Nástroj na monitorování sociálních sítí, blogů a diskusí

3. 11. 2010. (redaktor: Martin Bartolšic, zdroj: Ataxo)
Společnost Ataxo Interactive spustila v září nástroj, který umožňuje firmám efektivně monitorovat český internet. Ataxo Social Insider poskytne informace z tisíce blogů, příspěvků z Twitteru, z desítek miliónů statusů na Facebooku a diskusních příspěvků na českých a slovenských webech.
Marek Bačo představuje Ataxo Social Insider
 

Role sociálních médií se, s jejich rostoucí oblibou, rapidně zvyšuje - v ČR uvádí Facebook více než 2,5 milionu aktivních účtů, téměř 1,5 milionu účtů na Slovensku a funguje zde také velké množství blogů a diskusních fór. Většina firem sice pravidelně využívá monitoring médií, lidé se dnes ovšem nejčastěji svěřují na Facebooku, Twitteru či v diskusích pod články, odkud ovšem do současné doby nebylo možné jednoduše získávat informace. Služba Ataxo Social Insider monitoruje jak oblíbené mezinárodní sociální sítě Facebook, Twitter nebo Youtube, tak i lokální - například lide.cz. Výhodné je také sledovat české a slovenské blogy (ať už jsou na celosvětových serverech jako blogspot.com nebo wordpress.org nebo na českých a slovenských serverech) a online diskusí pod články na mediálních serverech jako iDnes.cz, Novinky.cz, sme.sk, ale také relevantních oborových webech jako lupa.cz, mobilmania.cz, měšec.cz a mnoha dalších.

„Internet dal každému možnost stát se autorem a jednoduše sdílet informace s ostatními. Lidé se na internetu samozřejmě baví i o značkách nebo produktech, takže pro firmy jsou to nesmírně cenné a dosud málo využívané zdroje," vysvětlil odborník na digitální PR Rostislav Starý z agentury PR.Konektor.

Klient si sám může vybrat klíčová slova, která bude program monitorovat. V přehledném webovém rozhraní se pak objeví nalezené zmínky spolu s informacemi o zdroji, odkaz atd. Výsledky pro jednotlivá klíčová slova jsou k dispozici také v grafech. Klienti tak mohou sledovat diskuse o svých produktech, monitorovat konkurenci nebo analyzovat dopad kampaní.

K dispozici jsou dvě verze služby. Standard za 9 950 korun umožňuje výběr 30 klíčových slov, u kterých probíhá aktualizace monitoringu každé čtyři hodiny. Verze Advanced za 19 500 korun nabízí výběr 100 klíčových slov, která se aktualizují každou hodinu. Navíc je možné také individuálně navrhnout verze šité na míru.

Obrazová galerie: