Nová zpráva o indexu udržitelnosti a jeho vnímání od společnosti Epson

24. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Navzdory požadavkům zákazníků a zaměstnanců byly udržitelnost a sociální otázky v roce 2020 jednou ze tří priorit pro méně než čtvrtinu společností. Očekávání pro období po pandemii jsou však pozitivní.

Nová zpráva o indexu udržitelnosti od společnosti Epson se zaměřuje na měnící se priority a očekávání týkající se udržitelnosti a sociálních otázek – nyní i po pandemii koronaviru. Zpráva se snaží identifikovat nejen působení společností, ale také příležitosti a hrozby vyplývající z očekávání jejich zákazníků a zaměstnanců. Zabývá se také rozdíly na základě demografických a geografických faktorů.

Zpráva obsahuje poznatky z průzkumu probíhajícího v letních měsících pandemie koronaviru. Více než 4 000 respondentů z celé Evropy a Blízkého východu bylo dotázáno na své jednání a přístup k otázce udržitelnosti. Po tomto průzkumu následovala řada debat, které se konaly v posledním čtvrtletí roku 2020, jejichž cílem bylo tyto poznatky řádně prozkoumat.

„Pro společnost Epson je udržitelnost již dlouho základním kamenem obchodní činnosti, a to jak při navrhování a výrobě produktů, tak i v naše, vlastním jednání a interním provozu. Jsme si jisti, že v úsilí o udržitelnější přístup k podnikání nejsme sami, nicméně pandemie mnoho priorit změnila,“ uvedl Marcel Divín, branch office manager společnosti Epson CZ & SK. „Chtěli jsme se učit a přizpůsobit se našim partnerům a spotřebitelům, abychom zjistili, kde lze vhodně spojit technologie a podporovat plány pro udržitelnější a ekonomicky schůdnější budoucnost. V této zprávě se chceme podělit o názory, které jsme nashromáždili jak z hlediska aktuálních a plánovaných aktivit, tak z hlediska očekávání zainteresovaných stran, která mohou ovlivnit obchodní úspěch společností.“

Klíčové poznatky:

  • V průběhu koronavirové krize udržitelnost a otázky sociálního dopadu považovala za jednu ze tří hlavních priorit méně než čtvrtina společností v Evropě a na Blízkém východě.
  • To se liší od názoru širší veřejnosti, v níž jsou ekologické a sociální problémy považovány za důležité 71 % respondentů (jak zákazníků, tak zaměstnanců).
  • A 83 % tvrdí, že ekologický a sociální aspekt produktů a služeb, které sami nakupují, hraje důležitou roli.
  • Zaměstnanci v kancelářích i zaměstnanci pracující z domova uvedli, že environmentální aspekty hrají u produktů, které používají, důležitou úlohu (70 % uvádí, že technologie pro práci z domova musí dlouho vydržet, šetřit energii nebo pomáhat snižovat množství odpadu).
  • Podpora sociálně a ekologicky prospěšných činností ze strany zaměstnavatele je důležitá pro 81 % zaměstnanců.
  • Pokud jde o plánování budoucnosti v souladu s pozitivním dopadem na životní prostředí, příkladem jdou vedoucí pracovníci v oblasti IT. To nepochybně podpoří společnosti, které chtějí tyto problémy upřednostnit v období po koronaviru a které budou chtít své úsilí sjednotit s očekáváním zákazníků a zainteresovaných stran.
  • Rozdíly mezi geografickými regiony a generacemi jsou zjevné, ale většina respondentů souhlasí s tím, že udržitelné a společensky odpovědné jednání přináší jisté obchodní výhody.

Další podrobnosti:

Postavení udržitelnosti – nyní a po pandemii koronaviru

Je pochopitelné, že nový tlak vyvolaný pandemií koronaviru nutí společnosti přehodnotit své priority. Udržitelnost a sociální otázky byly bohužel podle všeho přesunuty na vedlejší kolej a 76 % společností potvrdilo, že je nezařadily do svých tří hlavních obchodních priorit. Pozitivní však je, že po skončení krize můžeme očekávat návrat těchto otázek do popředí zájmu (65 % respondentů uvádí, že tyto problémy budou po pandemii hrát důležitou roli).

Pokud jde o kancelářské technologie, udržitelnost a snižování nákladů spolu mohou jít ruku v ruce. Tato řešení jsou však často přehlížena makroekonomickými trendy, jako jsou větrné turbíny a solární panely, které vedou k dojmu, že udržitelnost může být nedostupná a nákladná.

Vedoucí pracovníci v oblasti IT jsou nejpravděpodobnějšími ambasadory pro prosazování udržitelnosti.

Pokud jde o plánování budoucnosti s ohledem na pozitivní dopad na životní prostředí, příkladem jdou vedoucí pracovníci v IT, přičemž 79 % očekává, že ekologické a sociální otázky získají po pandemii koronaviru na důležitosti. To lze vysvětlit tím, že mají lepší přehled a znalost jednoduchých technologických řešení, která mají k dispozici. Jsou tak schopni je lépe implementovat a monitorovat jejich dopad.

