Fujitsu Forum 2018: Spoluvytvářením k úspěchu

14. 11. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Fujitsu)
Letošní Fujitsu Forum, konané již tradičně v Mnichově, je za námi. Program akce, jejímiž branami i letos prošlo přes deset tisíc lidí, byl znovu nabitý velkým množstvím přednášek, prezentací, workshopů a samozřejmě i těch nejlepších řečníků. Světem ve světě byla rozsáhlá výstavní plocha, tentokrát stylizovaná do podoby města, kde byly vybrané technologie k vidění v praxi.
Tatsuya Tanaka, prezident Fujitsu

Motto letošního ročníku setkání znělo „Co-creation for Success“, pod čímž si ve Fujitsu představují proces, v jehož průběhu se kombinují digitální technologie, informace a profesionální expertízy tak, aby ve finále přinášely nové kreativní možnosti pro podniky i lidskou společnost jako takovou. Ve výsledky by pak mělo dojít také ke kompletní změně myšlení a přístupu a ke zlepšení a růstu nejen ve světě byznysu, ale i v každodenním životě každého z nás. To vše samozřejmě za výrazné pomoci partnerů.

Celkem na mnichovském výstavišti od 7. do 8. listopadu 2018 proběhlo mimo několika velkých zahajovacích a uvítacích přednášek více než 100 expertních diskusí a přes 60 menších interaktivních setkání. Na své si zde tedy přišel skutečně každý – Fujitsu Forum poskytlo desítky a stovky inspirativních příkladů inovativních řešení z oblastí, jako jsou bezpečnost, internet věcí, umělá inteligence, datová analytika, Blockchain, Průmysl 4.0 nebo robotizace a automatizace. Nutno však podotknout, že v souladu s celkovým směřováním Fujitsu, si i přes přítomnost velkého množství nejrůznějšího špičkového hardwaru (včetně velmi zajímavých notebooků, počítačů, pracovních stanic nebo tabletů), na své přišli zejména příznivci technologií, služeb a řešení.

Duncan Tait, senior executive viceprezident a ředitel regionu EMEAI ve Fujitsu, poznamenal: „Pomáháme našim zákazníkům uvolnit jejich kreativitu a zlepšit tak jejich podnikání, chuť do práce i všestrannost. Digitální technologie přinášejí nové přístupy k práci a jsou důležité pro to, aby mohly podniky přicházet s úžasnými produkty, službami a řešeními, které jejich zákazníci hledají. Inovace však nepřijdou samy, ale jsou důsledkem propojení správných nástrojů, správného uvažování a nezbytné nápaditosti. Pokud se toto všechno sejde, mohou vznikat inovace, po nichž toužíme. A právě na letošním Fujitsu Foru v Mnichově předvádíme, jak náš přístup k zákazníkům přináší úspěch dosažený inovacemi.

Fujitsu City, tak se jmenovala rozlehlá výstavní plocha s rozlohou 3 500 m2, kde na návštěvníky čekalo více než 250 reálných příkladů nasazení technologií Fujitsu na reálných místech, jako jsou maloobchod, výroba, banky, logistika, datová centra, nemocnice a zdravotnická zařízení, městské úřady, hromadná doprava nebo třeba univerzity.

Změny trhu a potřeb zákazníků

Duncan Tait promluvil také o firemní strategii, finančních cílech a změnách ve fungování firmy. Stávající strategie zůstává takřka nezměněna – Fujitsu se i nadále soustředí na budování byznysu globálních propojených služeb a své úsilí zde chce navíc stupňovat.

Zachována zůstala i většina globálních finančních cílů – nejdůležitější novinkou tak je cíl dosáhnout úrovně 10 % provozního zisku do roku 2022. Aby bylo možné tohoto cíle dosáhnout, bylo učiněno několik důležitých kroků v domovském Japonsku i ve světě. Zejména ve světě se tak Fujitsu zaměří na vysoce ziskové aktivity, které generují dostatečné příjmy. Zmínit můžeme například služby nebo systémovou integraci. Nezbytnými změnami pak projde i produktový byznys, což se bohužel podepíše také na působní firmy v regionu EMEAI – příkladem může být nedávno oznámené uzavření továrny v Augsburgu a utlumení zdejších výrobních, vývojových a dalších aktivit. Rovněž dojde ke zeštíhlení manažerských struktur.

Specializace partnerů

Stále důležitější roli bude podle Fujitsu do budoucna hrát specializace a zaměření partnerů, protože nabízené služby jsou stále komplexnější a požadavky na jejich správné pochopení a nastavení do budoucna porostou. Jako velmi důležitý tak Fujitsu považuje posun z role resellerů do pozic resellerů s přidanou hodnotou a specialistů, na což firma samozřejmě reaguje řadou iniciativ a rozšířením nabídky nejrůznějších marketingových a dalších podpůrných nástrojů. A jaké segmentu budou v budoucnu nejdůležitější? Pravděpodobně to pro vás nebude žádné velké překvapení – půjde o digitální infrastrukturu, AI, IoT, Blockchain, bezpečnost, pracoviště budoucnosti nebo poskytování služeb MSP/CSP.

Digitální žíhání

Jednou z často zmiňovaných technologií bylo na letošním Fujitsu Foru tzv. digitální žíhání (digital annealer). Jde o technologii inspirovanou kvantovými počítači schopnou řešit rozsáhlé kombinatorické úkony, které jsou kvůli extrémním nárokům na výpočetní výkon jen obtížně řešitelné konvenční cestou. Navzdory inspiraci kvantovými metodami jsou tyto nástroje aplikovatelné na současný hardware. Využití novinka najde například ve vědě, financích, logistice nebo marketingu a zákazníkům je dostupná prostřednictvím cloudových služeb.

Další novinky

Fujitsu uzavřelo nové globální partnerství se společností Microsoft ohledně nasazení kriticky důležité zátěže v Microsoft Azure. Tímto krokem získávají organizace možnost jednoduše přesouvat své IT z prostředí hybridního cloudu do nativního cloud. S tímto krokem také přímo souvisí představení řešení PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack, které umožní plně využívat výhod výše zmiňovaného nově ustanoveného partnerství.

Fujitsu oznámilo založení společnosti Fujitsu Intelligence Technology, kde bude celosvětově soustředit své aktivity související s umělou inteligencí a strojovým učením.

Další novinkou je framework Sholark, od něhož si Fujitsu slibuje zrychlení a zjednodušení byznysu souvisejícího s digitální transformací, datovou analytikou a přijímáním rozhodnutí. Sholark urychlí nasazování komplexních AI projektů a umožní jejich využívání i pracovníky bez hlubších technických znalostí a dovedností.

Fujitsu se také pochlubilo nasazením svých technologií (zejména serverů a úložišť) v „téměř bezemisním“ datovém centru umístěném ve větrné turbíně. Jde o projekt, který vznikl ve spolupráci s německým dodavatelem elektrické energie WestfalenWIND IT, a který umožní vybraným partnerům Fujitsu Select Partner nabízet svým zákazníkům trvale udržitelné a nákladově efektivní cloudové služby. Datové centrum s certifikací Tier III se nachází v německém Paderbornu.

Pro „hardwarově orientované“ si připomeňme například kompaktní PC Esprimo G558, které je s objemem pod jeden litr dostatečně malé, aby jej bylo možné připojit k zadní části displeje, a přesto je dostatečně výkonné pro bezproblémový provoz desktopových i webových kancelářských aplikací. Díky malým prostorovým požadavkům a mnoha možnostem montáže jde i o alternativu k počítačům all-in-one, což umožňuje vytvářet flexibilní sestavy s výhodou v podobě možnosti upgradovat počítač v průběhu celé životnosti displeje. Více např. zde.

Video : 
Obrazová galerie:
Štítky: 
Fujitsu