Průkopníci digitalizace v Česku? Finanční instituce a veřejná správa

8. 11. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Software602)
Finanční instituce a veřejná správa v České republice nejvíc využívají výhod, které jim skýtá digitalizace interních procesů. Zjednodušeně řečeno se tak nejvíc ze všech oborů obejdou bez papírové agendy, kterou nahradily elektronickou komunikací a digitální formou schvalovacích procesů. Které obory podle průzkumu firmy Software602 naopak patří mezi nejhorší?

Průzkum se zaměřil na všechny typy firem podle velikosti: od malých do 50 zaměstnanců, přes střední s 50 až 250 zaměstnanci až po velké firmy a korporace s více než 250 zaměstnanci. Obsáhl víc než desítku oborů, konkrétně pak automobilový průmysl, stavebnictví, dopravu, zemědělství a rybolov, obchod, gastronomii, finančnictví, kulturu, zdravotnictví, vzdělávací instituce, služby a veřejnou správu.

Víc než polovina firem ve finančnictví a úřadů veřejné správy podle výsledků průzkumu používá systém elektronického oběhu dokumentů. Ve finančnictví je to 58,3 % firem a u veřejné správy 54,4 % úřadů. Plně elektronicky řeší oběh dokumentů i polovina (50 %) kulturních institucí. Na opačném konci žebříčku skončily gastronomické provozy, jež vykazují digitalizaci oběhu dokumentů jen v 28,1 % případů, a vzdělávací instituce, u nichž tak činí 28,6 % subjektů.

Digitalizace firmám usnadňuje práci

„Obecně se dá říct, že ve finančnictví a veřejné správě se digitalizuje nejvíce. Firmy a instituce v těchto oborech také nejčastěji používají elektronický podpis, a to téměř shodně v 54 % případů. U všech další oborů to je výrazně míň, například v automobilovém průmyslu elektronicky podepisuje jen 18,6 % firem a ve stavebním 19,4 %,“ upozornil Michal Vejvoda, business development společnosti Software602. Takřka tři čtvrtiny firem ve finančnictví (72,9 %) a na úřadech veřejné správy (72,8 %) také umějí zpětně elektronicky vyhledat, kdo, co a kdy interně schválil. V zemědělství to je jen třetina (34,1 %). 

Zajímavý boom zažívá identifikace uživatelů prostřednictvím BankID. Mezi firmami jde o nejčastější způsob identifikace na internetu. Nejvíc ho používají kulturní instituce (50 %) a služby (40,1 %), nemíň pak organizace v zemědělství (15,4 %), u nichž naopak vede MojeID (34,6 %).

„Digitalizací interních procesů můžou firmy a instituce významně ušetřit čas i peníze. Ať už jde o možnost vynaložit čas na jinou práci, nebo úspory za spotřebovaný papír, tisk, prostory na archivaci fyzických dokumentů nebo o prostý fakt, že při elektronickém oběhu a schvalování dokumentů uživatelé nemusejí být fyzicky přítomní v kanceláři a můžou na nich pracovat odkudkoli,“ konstatoval Michal Vejvoda ze Software602.

Průzkum, kterého se zúčastnilo 1 050 respondentů, pro Software602 provedla agentura Ipsos.

Podobné články

David Večeřa, sales director společnosti INFOMATIC

David Večeřa (Infomatic): Digitalizace a automatizace jsou cestou k efektivitě

26. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Infomatic)
S Davidem Večeřou, sales directorem společnosti INFOMATIC, jsme hovořili o tom, co podnikům přináší digitalizace dokumentů a automatizace procesů. Prostor dostaly také skenery značky RICOH a s nimi související servisní služby nebo pozvánka na připravovanou konferenci DIGITALIZACE 2025. Čtěte více

Konica Minolta a Nintex: Výhody automatizace procesů

12. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Konica Minolta)
Filip Steiger, expert na automatizaci z Konica Minolta, nám v rozhovoru vysvětlil, jak digitalizace a automatizace firemních procesů pomocí nástroje Nintex může výrazně zvýšit efektivitu firemních operací. Dozvíte se, proč je automatizace klíčová právě teď a komu je určena. Čtěte více

Jen skenování nestačí, digitalizace dokumentů šetří čas i náklady

17. 6. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Canon)
Digitalizace dokumentů je cestou k vyšší efektivitě a bezpečnosti. Když se řekne často skloňované slovo digitalizace, většina lidí si představí pouhé oskenování dokumentů nebo celých archivů do digitální podoby. Ve skutečnosti je však problematika mnohem širší. Čtěte více

Kyocera uvedla na trh „Cloud Ready“ tiskárny TASKalfa MZ7001ci a MZ7001i formátu A3

9. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kyocera)
Společnost Kyocera uvedla na trh novou řadu barevných a černobílých multifunkčních zařízení formátu A3. Novinky byly navrženy tak, aby urychlily digitální transformaci a optimalizovaly pracovní postupy na moderních pracovištích. Díky přístupu „Cloud Ready“, pokročilým bezpečnostním funkcím a inteligentní automatizaci umožňuje nová řada firmám plně využít potenciál svých informací. Čtěte více