Malé a střední podniky chtějí víc obchodovat mezinárodně

11. 2. 2011. (redaktor: Ondřej Jánoška, zdroj: HSBC)
Banka HSBC zveřejnila výsledky posledního mezinárodního šetření o budoucím směřování malých a středně velkých podniků (SME), ze kterých vyplývá, že až 40 procent SME chce intenzivně rozvíjet své zahraniční aktivity.

Kromě toho téměř polovina SME, které v současné době už mezinárodní aktivity realizují, je do roku 2013 chtějí významně navýšit.

Zatímco rozvíjející se trhy sebevědomě rostou, význam vyspělých ekonomik lehce upadá. „Malé a středně velké podniky ve všech regionech světa chtějí rozšířit své mezinárodní aktivity a expandovat. Podnikatelská důvěra zůstává i nadále velmi silná na rozvíjejících se trzích,“ říká Tomáš Nymburský, ředitel exportních finančních služeb HSBC plc – pobočka Praha. 

Důvěra v rozvíjející se trhy roste stálým tempem, zatímco globální index důvěry klesá. „Čtvrtina malých a středně velkých podniků ve vyspělých ekonomikách si myslí, že se tempo růstu v rámci jejich místních ekonomik sníží během nadcházejících šesti měsíců, zatímco 43 procent společností podnikajících na rozvíjejících se trzích předpokládá pravý opak,“ dodává.

Celosvětově chce 44 procent podniků patřících do této skupiny zvýšit své investice na rozvíjejících se trzích. „Nicméně pro segment SME je stále ještě nejdůležitější domácí trh a ekonomika. Svědčí o tom i fakt, že víc jak polovina těchto subjektů chce zachovat domácí investice ve stávající míře,“ vysvětluje Nymburský.