„Již nyní víme, že technologie inkoustového tisku má oproti laserovým tiskárnám obrovské environmentální výhody a již mnoho let přechod na inkoustové tiskárny podporujeme,“ řekl Darren Phelps. „Zjednodušeně, pokud by byly všechny laserové tiskárny v Evropě nahrazeny firemními inkoustovými tiskárnami Epson s technologií Heat-Free, mohli bychom každý rok ušetřit dostatek energie, čímž bychom snížili emise CO2 o 410 milionů kilogramů a zmenšili náklady na energie až o 152 milionů eur ročně.“

Příležitosti pro udržitelnost

Pro společnosti, které se i nadále zavazují k úsilí o ochranu životního prostředí a společensky odpovědnému jednání, existují také méně hmatatelné výhody – 82 % osob s rozhodovací pravomocí a 78 % osob bez rozhodovacích pravomocí věří, že tyto snahy mohou mít významný dopad na obchodní výsledky.

  • 44 % věří, že to ovlivňuje, jak ostatní značku vnímají.
  • 40 % věří, že to ovlivňuje loajalitu zaměstnanců.
  • 38 % věří, že to ovlivňuje produktivitu zaměstnanců.

Z těch, kteří se zaměřují na ekologické a společenské úsilí, 86 % očekává, že se obchodní zisky v příštím roce / pěti letech zvýší.

Z řad spotřebitelů nebo zákazníků 83 % respondentů tvrdí, že ekologický a společenský aspekt produktů a služeb, které osobně nakupují, hraje důležitou roli. Tyto faktory jsou důležité pro 81 % zaměstnanců, kteří by byli rádi, kdyby je podporoval i jejich zaměstnavatel. Jde o důležitý faktor při budoucím nahlížení na zaměstnance.

Zaměstnanci by si přáli, aby zaměstnavatelé pečlivěji vybírali poskytnuté firemní zařízení (na doma a v kanceláři), a to bez ohledu na svůj věk.

Co se týče poskytovaných produktů, zaměstnanci by si přáli vidět také úsilí o udržitelnost – 70 % z nich uvádí, že je nezbytné, aby produkty dlouho vydržely, byly úsporné a/nebo pomáhaly snižovat množství odpadu.

A ačkoli jsou generační rozdíly v rámci průzkumu zcela zjevné – více než 76 % osob mladších 22 let a 71 % ve věku 23–37 let očekává, že společenské a ekologické problémy budou po pandemii koronaviru ještě důležitější, oproti pouhým 55 % respondentů ve věku 54 let a více, je to právě starší generace, kdo pohání poptávku po energetické účinnosti, odolnosti a snižování odpadů.

Další informace a zprávu o indexu udržitelnosti naleznete zde.

Profilová karta firmy

Epson Europe B.V.

Epson Europe B.V.

Společnost Epson je globálním technologickým lídrem s historií sahající až do roku 1942, jehož cílem je přirozené propojení věcí, lidí a informací. Světovou důvěru si společnost získala díky svému závazku otevřenosti, spokojenosti zákazníků a udržitelnosti. Epson se soustředí především na výrobu inovativních a precizních produktů od tiskáren, přes skenery, projektory, chytré brýle, nositelné příslušenství až po roboty.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Jak si IT firmy polepšily v nejnovějším žebříčku nejhodnotnějších značek světa?

23. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kantar BrandZ)
Nejhodnotnější značky světa zaznamenaly rekordní růst – jejich kumulovaná hodnota dosáhla 7,1 bilionu USD, tedy částky srovnatelné se součtem ročního HDP Francie a Německa. Nárůst, který čtyřikrát překračuje průměrný meziroční nárůst v posledních 15 letech tohoto hodnocení, byl podpořen především důvěrou, kterou vyvolává dostupnost vakcín, vládní balíčky na podporu ekonomik a zlepšující se výhledy na HDP. Čtěte více

QNAP a DataCore přinesou efektivnější práci s daty v hybridním cloudu

23. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: QNAP)
Společnosti QNAP a DataCore uzavřely partnerství s cílem poskytnout nákladově efektivní globální systém souborů, který podnikům využívajícím rozptýlené hybridní cloudové prostředí umožní lokální automatizovaný přenos souborů a jejich archivaci, centralizované ukládání dat, maximalizaci efektivity úložiště a jednodušší přístup k datům z různých lokalit. Čtěte více

SWS vyhlášena nejstabilnější firmou v České republice za rok 2020

22. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: SWS)
Společnost SWS opětovně získala hodnocení „AAA Excelentní“ za rok 2020. Současně byla SWS vyhlášena nejstabilnější firmou v České Republice za rok 2020 a byla oceněna nejvýznamnějším certifikátem Bisnode „Czech Stability Award“ uděleným ve spolupráci s Dun&Bradstreet pod záštitou CZECH TOP 100. Čtěte více

Epson slaví výročí 20 let jako světový lídr ve výrobě projektorů a jmenuje nového viceprezidenta

18. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Společnost Epson slaví 20. výročí na pozici předního světového výrobce projektorů. Během posledních osmi let se Epson také stal lídrem na trhu v oblasti profesionálních projektorů v regionu EMEA. Toto oznámení přichází ve chvíli, kdy společnost Epson jmenuje Massima Pizzocriho novým viceprezidentem pro profesionální signage řešení. Čtěte více