Eset v Česku rostl napříč všemi segmenty a dosáhl tržeb přes 460 milionů korun

14. 2. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eset)
Česká pobočka společnosti Eset zveřejnila výsledky za loňský rok. Dlouholetá jednička v obchodních výsledcích na českém trhu sleduje nárůst zájmu o bezpečnostní produkty vyšších řad, které poskytují komplexnější zabezpečení, a zároveň těží z vysoké věrnosti uživatelů ve všech segmentech dané kvalitou produktů i lokální technickou podporou.

Kompletní výnosy společnosti vloni dosáhly hodnoty 461,5 milionu korun, což je nejvíce v historii české pobočky, která v loňském roce oslavila 20 let působnosti v Česku. V letošním roce má Eset v Česku ambici dvouciferného růstu.

„Obchodní výsledky jsou vysvědčení, které nám vystavují naši zákazníci a naši uživatelé. Mám pochopitelně velkou radost, že jsme i v minulém roce obstáli, a to přes to, nebo právě pro to, kolik úsilí nás to stálo,“ řekl Filip Navrátil, obchodní ředitel české pobočky Esetu. „Pro letošní rok máme nastavený dvouciferný cíl, který je ambiciózní, ale jednoznačně dosažitelný. Během posledních dvou let jsme upravili produktovou nabídku a zavedli nové distribuční kanály, které nám pomohou našeho cíle dosáhnout,“ dodal Navrátil.

Pro Eset byl loňský rok úspěšný napříč všemi segmenty. U domácích uživatelů byl posun k volbě produktů vyšších řad, které poskytují komplexnější ochranu zařízení. Zároveň se zvýšil zájem o ochranu alternativních platforem. Nejvyšší meziroční nárůst byl zaznamenán u produktu na ochranu macOS, a to o 26 %.

„V segmentu firemních zákazníků byl největší zájem o bezpečnostní produkty, které obsahovaly pokročilé bezpečnostní technologie jako cloudový sandbox nebo EDR. Zde jsme sledovali nárůst o více než 450 %,“ řekl Navrátil a dodal: „Dále pozorujeme zvýšený zájem zákazníků o produkty s centrální správou v cloudu - meziročně o více než 200 % - což odpovídá současnému trendu, kdy firemní zákazníci nechtějí budovat IT infrastrukturu pro provoz vlastního řešení.“

Společnost Eset dlouhodobě dosahuje vysoké míry věrnosti uživatelů. U domácích uživatelů jde o 80 %, v segmentu malých a středních firem je věrnost 89 %, v segmentu Enterprise více než 90 %.

MSP se stává standardem

Distribuční kanál MSP (Managed Service Provider, neboli řízené služby) spočívající v komplexním outsourcingu IT ve firmách, byl v Česku dlouhodobě nevyužívanou oblastí. Řada společenských i ekonomických změn v posledních dvou letech ale akcelerovala posun právě k MSP.

„Dlouhodobě víme, že je v Česku potenciál pro MSP, byť zájem ze strany zákazníků roste pomaleji, než na jiných trzích. To se mění i díky tomu, že si firemní zákazníci uvědomují, že je nutné kybernetickou bezpečnost řešit, a zároveň spolu s ní je potřeba řešit ekonomickou realitu. Cena produktů se příliš nemění, ale cena odborných zaměstnanců, kteří s nimi pracují, významně vzrostla a zároveň jich je na trhu nedostatek. To pomohlo překonat některé předsudky a obavy s MSP spojené. Nyní očekávám, že tento distribuční kanál v následujících letech dále poroste,“ vysvětlil Navrátil.

Eset v segmentu MSP meziročně vyrostl o 87 %. V letošním roce se očekává ještě výraznější nárůst související s větším zapojením prodejců v partnerském programu. Eset plánuje ještě více připravovat prodejce na tento způsob prodeje, a to formou školení a rozvojových a motivačních programů.

Očekávání od letošního roku

S ohledem na úspěšně implementované změny v distribučních kanálech i produktech samotných a jejich pozitivní přijetí jsou očekávání Esetu od výsledků na českém trhu v letošním roce vysoká.

„Naší ambicí je dosáhnout na konci roku dvouciferného růstu a překonat hranici půl miliardy korun v tržbách. Věřím, že jsme schopni toho dosáhnout, protože je Eset stabilní firma se špičkovým produktem a zcela bezkonkurenční úrovní zákaznické a technické podpory. Na trhu neexistuje jiná společnost, která by měla srovnatelnou nabídku,“ shrnul Navrátil.

„Naší další velkou předností je i to, že velká část center vývoje a výzkumu je rovněž soustředěna v Česku. Z celkových třinácti center, rozEsetuých po celém světě, jsou hned tři R&D pobočky v České republice. Tyto skutečnosti z nás dělají to, co jsme. Společnost, která dokonale zná nejen globální prostředí, ale i to české, a to včetně všech jeho specifik,“ uzavřel obchodní ředitel české pobočky Esetu.

Podobné články

Edge computing v roce 2023

6. 2. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Red Hat)
Odborníci společnosti Red Hat se zamysleli nad vývojem v oblasti edge computingu. Obrovské příležitosti přinese podle prognózy edge computing poskytovatelům služeb, o slovo se ale přihlásí i hybridní aplikační cloudy pro okraj sítě a prosadí se zde i umělá inteligence. Čtěte více

České firmy čelí vlně falešných e-mailů

2. 2. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Podle průzkumu GFI Software provedeného v lednu 2023 mezi partnery v ČR a SR je aktuálně hlavním vektorem kyberútoků elektronická pošta, především kvůli rozšířenosti phishingových a falešných e-mailů. Čtěte více

Které výhody automatizace nejvíce využívají lokální prodejci?

30. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle průzkumu společnosti Zebra systems již 39 % jejích prodejců nabízí služby typu MSP či MSSP (managed security service provider). Jednou z hlavních motivací přechodu na řízené služby je automatizace rutinních činností, která jim přináší hlavně vyšší úroveň poskytované bezpečnosti, vyšší produktivitu a rychlejší reakci na bezpečnostní incidenty. Čtěte více

Počet DDoS útoků na české firmy byl i v prosinci nadprůměrný

27. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: ComSource)
Počet i intenzita DDoS útoků na české firmy byly v prosinci podobně nadprůměrně vysoké, jako o měsíc dříve, kdy výrazně vzrostly. Útočníci napadající servery provozující služby či internetové stránky v posledních měsících také stále více hledají úplně nové cesty svých DDoS útoků, prodlužují dobu jejich trvání a rozšiřují počty IP adres, na které útočí. Čtěte více