Čeho se firmy bojí při změně komunikační platformy a proč jsou jejich obavy zbytečné
Migrace dat na novou platformu
Asi největší obavy mají firemní klienti o bezproblémovou migraci e-mailů, kalendářů a kontaktů tak, aby vše mohli na nové platformě využívat od okamžiku jejího ostrého nasazení. Obavy se pojí se ztrátou části dat nebo jejich nekvalitní migrací či znehodnocením. IceWarp řeší přechod z jiné platformy pomocí vlastního migračního nástroje a celý proces běží jako mikroslužba v IceWarp cloudu. