Fujitsu Day 2020

26. 3. 2020. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
V radotínské Vindysově továrně se 10. března odehrál informacemi nabitý Fujitsu Day. Návštěvníci se dozvěděli o strategii Fujitsu, i to, jak se mění obchodní model pro Českou a Slovenskou republiku. Představeny byly také hardwarové novinky. Akce byla zakončena večerním programem s pivní degustací, která byla doplněna odborným výkladem sládka.

Hosty přivítal Juan Porcar, viceprezident Fujitsu a ředitel regionu východní Evropy, Ruska, států SNS a Afriky. Prvním probíraným tématem byly změny v organizační struktuře společnosti – uvedl, že centrální tým, který se stará o sales a channel, pracuje z Německa, odkud zajišťuje transakce a kontrakty s distributory. Nadále také funguje lokální tým, který se nachází v Praze, odkud obstarává české a slovenské partnery. Transakce, nákupy a logistika je v kompetenci centrálních týmů.

Jako největší změnu a skvělou zprávu pro partnery Porcar oznámil ukončení veškerých aktivit přímého prodeje ze strany Fujitsu. Díky tomu se podle jeho slov zefektivní spolupráce s distributory a bude jasně čitelná strategie společnosti. Oproštění se od přímého prodeje znamená, že se stává společnost Fujitsu i v České republice 100% partnersky orientovanou, tudíž veškerý byznys bude probíhat pouze přes partnery a nebude docházet k žádným kolizím u koncového zákazníka. Dalším zásadním sdělením bylo výrazné navýšení marketingových fondů, díky čemuž bude možné partnery více podporovat.

Fujitsu bude podle Porcara vynakládat snahy na rozšiřování své partnerské sítě a poskytování kvalitních školení partnerům. Od toho si společnost slibuje, že budou partneři schopni prodávat komplexní řešení, která se budou nabízet i v České republice. Důraz bude kladen na digitální komunikaci, webináře a školicí nástroje. Dochází také k centralizaci řady procesů, včetně registrace dealů přes Salesforce tak, aby byla obchodní spolupráce s Fujitsu pro partnery co nejsnazší a dobře přístupná.

Změny pro české partnery

Ivan Preisler, channel sales director Fujitsu v České republice, ve své přednášce přiblížil, co změny znamenají pro české partnery a zákazníky, a uvedl na pravou míru, jak bude společnost na českém trhu dál působit. Pro úspěch obchodního modelu založeného na nepřímém prodeji bude podle Preislera stěžejní také zapojení distributorů, kterými jsou i nadále společnosti eD system, SWS a Tech Data Distribution. Řeč byla také o uzavření německé výrobní továrny, která byla oznámena v minulém roce. Preisler upřesnil, že R & D bude rozloženo mezi Německo a Japonsko, výroba se přesouvá do Brna – v současné době zde již probíhá výroba PC, tenkých klientů a od dubna startuje výroba notebooků, v květnu se do Brna začne přesouvat i výroba datacenter pro celou oblast EMEA. Celkově bude Fujitsu v Brně využívat dvě továrny.

V návaznosti na přednášku Juana Porcara Preisler zopakoval, že se změnou obchodního modelu bude docházet k centralizaci některých procesů – což už probíhá od loňského podzimu. Komunikace ohledně registrace dealů, slev, skladových zásob zůstává neměnná, přičemž kdo jako první deal zaregistruje, může na něm nerušeně pracovat.

Opomenuty nebyly ani výhody spolupráce s Fujitsu – pozornost byla věnována zejména školení a Ivan Preisler zopakoval, že velký důraz Fujitsu klade na proškolení svých partnerů. Fujitsu nabízí možnost certifikovaných partnerských školení online. K dispozici je také vyškolený tým pre-sales specialistů, díky kterým se budou organizovat lokální školení, původně naplánovaná od dubna letošního roku.

Preisler uvedl, že každoroční TechCommunity Workshop, díky kterému mohli partneři získávat lepší zpětné rabaty, pokud se zúčastnili, bude letos kvůli bezpečnostním opatřením odložen, pravidelný zpravodaj ale zůstává zachován.

Jako novinku návštěvníkům představil System architekt, respektive jeho webovou verzi, která do budoucna nahradí současnou lokální variantu. Výhodou webové verze je dostupnost a neustálá aktuálnost databáze. Dostupné by zde měly být i instalační balíčky a k dispozici pro komplexnější řešení budou i servisní partneři, kteří s instalací (implementací, migrací dat) pomohou. Další služby budou prostřednictvím hodin/mandays přes distributory.Zaznělo také, že od dubna budou v celém regionu nastaveny stejné úrovně servisu. Podpora zakoupená pomocí servis packů poběží – část služeb převezme společnost Atos a Atos se stane servisním partnerem, který bude částečně pokrývat servisní zásahy. Společnosti CDC Data a S & T nadále zůstávají servisními partnery Fujitsu. Centrální hot-linka je dostupná 24/7, podporován je český, slovenský a anglický jazyk. Logistické reklamace bude řešit centrální logistika a distributoři. V České republice budou také dva centrální servisní sklady.

Obrazová galerie:
Štítky: 
Fujitsu