Kdy více surfujeme na mobilu a kdy na počítači?

21. 5. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Seznam.cz)
Seznam.cz připravil infografiku porovnávající využívání některých svých služeb v klasické a mobilní verzi během průměrného pracovního dne a týdne. Tipnete si, jak souboj dopadne a kdy během dne má to které zařízení navrch?

Mezi operačními systémy vládne v ČR u klasických počítačů Windows, mezi telefony zatím stále dominuje Android. Ale pokud se podíváme na samotné mobilní přístroje, ze kterých lidé na webu brouzdají, vede iPhone (generuje 11 procent zobrazení mobilních služeb Seznam.cz).

Služby, jako je domovská stránka Seznam.cz a Email.cz, používají uživatelé téměř celý den, a to jak v mobilu, tak na počítači. Nebude asi překvapením, že weby, kam lidé chodí za zábavou (Lidé.cz a Stream.cz), jsou navštěvovány především v odpoledních a večerních hodinách. Zajímavé však je, že přístupy z mobilů i klasického PC mají podobné trendy. Naopak rozdílně lidé hledají na službě Mapy.cz. V telefonu používají mapy uživatelé především v pátek a během víkendu. Na klasickém webu je ale používají hlavně v pondělí, zřejmě když plánují následující víkend.

Zpravodajství (Novinky.cz) Češi na mobilu i počítači zapínají během celého dne, největší růst je ráno – jsme zvyklí si před prací zjistit, co se děje, a po obědě se ujistit, že jsme za dopoledne o nic zajímavého nepřišli. Lifestylové zpravodajství vyhledáváme, pravděpodobně jako oddech, v práci – jak jinak si vysvětlit ten velký rozdíl mezi mobilními a klasickými zobrazeními v pracovní době? A sportovní zpravodajství je a vždy bude specifické. Využívání služby Sport.cz velice úzce závisí na konání sportovních událostí, což je vidět i na grafu.

Fotogalerie: 

Podobné články

Aneta Kapuciánová, manažerka interní a externí komunikace v Seznam.cz

Seznam.cz: Aneta Kapuciánová

5. 1. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seznam.cz)
Manažerkou PR a interní komunikace společnosti Seznam.cz se od 1. 1. 2018 stala Aneta Kapuciánová. V nové funkci má na starosti externí a interní komunikaci a zastává i post tiskové mluvčí. Čtěte více

Nákup přes mobil dokončí 12 lidí ze 100, při výběru zboží je jeho využití podstatně vyšší

11. 8. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seznam.cz)
Nákupy z mobilních telefonů už nejsou tak neobvyklé, podle průzkumu společnosti Seznam.cz uskuteční celý svůj nákup přes mobil 12 % dotázaných. V současnosti je nakupování přes mobil bližší mužům než ženám. K výběru zboží pak mobil využívá již více než 40 % respondentů. Čtěte více

Firmy.cz spustily nové firemní profily

5. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seznam.cz)
Seznam.cz od února 2016 nastartoval výrazné změny služby Firmy.cz. Zavedl dva typy firemních profilů (Seznam zdarma a Seznam naplno) s řadou výhod pro inzerující společnosti. Profily postupně sjednotí zobrazování živnostníků, podnikatelů i firem napříč službami Seznam.cz. Čtěte více

Seznam.cz s novým vzhledem přechází do ostrého provozu

18. 8. 2015. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Seznam.cz)
Po pěti měsících veřejného testování je domovská stránka Seznam.cz připravena na postupné přepínání do ostrého provozu. Přibyla možnost individualizovaného nastavení pro každý počítač bez nutnosti jakéhokoli přihlašování. Seznam.cz také testuje doporučování článků ze serverů Super.cz či Novinky.cz dle zájmů čtenářů. Nový Seznam.cz má být plně responzivní pro různá zařízení. Čtěte více