LG již 12 let vede světový trh s OLED televizory, v roce 2024 dosáhla tržního podílu 52,4 %

17. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG Electronics)
Společnost LG Electronics potvrdila svou dominantní pozici na trhu prémiových televizorů. S tržním podílem přesahujícím 52,4 % v roce 2024 zaujímá vedoucí postavení v celosvětových dodávkách OLED televizorů.

Podle údajů společnosti Omdia, zabývající se průzkumem trhu, si LG v uplynulém roce upevnila pozici světového lídra v prodeji OLED televizorů s celkovým objemem 3,18 milionu dodaných kusů. Jen ve čtvrtém čtvrtletí dodávky přesáhly 1,1 milionu kusů, což dokládá schopnost společnosti nabízet špičkové technologie, které odpovídají měnícím se preferencím spotřebitelů.

OLED televizory v roce 2023 tvořily 45 % trhu prémiových televizorů (modely s cenou 1 500 USD a vyšší) s nárůstem o 8,5procentního bodu oproti předchozímu roku. LG očekává, že v letošním roce překročí 50% podíl na trhu a bude pokračovat v uvádění technologických inovací pro upevnění svého vedoucí postavení v segmentu OLED televizorů.

S rostoucí poptávkou po větších obrazovkách se zvyšuje i podíl velkoformátových OLED televizorů, které nyní tvoří 16 % z celého trhu OLED televizorů. LG si udržuje vedoucí pozici i v tomto segmentu a v roce 2024 dominovala trhu s 57,5% podílem v kategorii obrazovek OLED s úhlopříčkou 75 palců a více, tedy s nabídkou modelů ve velikostech 77, 83, 88 a 97 palců.

Společnost LG, s využitím více než desetiletí při inovacích technologie OLED, aktuálně připravuje nejnovější modely OLED televizorů. Tyto televizory se vyznačují pokročilými technologiemi, jako jsou bezdrátový přenos obrazu a zvuku v rozlišení 4K při 144 Hz bez zpoždění a ztráty kvality, personalizace s využitím AI na platformě webOS a vynikající kvalita obrazu s vylepšeným jasem a dokonalou černou. To vše pro mimořádný zážitek ze sledování digitálního obsahu na televizorech LG.

Celosvětové dodávky televizorů v uplynulém roce dosáhly 208,8 milionu kusů, což po třech letech znamená návrat k růstu. Dodávky OLED televizorů meziročně vzrostly o 8 % na 6,07 milionu kusů. Celkové dodávky televizorů LG, zahrnující OLED i LCD modely, dosáhly v uplynulém roce 22,6 milionu kusů, což představuje 16,1 % tržeb na globálním trhu s televizory.

Profilová karta firmy

LG ELECTRONICS CZ, s.r.o.

LG ELECTRONICS CZ, s.r.o.

Nabízené portfolio LG na českém trhu je rozděleno do pěti kategorií: Spotřební elektronika (LCD a plazmové televizory, Blu ray a DVD systémy domácího kina, rekordéry a přehrávače, autorádia), Domácí spotřebiče (pračky a myčky DirectDrive, beznámrazové chladničky NoFrost, mikrovlnné trouby, vysavače), Klimatizační jednotky (ArtCool, MultiSplit, VRV), Mobilní telefony (především s celodotykovou obrazuvkou a IT (monitory, vypalovací mechaniky). Česká pobočka LG Electronics byla založena v roce 2003, o dva roky později přibyla kancelář v Bratislavě.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Stefan Streit (TCL): Přinášíme kino do domácností

17. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: TCL)
Společnost TCL si v posledních letech vydobyla pozici světové dvojky v prodeji televizí – a každý rok uvádí na trh řadu revolučních novinek? Co vlastně znamená vize „Inspire Greatness“ pro každého z nás? To prozradil Stefan Streit, ředitel evropského marketingu. Čtěte více

Nové televizory TCL přinášejí technologii QD-Mini LED do doposud nejnižší cenové třídy

29. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Společnost TCL uvádí na trh nové řady televizorů C6K a C6KS, které přináší technologii QD-Mini LED do doposud nejnižší třídy televizorů. Díky tomu se tyto řady pyšní dosud nevídaným poměrem cena/výkon a přinášejí prémiový obraz do dostupných modelů. Čtěte více

Loewe Iconic: Televizor jako designový skvost

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Loewe)
Vyrábí se ručně, v limitovaném množství v srdci Německa. Televizor Loewe Iconic je designový skvost pro ty, kteří hledají výjimečnost tam, kde ostatní volí běžně prodávané televizory. Jeho luxusní provedení s kamenným podstavcem plní v moderním prostoru roli dominantního designového prvku. Čtěte více

Sony rozšiřuje nabídku „filmových“ televizí BRAVIA o modely řady 3, 5 a 8 II

10. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sony)
Společnost Sony Europe představila řadu televizorů BRAVIA pro rok 2025, která přináší ještě více možností, jak se i doma ponořit do kvalitního obrazu a zvuku. Značka BRAVIA prošla v loňském roce proměnou a od té doby zastřešuje všechny produkty Sony pro domácí kino. Milovníci filmů tak nyní najdou vše, co potřebují, aby si mohli vychutnat svůj oblíbený obsah na jednom místě. Čtěte více