Pavel Machovský: S HP Amplify naši partneři vytěží maximum z digitalizace a služeb

12. 8. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Společnost HP Inc. oznámila v červenci nový program HP Amplify. Jde o první globální partnerský program svého druhu a na jeho detaily jsme se zeptali Pavla Machovského, country channel manažera HP Inc. pro Českou a Slovenskou republiku.
Pavel Machovský, country channel manažer HP Inc. pro ČR a SR

Můžete nám program HP Amplify ve stručnosti představit?

Je to první opravdu globální partnerský program, pokrývající všechny autorizované partnery HP, počínaje distributory, resellery a rovněž i retail a etail partnery. Ač jde o partnerský program, alfou a omegou zůstává od počátku především zákazník a snaha o co nejlepší uspokojení jeho potřeb v rychle se měnícím digitalizovaném světě. To vše činíme ruku v ruce s našimi partnery. A nakonec i význam slova Amplify (umocnit, zesílit) deklaruje ambici HP ještě více posílit naši pozici channel dodavatele číslo 1 a poskytnout partnerům moderní partnerský program 21. století.

Co společnost HP k představení nového programu vlastně vedlo?

Jak jsem již zmínil, potřeby našich zákazníků výrazně ovlivňuje digitalizace a rychlý rozvoj online byznysu a s tím spojených praktik. Online už navíc dávno není doménou pouze největších prodejců zaměřených na B2C zákazníky, ale již silně prorostl i do B2B, kde hraje stále větší a větší roli. Bohužel si ne všichni naši B2B zaměření obchodní partneři tuto novou skutečnost plně uvědomují. A právě rozvoj online znalostí je oblast, kterou v novém programu budeme silně akcentovat. Dalším důvodem je změna nákupních zvyklostí zákazníků, kteří nechtějí již kupovat pouze produkty, ale primárně hledají řešení pro své potřeby – často formou nákupu služby. A i tyto do budoucna stěžejní oblasti budeme programem HP Amplify pokrývat.

Bude se program vztahovat na celé portfolio produktů a služeb?

Ano, bude zahrnovat úplně vše, takže HP partner bude mít pod jednou střechou kompletní HP hardware, spotřební materiál a služby. Je to tedy ideální příležitost nabídnout zákazníkovi kompletní PC nebo tiskové řešení od jednoho výrobce.

Od kdy bude program platit a od kdy se do něho budou moci partneři registrovat?

Program byl celosvětově oznámen 15. 7. 2020, spuštění však proběhne v několika fázích. Od 1. 11. 2020 začne Amplify platit pro naše resellery, od 1. 5. 2021 očekáváme i plnou integraci všech retail/etail a distribučních partnerů. Registrace pro resellery se otevře na konci srpna, detaily s nimi budeme sdílet v následujících dnech a týdnech. Registraci pro retail/etail partnery a distributory očekáváme v prvních měsících roku 2021. Jak můžete sami vidět, naší snahou je poskytnout partnerům co nejvíce času na efektivní a plynulou transformaci do nového programu. Věříme, že je to jediná cesta, jak zajistit plné pochopení a následné využití potenciálu, který program HP Amplify nabízí.

Které hlavní novinky ve srovnání se současnou variantou partnerského programu HP Amplify přinese? V čem bude lepší?

První novinkou je, že HP Amplify bude, na rozdíl od současného HP First, který de facto řeší pouze segment resellerů, aktivně pokrývat všechny partnery, tj. i retail/etail a distributory. Další změnu přináší výrazné zjednodušení struktury programu, namísto více paralelních programů a statutů budeme v HP Amplify uvádět pouze dva hlavní statuty: Synergy status pro základní úroveň partnerství, Power status (případně Power services) pro partnery se zájmem o užší spolupráci. Oba statusy se samozřejmě budou lišit ve smyslu požadavků ze strany HP a také v rozsahu a výši poskytovaných benefitů směrem k partnerům. Třetí zásadní novinkou je již zmíněné zaměření na online, jehož cílem je prostřednictvím pozitivní motivace pomoci všem partnerům projít potřebnou transformací.

