Online prodejní kanál v 2. čtvrtletí 2013 vzrostl o 47 %
Za druhé letošní čtvrtletí Icecat zaznamenal na 435 milionů stažení produktových listů k produktům 6 609 značek, a to z 88 zemí světa. To znamená, že online kanál vzrostl o 47 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Počet monitorovaných značek stoupl meziročně o 25 % a počet sledovaných kategorií narostl o 24 %. Počet připojených platforem narostlo o 19 %.
Nejrychleji se rozvíjející e-kanál je ve východní Evropě
Při pohledu na vývoj ve 30 zemích nejvíce rozvinutých co do elektronického obchodování, monitorovaných Icecatem, je jasně vidět, že vlna e-komerce zasáhla i další regiony, jako jsou východní Evropa, Mexiko a Jihoafrická republika. Během posledních několika let se Itálie (+72 %) stává plně rozvinutým trhem; Litva (+450%) začala svůj nárůst z velmi nízkých čísel; a to samé platí i pro Maďarsko (+150 %).
HP, Philips a Intel upevňují své pozice
V Top 10 celosvětových značek e-kanálu jsou to právě firmy Philips (+93 %) a HP (+15 %), které upevňují své pozice na špici. HP se navíc dokáže alespoň trochu vyhnout marazmu segmentu počítačů díky šíři svého portfolia; Philips pak posiluje svou přítomnost v online kanálu díky své silné viditelnosti v segmentech spotřební elektroniky a osvětlení.
V Top 10 nejrychleji rostoucích značek e-kanálu najdeme Intel (+107 %), Startech.com (+143 %) a Newstar (+128 %). Mimo tento seznam, ale stále hodný zmínky, se nachází DELL (+57 %), který se v těchto přehledech postupně posunuje nahoru hned od prvního okamžiku, kdy před několika lety zahájil svou strategii vstupu do nepřímého prodejního kanálu. Intel boduje i díky postupnému mizení AMD z počítačového světa.
Poptávka po noteboocích spadla o 9 %, tablety rostou a podíl ultrabooků stoupl na 6 %
Poptávka po noteboocích, jakožto nejdůležitější kategorii online prodejního kanálu podle měření Icecatu, se ve 2. čtvrtletí letošního roku snížila o 9 %. To je přesně v souladu s celosvětovými odhady vývoje prodejů této klíčové IT kategorie, kdy se zde odráží nižší úroveň investic do pracovních prostředí na rozvinutých trzích. Je tedy logické, že v takovémto defenzivním tržním cyklu se relativně dobře daří produktům z kategorie spotřebního materiálu (zvl. kartridžím). V tomto čtvrtletí jsme byli také svědky rychlého nárůstu podílu ultrabooků mezi notebooky (6 %), což je skutečně mnohem více než pouhých 1,7 % v lednu tohoto roku. A jak by bylo možné očekávat, tablety jsou samozřejmě tou nejrychleji rostoucí kategorií v segmentu počítačových zařízení.
V Top 10 nejrychleji rostoucích kategorií jsou to opět kategorie ze segmentu serverů, které zaujímají přední místa. V segmentu spotřební elektroniky si i nadále vedou dobře LED TV (+79 %); kávovary rovněž bodovaly (+51 %). Toto čtvrtletí pak bylo posledním, kdy se stálo zato věnovat LCD televizím, jež klesly o 41 %.