Aplikacím v Android TV dominují YouTube a Netflix

20. 10. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Philips TV & Sound)
S nástupem digitálního televizního vysílání ve standardu DVB-T2 a mnohem dostupnější nabídky streamovacích služeb jako Netflix nebo Amazon Prime Video se v českých domácnostech výrazně zvýšil podíl tzv. chytrých televizí (Smart TV), který se za poslední čtyři roky ztrojnásobil. Jaké „televizní“ aplikace jsou mezi českými uživateli nejpopulárnější?

Televizi s připojením k internetu a s možností využívání různých aplikací má v současnosti více než třetina českých domácností a přibývá i předplatitelů streamovacích služeb jako jsou Netflix, Amazon Prime Video, HBO GO nebo O2 TV. Zatímco ještě na jaře roku 2019 si nějakou placenou televizní službu na internetu předplácely asi 3 % Čechů, dnes je to již více než 10 %. Svůj podíl na tomto vývoji má jistě i koronavirová pandemie, která přivedla Čechy zpět k televizním obrazovkám.

Majitelé Android TV jsou aktivnější

Při výběru chytré televize je možné volit mezi Smart TV s uzavřeným softwarem konkrétního výrobce a televizory s mnohem flexibilnější platformou Android TV, kterou používá například Philips TV nebo Sony. Jde o podobný operační systém, jaký má ve svém chytrém telefonu 75 % Čechů, a který umožňuje instalaci dalších aplikací dle vlastního výběru.

A právě aplikace využívají majitelé chytrých televizí s Android TV výrazně více než domácnosti s ostatními operačními systémy. Alespoň jednou měsíčně použije nějakou z aplikací ve své chytré televizi s Android TV více než 93 % domácností, zatímco v případě Smart TV s proprietárními platformami jde jen o necelých 78 % uživatelů (statistiky jsou založené na anonymních datech chování uživatelů televizorů Philips TV). Jedním z důvodů může být i omezená nabídka aplikací v uzavřených systémech výrobců Smart TV a jejich pomalé (nebo často zcela chybějící) aktualizace. Android TV oproti tomu představuje neustále vyvíjenou a rozšiřovanou platformu, pro kterou existuje mnohem více aplikací s podporou velkého množství vývojářů, pracujících i na aplikacích pro chytré telefony s Androidem. Otevřenost softwarové platformy chytré televize je důležitá i při rozšiřování výbavy o další aplikace, jako je například připravovaná aplikace iVysílání pro přístup do archivu České televize.

Na Východě vede YouTube

Průzkum společnosti Philips TV & Sound ukazuje, které televizní aplikace jsou v Česku nejpopulárnější. S výrazným náskokem vedou aplikace YouTube a Netflix pro přístup ke streamovanému obsahu na internetu. Na třetí příčce se umístila streamovací služba Rakuten TV, následovaná aplikacemi služeb HBO GO, VOYO.cz a Amazon Prime Video. Větší nabídka aplikací pro systém Android TV se odráží například i v možnosti používat oblíbenou aplikaci Kodi, se kterou lze na chytré televizi přehrávat filmy a seriály z domácích síťových úložišť.

„Za poslední rok začali lidé v domácnostech daleko více využívat potenciál chytrého televizoru. Instalovali si nové aplikace a zkoušeli služby Video on Demand. Zaznamenali jsme tak větší poptávku po televizorech se systémem Android TV,“ uvedl Petr Valoušek, ředitel Philips TV & Sound Česká republika.

Ve srovnání s ostatními evropskými státy se ukazuje jasný rozdíl mezi zeměmi východní a západní Evropy. S výjimkou Rakouska dominuje v západní Evropě používání aplikace streamovací služby Netflix, zatímco východoevropské domácnosti preferují sledování videí na YouTube a Netflix má v jejich chytrých televizích až druhou pozici.

Nejoblíbenější aplikace v ČR

Youtube
Netflix
Rakuten TV
HBO Go
Voyo
Filmbox Live
Kodi
Spotify
SledovaniTV
Skylink Live TV CZ

Štítky: 
Televize, Televizory, Android, Ze světa firem, TP Vision (Audio a TV Philips)

Podobné články

Stefan Streit (TCL): Přinášíme kino do domácností

17. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: TCL)
Společnost TCL si v posledních letech vydobyla pozici světové dvojky v prodeji televizí – a každý rok uvádí na trh řadu revolučních novinek? Co vlastně znamená vize „Inspire Greatness“ pro každého z nás? To prozradil Stefan Streit, ředitel evropského marketingu. Čtěte více

TCL uvedla na český a slovenský trh televizory řady C7K s Audio by Bang & Olufsen

16. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Společnosti TCL a Bang & Olufsen pokračují v partnerství, které posouvá zážitek z domácího kina o další stupeň výš. Nové modely televizorů TCL řady C7K kromě QD-Mini LED a dalších obrazových technologií nabízejí také zvuk vyladěný právě ve spolupráci s Bang & Olufsen. Televizory TCL C7K jsou dostupné v široké škále úhlopříček od 50“ až do obřích 115“. Čtěte více

Televizory LG nabídnou nový herní portál i bezplatný přístup ke hrám z nabídky Xbox Game Pass

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG)
Společnost LG Electronics představila nový herní portál, který je na českém trhu již dostupný u vybraných modelů chytrých televizí a dalších zobrazovacích zařízení, včetně chytrých monitorů a lifestylových obrazovek StanbyME. Cílem výrobce je nabídnout větší zážitek ze streamování her a bezproblémový přístup k široké škále herních titulů. Čtěte více

Nové televize LG OLED evo zvyšují jas, využívají umělou inteligenci a míří na český trh

5. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG Electronics)
Společnost LG Electronics uvedla na český trh řadu OLED evo 2025, která nabídne řadu pokročilých televizorů, včetně prvního skutečně bezdrátového modelu na světě OLED evo M5 nebo elegantního OLED evo G5. Díky personalizaci založené na AI novinky nabízejí zážitek na míru každému uživateli a představují vrchol inovací s technologií OLED. Čtěte více