což oproti minulému roku znamená 7,2% nárůst.
Marketingové aktivity a vývoj segmentů
Miloš Bejblík, marketingový ředitel Canonu ČR a SR, po globálním pohledu a exkurzi v číslech společností poreferoval o marketingových akcích v roce 2012 a prozradil plány na tento rok.
V minulém roce Canon na trh uvedl 96 produktů (nejvíce v oblasti foto a video a to 40 produktů a v oblasti tiskových produktů pro domácnost 34 produktů) a byl sponzorem UEFA Eura 2012.
Trh kompaktních fotoaparátů opět klesal, v kusech o 14 % a v hodnotě o 11 %. Podle něj velkou dynamiku vykazují systémové kamery, které rostou o 38 % v kusech a 49 % v hodnotě. Segment zrcadlovek potom roste o 7 % jak v kusech, tak hodnotě. Canon je v kompaktech trojkou na českém trhu a jedničkou na trhu se zrcadlovky a to i přes to, že ztratil tři procenta (pozn. redakce - ve čtvrtém čtvrtletí 2012 byl jedničkou v zrcadlovkách Nikon). Nejprodávanější zrcadlovkou v ČR v roce 2012 byl EOS 600D.
Trh tiskáren klesá, přičemž ten inkoustový o 44 % v hodnotě a o 46 % v kusech. Roste však průměrná cena tiskáren, díky zájmu o specializované modely. Nejrpodávanějším modelem inkustové tiskárny od Canonu byla Pixma IP100 (jde o druhou nejprodávanější tiskárnu v ČR).
Také trh s multifunkcemi klesal, přičemž Canon je jedničkou jak v hodnotě, tak v kusech. Trendem jsou přitom zařízení podporující bezdrátový tisk. Předloni je preferovalo 36 % a loni 54 % zákazníků. Nejprodávanější multifunkcí za loňský rok napříč všemi značkami v ČR se stala Pixma MG 5350. V dokumentových skenerech trh v ČR ve 2012 klesl o 7 %, ale Canon získal o 3 % více oproti roku 2011. Trh s kompaktními fotoaparáty zažil a bude zažívat „kanibalizaci“ díky mobilním přenosným zařízením.
Radka Palánová vystoupila s novinkami marketingové komunikace a představila připravované aktivity a sponzoring společnosti pro tento rok. Připomněla, že vše nejdůležitější o Canonu najdete na www.canon.cz/akce.
Produktové novinky
Poté si vzali slovo produktoví manažeři, kdy Jiří Jedlička představil novinky v oblasti dokumentových skenerů, Petr Hnilička z oblasti tiskáren a pánové Pavel Šerý a Libor Kopečný novinky v oblasti foto a video.
Hlavní taháky jarní kolekce Canon:
Zrcadlovky – EOS 100D a EOS 700D
Objektiv – EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM
Kompaktní fotoaparáty – PowerShot N, A1400, A2500, A2600, A3500 IS, SX270 HS, SX280 HS, Ixus 132, 135, 140 a 255 HS
Videokamery – Legria HF R46, R48, R406 a G25
Tiskárny a multifunkce – Pixma MX375, MX395, MX455, MX515, MX525 a MX925
Skenery – CanoScan 9000F MarkII, ImageFormula DR-G1100, DR-G113, DR-C120 a DR-C125W