Jaké benefity budou moci partneři čerpat?

Bude jich celá řada. Partneři se mohou těšit například na motivační systém zpětných bonusů, mohou počítat s projektovými cenami, i nadále budeme investovat významné finanční prostředky do společného marketingu, uvedeme optimalizovaný partnerský portál, budeme pořádat obchodní a technická školení atd. K úplným novinkám patří bonus za plnění online kritérií pro Power partnery, což přesně dokládá dříve zmiňovanou pozitivní motivaci HP směrem k potřebné online transformaci partnerů. Další novinkou bude snaha HP více využít vlastní analytické nástroje a zpracovávat efektivně všechna HP dostupná data, abychom následně dokázali pomocí výstupů z těchto analýz partnerům poskytnout specifická obchodní doporučení směrem ke konkrétním společným zákazníkům.

Co se naopak očekává od zapojených partnerů? Bude nutné plnit nějaké předem nastavené limity či jiné požadavky?

HP Amplify je postavený na třech základních pilířích, kterými jsou výkon, dovednosti a spolupráce. Výkon se zjednodušeně dá přeložit jako obratový limit nutný pro získání příslušného statutu (přesné hodnoty limitu pro Česko a Slovensko upřesníme ve druhé polovině srpna letošního roku). Dovednostmi se rozumí snaha partnera o rozvíjení expertizy jeho zaměstnanců, opět zde bude působit systém specializací v podobné struktuře, jakou partneři znají ze současného programu. Třetím pilířem je spolupráce. Vedle standardního významu tohoto slova máme na mysli sdílení vybraných dat mezi partnery a HP týkajících se našich společných zákazníků. Cílem je maximalizovat potenciál analýzy dat o společných zákaznících a pomoci tím partnerům lépe zacílit jejich aktivity směrem k těmto zákazníkům. Každý partner bude mít samozřejmě plné právo se rozhodnout, zda pro něj tato služba a související benefity budou zajímavé či zda zvolí jiné možnosti spolupráce, které program nabízí.

Program HP Amplify byl oficiálně představen teprve nedávno. Chystáte tedy nějaké aktivity, abyste jej více dostali do povědomí partnerů?

15. 7. 2020, kdy byl program celosvětově oznámen, byl uspořádán live webinář pro 10 000 největších HP partnerů světa, včetně vybraných českých a slovenských zástupců. Následovaly tiskové zprávy, rozhovory s naším celosvětovým managementem a chystáme i další osvětu na lokální úrovni. Vedle tiskových zpráv a např. tohoto rozhovoru jsme v těchto dnech odeslali mailovou komunikaci na všechny HP autorizované partnery právě s představením programu HP Amplify. Určitě plánujeme zahrnout aktuální informace o tomto programu i do agend podzimních setkání našich partnerů, byť se jich kvůli komplikacím spojených s Covid-19 zúčastníme pouze virtuálně. A také chceme průběžné šířit novinky mezi partnery přes jejich přidělené HP partner business manažery, případně přes distributory, pokud jde o menší partnery bez HP account manažera.

Počítáte i s přísunem nových partnerů, nebo sem budete migrovat hlavně partnery stávající? Co musí případně udělat noví zájemci, aby se mohli do programu zapojit a využívat tak nabízené zdroje a nástroje?

Vidím to určitě jako kombinaci obojího. V první řadě chceme pomoci úspěšně „zmigrovat“ stávajícím partnerům, paralelně ale budeme usilovat i o přijetí nových zájemců o spolupráci. V okamžiku zveřejnění detailních programových vstupních kritérií budeme informovat partnery stávající a samozřejmě i případné partnery nové. Stávající přes partner business manažery, noví partneři se mohou obrátit na naše autorizované distributory, kteří jim poradí s dalšími potřebnými kroky. Případní čeští zájemci mohou také napsat přímo na e-mail cz.hppartner@hp.com a slovenští zájemci na email sk.hppartner@hp.com.

