EMC: Češi si cestu k big datům hledají pomalu
Češi na jedné straně stále příliš big datům nevěří, na druhé straně ale 64 % českých firem říká, že big data povedou k lepšímu obchodnímu rozhodování. Tato zjištění vyplývají z průzkumu společnosti EMC.
Průzkum probíhal v České republice a v rámci něho bylo dotazováno 237 pracovníků s rozhodovací pravomocí v oblasti IT na to, jaké výzvy a příležitosti mohou podle nich podnikům přinést technologie big data a s nimi spojená transformace IT – a související dovednosti.
V České republice jsou tedy big data považována za faktor, který přináší jasné zlepšení rozhodovacích procesů, přesto ale zatím nemá významný vliv na konkurenční odlišení ani schopnost odvracet rizika. Podle průzkumu totiž pouze 8 % respondentů získalo díky využití analytických technologií big data výhodu oproti konkurenci a jen 33 % je přesvědčeno, že se tyto nástroje stanou podmínkou úspěchu v oboru.
V otázce bezpečnosti potom čtvrtina účastníků průzkumu souhlasila s tvrzením, že technologie big data budou zcela zásadní při rozpoznávání kybernetických útoků a ochraně proti nim. Big data tak mohou mít v budoucnu klíčový přínos pro tuto oblast, vezmeme-li v úvahu, že pouhých 65 % respondentů z ČR má jistotu, že v případě potřeby dokážou v organizaci plně obnovit veškerá data.
I přes opatrnost českých uživatelů by big data měla hrát stále důležitější roli. Stejně to vidí generální ředitel EMC Czech Republic Michal Fišer: „Tento výzkum ukazuje, že podniky v ČR ve stále větší míře vnímají přelomové přínosy, kterých mohou dosáhnout s analytickými technologiemi big data, a to i přes jejich poněkud pomalejší implementaci. Big data jsou základní součástí transformace IT, procesu, který nyní probíhá v celé řadě českých firem. Množství společností v tomto regionu již zahájilo virtualizaci a využívá cloudové technologie. Některé dokonce již vytvořily plně softwarově definovanou infrastrukturu. Tento přístup spolu s analytickými technologiemi big data přinesou silný růst konkurenceschopnosti českých podniků.“