Aplikacím v Android TV dominují YouTube a Netflix

20. 10. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Philips TV & Sound)
S nástupem digitálního televizního vysílání ve standardu DVB-T2 a mnohem dostupnější nabídky streamovacích služeb jako Netflix nebo Amazon Prime Video se v českých domácnostech výrazně zvýšil podíl tzv. chytrých televizí (Smart TV), který se za poslední čtyři roky ztrojnásobil. Jaké „televizní“ aplikace jsou mezi českými uživateli nejpopulárnější?

Televizi s připojením k internetu a s možností využívání různých aplikací má v současnosti více než třetina českých domácností a přibývá i předplatitelů streamovacích služeb jako jsou Netflix, Amazon Prime Video, HBO GO nebo O2 TV. Zatímco ještě na jaře roku 2019 si nějakou placenou televizní službu na internetu předplácely asi 3 % Čechů, dnes je to již více než 10 %. Svůj podíl na tomto vývoji má jistě i koronavirová pandemie, která přivedla Čechy zpět k televizním obrazovkám.

Majitelé Android TV jsou aktivnější

Při výběru chytré televize je možné volit mezi Smart TV s uzavřeným softwarem konkrétního výrobce a televizory s mnohem flexibilnější platformou Android TV, kterou používá například Philips TV nebo Sony. Jde o podobný operační systém, jaký má ve svém chytrém telefonu 75 % Čechů, a který umožňuje instalaci dalších aplikací dle vlastního výběru.

A právě aplikace využívají majitelé chytrých televizí s Android TV výrazně více než domácnosti s ostatními operačními systémy. Alespoň jednou měsíčně použije nějakou z aplikací ve své chytré televizi s Android TV více než 93 % domácností, zatímco v případě Smart TV s proprietárními platformami jde jen o necelých 78 % uživatelů (statistiky jsou založené na anonymních datech chování uživatelů televizorů Philips TV). Jedním z důvodů může být i omezená nabídka aplikací v uzavřených systémech výrobců Smart TV a jejich pomalé (nebo často zcela chybějící) aktualizace. Android TV oproti tomu představuje neustále vyvíjenou a rozšiřovanou platformu, pro kterou existuje mnohem více aplikací s podporou velkého množství vývojářů, pracujících i na aplikacích pro chytré telefony s Androidem. Otevřenost softwarové platformy chytré televize je důležitá i při rozšiřování výbavy o další aplikace, jako je například připravovaná aplikace iVysílání pro přístup do archivu České televize.

Na Východě vede YouTube

Průzkum společnosti Philips TV & Sound ukazuje, které televizní aplikace jsou v Česku nejpopulárnější. S výrazným náskokem vedou aplikace YouTube a Netflix pro přístup ke streamovanému obsahu na internetu. Na třetí příčce se umístila streamovací služba Rakuten TV, následovaná aplikacemi služeb HBO GO, VOYO.cz a Amazon Prime Video. Větší nabídka aplikací pro systém Android TV se odráží například i v možnosti používat oblíbenou aplikaci Kodi, se kterou lze na chytré televizi přehrávat filmy a seriály z domácích síťových úložišť.

„Za poslední rok začali lidé v domácnostech daleko více využívat potenciál chytrého televizoru. Instalovali si nové aplikace a zkoušeli služby Video on Demand. Zaznamenali jsme tak větší poptávku po televizorech se systémem Android TV,“ uvedl Petr Valoušek, ředitel Philips TV & Sound Česká republika.

Ve srovnání s ostatními evropskými státy se ukazuje jasný rozdíl mezi zeměmi východní a západní Evropy. S výjimkou Rakouska dominuje v západní Evropě používání aplikace streamovací služby Netflix, zatímco východoevropské domácnosti preferují sledování videí na YouTube a Netflix má v jejich chytrých televizích až druhou pozici.

Nejoblíbenější aplikace v ČR

Youtube
Netflix
Rakuten TV
HBO Go
Voyo
Filmbox Live
Kodi
Spotify
SledovaniTV
Skylink Live TV CZ

Štítky: 
Televize, Televizory, Android, Ze světa firem, TP Vision (Audio a TV Philips)

Podobné články

EET Group se stala distributorem displejů a videostěn Leyard

14. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: EET Group)
Skupina EET Group uzavřela strategické celoevropské partnerství se společností Leyard Europe. Leyard je světovým lídrem v oblasti řešení displejů a digital signage známých svými inovacemi a špičkovými technologiemi, které od roku 1995 stanovují průmyslové standardy kvality a výkonu. Čtěte více

Samsung vládne globálnímu trhu s televizory už 18 let v řadě

11. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Výzkumná firma Omdia ohlásila, že Samsung v roce 2023 dosáhl na globálním trhu s televizory podílu 30,1 % a díky tomu si upevnil pozici světové jedničky, kterou drží už od roku 2006. Za úspěchem stojí zejména strategická orientace na kvalitnější televizory s větší úhlopříčkou, kde bodují modely Samsung s technologií QLED a OLED. Čtěte více

TCL je již druhým rokem po sobě druhým největším výrobcem TV

29. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Značka TCL Electronics byla společností Omdia, která se zabývá průzkumem trhu, opět uznána za Global Top 2 TV Brand. TCL v roce 2023 dodala na trh více než 25 milionu televizorů, což představuje 12,5% podíl na trhu. Čtěte více
A/R brýle Sony pro tvorbu 3D obsahu

CES 2024: Audio, video, AR/VR a další oblasti

26. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
V předchozích článcích jste se mohli seznámit s novinkami ze světa osobních počítačů, na CESu jsou však samozřejmě k vidění i představitelé mnoha dalších tržních segmentů. Nyní tedy dáme prostor zástupům z oblastí, jako jsou audio a video průmysl, chytré telefony či virtuální a rozšířená realita. Čtěte více