Jsou tiskárny a multifunkce připraveny na GDPR?

5. 3. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sharp)
Dle studie provedené účetní a konzultační firmou RSM mezi 400 evropskými vedoucími pracovníky, není 9 z 10 evropských společností připraveno na GDPR. Pouze osm procent vedoucích pracovníků uvedlo, že je jejich podnik na GDPR připraven, a že provedli veškeré změny nezbytné pro splnění tohoto předpisu.

Tiskárny umístěné v kanceláři jsou stejně zranitelné útoky hackerů stejně jako kterýkoli počítač připojený k síti. Jak mohou společnosti této výzvě čelit a zajistit ochranu svých informací napříč celou řadou multifunkčních tiskáren? Zde uvádíme pět bezpečnostních faktů o MFP, jež vám mohou pomoci s provedením změn, jež vaše organizace potřebuje ke splnění požadavků nejnovějšího předpisu GDPR.

1. Certifikace dle Common Criteria
Zabezpečení dat je nezbytnou součástí zabezpečení MFP a tiskáren. Hledejte takové MFP, jež jsou vybaveny standardními a volitelnými bezpečnostními funkcemi na ochranu dat, která jsou přenášena nebo uložena v zařízení, případně se zaměřte na výrobce, jejichž sady zabezpečení splnily certifikaci dle Common Criteria a EAL4.

2. Šifrování a přepis dat
Pokud je povoleno šifrování dat, je používáno při komunikaci i pro data ještě před jejich zápisem do RAM a na pevný disk nebo SSD. Pevný disk kvalitní MFP typicky umožňuje až desetinásobný programovatelný přepis dat. Data se přepisují náhodnými čísly. Metodu přepisu dat lze také uživatelsky upravit dle bezpečnostních požadavků dané organizace.

3. Ukončení platnosti dat
Když je zařízení vyřazováno z provozu, nabízí přístroje od dobrých výrobců funkci ukončení platnosti dat, jež zajišťuje, že jsou veškerá důvěrná data přepsána ještě předtím, než zařízení opustí firmu.

4. Zabezpečení sítí
Vhodné je vybírat MFP vybavená inteligentním síťovým rozhraním, v podstatě jakýmsi firewallem, jenž může omezit přístup na konkrétní počítače v síti dle jejich IP nebo MAC adresy a jenž může selektivně na každém ze zařízení povolit nebo zakázat jakýkoli protokol nebo port služeb.

5. Správný software
Dobré systémy nabízejí funkci, kdy mohou uživatelé tisknout dokumenty ze kterékoli MFP zapojené do zabezpečené sítě, ale pouze tehdy, když jsou přímo u stroje. Funkce „Find-Me“ minimalizuje množství odpadu a v rušných kancelářích prokazatelně snižuje objem tisku o 20 %. To také znamená, že si uživatelé mohou zvolit, kdy a kde si přejí své dokumenty vytisknout, a citlivé dokumenty tak nezůstávají až do jejich odebrání nechráněné ve výstupních zásobnících tiskárny.

Podobné články

Epson: multifunkční tiskárny AM-C400 a AM-C550

20. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Epson pokračuje v zavádění inkoustové technologie Heat-Free Line Inkjet do svých kancelářských tiskáren. Nejnovějšími přírůstky v nabídce takto vybavených zařízení jsou multifunkční modely AM-C400 a AM-C550 formátu A4, které přináší řadu vylepšení včetně úspornějšího chodu a kompaktnějších rozměrů. Čtěte více

Marcel Divín (Epson): Reselleři jsou partneři na celý život

16. 4. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: dcd)
Marcel Divín, branch office manager společnosti Epson Europe CZ & SK, prozradil, jak se společnosti Epson daří a které novinky v dohledné době můžeme očekávat. Řeč přišla také na udržitelnost, která je pro Epson jednou z priorit. Čtěte více

Klára Janečková: OKI staví na osobním kontaktu s dealery

11. 4. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Klára Janečková se v české pobočce OKI Europe stala obchodní manažerkou se zodpovědností za sektor open channel. Rozšířila tak zdejší obchodní tým OKI, který tvoří obchodní ředitel Jan Denkstein a obchodní manažeři Miroslav Pávek, Jiří Sojka a Pavel Míka. Janečková má v OKI zároveň na starosti marketingové aktivity v ČR, SR a Maďarsku. S marketingem, obchodem i tiskovým segmentem má bohaté zkušenosti, působila například v CzechTrade či JVM Computers. Čtěte více

Pantum: Výrobce s bohatou nabídkou

9. 4. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Pantum)
PANTUM, výrobce tiskových technologií, spotřebního materiálu a dodavatel souvisejících služeb, vstoupil na trh v České a Slovenské republice na konci roku 2022, respektive na začátku roku 2023. Stála před námi velká výzva v podobě uvedení značky na trh, vybudování distribučního a prodejního kanálu a zajištění servisních služeb. Čtěte více