Čeští IT dodavatelé se v hodnocení zákazníků meziročně mírně zlepšili

1. 12. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Inside)
Hodnocení tuzemských dodavatelů IT služeb se meziročně mírně zlepšilo, zákazníci si stěžují zejména na nekorektní přístup dodavatelů k výběrovým řízením a fluktuaci či na nedostupnost zkušených odborníků.

Informační služba INSIDE publikovala výsledky každoročního průzkumu spokojenosti zákazníků s dodavateli IT řešení a služeb. V průzkumu hodnotili přední české dodavatele uživatelé (zejména CIO, IT ředitelé a ředitelé odpovědní za nákup, infrastrukturu, provoz a bezpečnost IT) z více než stovky největších tuzemských i nadnárodních firem a organizací státní správy. Z více než čtyř desítek ohodnocených dodavatelů získalo dostatečný počet hodnocení pro uveřejnění výsledků 15 společností (v této skupině byl průměrný počet hodnocení na dodavatele 25, do průzkumu se celkem zapojilo více než 100 respondentů). Zákazníci odpovídali, zda by na základě své zkušenosti daného dodavatele doporučili, a také dodavatele známkovali z pohledu odbornosti, iniciativnosti a plnění smluvních závazků.

Celkem 14 z 15 dodavatelů bylo hodnoceno i v minulém roce – meziročně se jejich průměrné skóre zlepšilo o 2,2 procentního bodu. Výrazně pozitivněji (zlepšení o víc než deset procentních bodů) letos uživatelé hodnotili společnosti Anect, Atos, Trask a Unicorn, tři z těchto společností (Anect, Trask a Unicorn) se zároveň zařadily mezi nejlépe hodnocené dodavatele.

Zákazníci měli také možnost formou komentářů uvést konkrétní pozitivní a negativní zkušenosti s dodavateli IT. „Nejčastěji zmiňovaným problémem je nekorektní přístup dodavatelů k výběrovým řízením – například nepravdivé údaje uvedené v nabídce, nebo neschopnost dodat dané řešení. Problémem je také vysoká fluktuace nebo nedostupnost kvalifikovaných pracovníků na straně dodavatelů,“ vysvětlil šéfredaktor INSIDE Lukáš Erben a dodal: „Zákazníci ale také v komentářích ocenili vstřícnost řady dodavatelů, zejména jejich flexibilitu, proaktivitu a schopnost pomoci ve složitých či kritických situacích.“

Podrobnější výsledky průzkumu spokojenosti včetně slovního hodnocení silnějších a slabších stránek jednotlivých dodavatelů zákazníky publikovala Informační služba Inside ve čtvrtletním sborníku Inside Report 3Q 2016. Detailní výstupy průzkumu budou zveřejněny také na workshopech plánovaných na první čtvrtletí roku 2017.

Štítky: 

Podobné články

ATC získalo dvě ocenění od EPSONu

7. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Společnost AT Computers dostala hned dvojici ocenění od společnosti EPSON. Ceny byly předány na přátelském setkání v pondělí 29. 4. 2024. Čtěte více

eD system Slovensko získalo ocenění IBM

7. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: eD system)
IT distributor eD system Slovensko převzal ocenění IBM Build Distributor roku 2023. Stalo se tak na výročním setkání obchodních partnerů společnosti IBM, které se uskutečnilo 17. dubna v restauraci Da Andrea v Bratislavě. Čtěte více

HP a Ferrari oznamují partnerství. Závodní tým formule 1 se bude jmenovat Scuderia Ferrari HP

1. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
Společnosti Ferrari a HP oznámily uzavřely dlouhodobé partnerství, jehož cílem je rozvíjet udržitelné inovace a urychlovat nasazování účelných technologií v týmech Scuderia Ferrari Formula 1, týmu Scuderia Ferrari Esports a Scuderia Ferrari Driver Academy. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami. Čtěte více

GFI Software integruje do prvních čtyř produktů umělou inteligenci

29. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Společnost GFI Software ohlásila integraci CoPilotu, komponenty postavené na generativní umělé inteligenci (GenAI), do svých čtyř klíčových produktů. CoPilot posiluje výkonnost těchto řešení směrem k vyšší intuitivnosti, efektivitě a flexibilitě s cílem pomoci koncovým zákazníkům lépe čelit bezpečnostním hrozbám a optimalizovat síťový provoz s využitím potenciálu AI. Čtěte více