 Chystá HP na druhou polovinu letošního roku v oblasti partnerského prodeje i nějaké další novinky?

Primární programovou novinkou se určitě stane právě HP Amplify. Naši partneři se ale určitě mohou těšit i na produktové novinky, hlavně v oblasti osobních počítačů a vybraných tiskáren, zejména těch pro domácnosti. Přestože se kvůli Covidu-19 nemůžeme účastnit tradičních podzimních partnerských setkání, určitě chceme na těch nejvýznamnějších participovat alespoň virtuálně a předvést produktové novinky v plné online kráse... :-) Pro HP autorizované partnery chystáme na 9. a 10. září 2020 virtuální představení všech produktových novinek za pomoci nejnovější streamovací technologie, pomocí které nás všechny čeká nevšední zážitek a virtuální představení produktů úplně jinak, než jak jste znali doposud díky standardním online technologiím.

Chtěl byste partnerům závěrem něco vzkázat?

Určitě bych jim všem chtěl poděkovat za dosavadní skvělou spolupráci a těším se na její pokračování díky programu HP Amplify. Zároveň bych všem partnerům a jejich rodinám chtěl popřát pevné zdraví a úspěšné zvládnutí současné krize způsobené Covidem-19. Za HP budeme i nadále dělat maximum, abychom pomohli našim partnerům nelehkou situaci na trhu co nejlépe zvládnout.

Profilová karta firmy

HP Inc.

HP Inc.

Naší vizí je vytvořit technologii, která každému změní život k lepšímu – každému člověku, každé organizaci a každé komunitě na celém světě – a to kdekoli. To nás motivuje a inspiruje dělat to, co děláme. A vyrábět to, co vyrábíme. Objevovat a znovuobjevovat. Vytvářet technologie, které ohromují. Nepřestáváme jít energicky za svým, protože ani vy nepřestáváte. Také znovuobjevujete způsob, jakým pracujete. Jakým si hrajete. Jakým žijete. Díky našim technologiím znovuobjevíte svět.

To je naše poslání. To je společnost HP v novém kabátě.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Fujitsu představilo nástroj pro stimulaci a urychlení partnerské spolupráce

24. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fujitsu)
Společnost Fujitsu ohlásila Ecosystem Platform, nejnovější krok ve vývoji svého partnerského programu SELECT. Tato platforma je navržena tak, aby pomohla partnerům uspět v dnešní náročné datové éře, a poskytuje dynamický prostor, kde mohou zákazníci a stávající i noví partneři spolupracovat, inovovat a vytvářet nové hodnoty. Čtěte více

HP rozšiřuje program Planet Partners a pokračuje v úsilí o snížení množství plastů v oceánech

11. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
Společnost HP Inc. rozšířila programu pro opětovné využití a recyklaci spotřebního materiálu Planet Partners na 68 zemí včetně Argentiny, Chile a Papuy-Nové Guineje. HP rozšířením programu na další trhy potvrzuje své odhodlání přispět společně s partnery a zákazníky k rozvoji cirkulární ekonomiky a k podpoře nízkouhlíkového hospodářství. Čtěte více

Inovovaný partnerský program Cisco: Jednoduchost, akceschopnost, růst

10. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Společnost Cisco na konferenci Partner Summit oznámila největší změny v partnerském programu za posledních deset let. Nový jednotný program zohledňuje a odměňuje role, ve kterých partneři vystupují u zákazníků. Cisco zároveň spouští novou digitální platformu, kde partner nalezne vše potřebné ke spolupráci. Čtěte více

HPE představuje inovované partnerské programy a cloudové služby

8. 10. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Hewlett Packard Enterprise)
Společnost Hewlett Packard Enterprise spustila nabídku nových služeb pomáhajících partnerům rozšířit pokrytí trhu, akcelerovat dodávky a transformovat vztahy s klienty pomocí cloudových služeb GreenLake a softwarové platformy HPE. Společnost navíc vylepšila integraci partnerů do řešení HPE GreenLake Central a aktualizovala partnerské vzdělávací programy HPE Pro Series. Čtěte více