Jak probíhá digitální transformace v menších a středních firmách?

21. 2. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAP)
Globální studie společností IDC a SAP ukázala, že čtyři z pěti menších a středních firem (SMB) vidí v digitální transformaci značné výhody včetně nárůstu prodeje, snížení nákladů, jednoduššího přístupu k informacím, lepšího zákaznického servisu a zvýšené pracovní produktivity. I přesto je z těchto benefitů zatím schopna plně těžit pouze necelá desetina z nich.

Studie zkoumající průběh digitální transformace v menších a středních firmách ve 13 zemích po celém světě zjistila následující:

  • Zatímco v lednu 2016 používaly dotázané firmy v průměru 3,8 řešení, v lednu 2017 vzrostlo toto číslo už na 4,8. Největší nárůst zaznamenala řešení v oblasti internetu věcí a propojení senzorů s obchodními systémy (15% nárůst - 23 % v lednu 2016, 38 % v lednu 2017) či e-commerce (13% nárůst - 38 % v lednu 2016, 51 % v lednu 2017).
  • Pouze 8 % dotázaných firem v lednu 2017 uvedlo, že už digitální transformaci plně integrovalo, 27 % je na dobré cestě ve využívání technologií a následování digitální ekonomiky, 30 % je v rané fázi a uznává, že je ještě čeká hodně práce, 22 % s procesem momentálně začíná a 13 % uvádí, že zatím neudělalo žádné nebo velmi minimální kroky.
  • V porovnání se situací před rokem (leden 2016), kdy 43 % firem uvedlo, že digitální transformaci plně integrovalo (10 %) nebo je na dobré cestě (33 %), je na počátku roku 2017 stejného názoru pouze 35 %, tedy o 8 % firem méně. Podle IDC je to výsledek realističtějšího pohledu a schopnosti zhodnocení, kde se firma nachází.
  • Střední firmy s 500 – 999 zaměstnanci častěji zaujímají dlouhodobý přístup než menší firmy. Téměř polovina (46,5 %) je přesvědčena, že aktivní účast v digitální ekonomice bude v dalších třech až pěti letech klíčová pro jejich přežití. Pouze třetina menších firem má stejný přístup.
  • Se zahájením digitální transformace patří mezi první nasazovaná řešení aplikace podporující firemní spolupráci a řešení v oblasti řízení vztahu se zákazníky (CRM) či e-commerce. Jedna ze tří dotázaných firem preferuje v tomto případě využití cloudu před on-premise.
  • Více než polovina menších firem a tři čtvrtiny středních firem používá alespoň jednu cloudovou aplikaci.
  • Využití cloudu zjednodušilo menším firmám digitální transformaci, některé uvádějí, že nasazení prvního řešení bylo jednodušší, než čekali.
  • Téměř tři čtvrtiny firem (73 %), které se rozhodly pro digitalizaci, uvedly, že byla jejich očekávání spojená s investicemi do technologií naplněna nebo překonána. Např. 86 % firem uvedlo jako benefit jednoduchý přístup k informacím, 81 % větší flexibilitu pro zaměstnance, 78 % zlepšení pracovní produktivity i zákaznického servisu, 74 % nárůst tržeb a 72 % zvýšení loajality zákazníků.

„Menší a střední firmy si uvědomují výhody spojené s digitální transformací, největší výzvou je ale technologické propojení různých oblastí. Firmy, kterým se to daří, rostou rychleji a získávají velkou konkurenční výhodu,“ okomentoval výsledky studie Ray Boggs, viceprezident IDC pro výzkum v oblasti SMB. „Dobrá zpráva je, že podle studie jsou menší firmy proaktivní a strategicky investují do digitalizace a technologií. Tento trend snad bude pokračovat a firmy budou díky tomu získávat nové příležitosti,“ dodal Barry Padgett, prezident SMB týmu v SAP.

Podobné články

Digitalizace je dnes téměř nutností, ve většině firem však zaostává

25. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Bold Interactive)
Až 66 % českých leaderů připouští, že by digitalizace v jejich podniku měla mít širší záběr a 84 % tuší, že v horizontu pěti let budou mít potíže s plněním měnících se požadavků zákazníků. Potřebu zavedení digitálních řešení ukázala také proběhlá krize způsobená pandemií koronaviru, kdy se firmy musely rychle uzpůsobit omezeným podmínkám. Čtěte více

Konica Minolta prospěl přechod na digitalizaci a IT služby

24. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konica)
Skupina Konica Minolta vykázala za rok 2019 tržby ve výši 2,144 miliardy korun a zisk před zdaněním (EBIT) podle mezinárodních účetních standardů 138 milionů korun. Přestože došlo k poklesu tržeb o 8 % a zisku o 21 %, navázala Konica Minolta na mimořádný rok 2018 a dosáhla druhých nejlepších výsledků v historii českého zastoupení. Čtěte více

Krize změnila styl práce. Umíte propojit své lidi a zároveň chránit firemní data?

13. 5. 2020. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Hitachi Vantara)
Současná krize donutila firmy fungovat z domácích kanceláří. Jejich propojení probíhalo v maximální rychlosti a obrovském stresu. A mnohdy se kvůli tomu zapomnělo na to nejdůležitější – bezpečnost firemních dat, která teď kolují po home officech a soukromých zařízeních bez toho, aby byla chráněná. Čtěte více

Chytré digitální pracoviště pomáhá firmám řídit produktivitu

12. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Pandemie covid-19 přinesla celé společnosti humanitární a sociální krizi, která zcela bezprecedentně zasáhla do osobních životů, stejně tak jako do zaměstnání a podnikání. Důsledky budou mít dlouhodobý dopad, kterému bude třeba se přizpůsobit. Pomoci může např. řešení Elastic Digital Workplace společnosti Accenture. Čtěte více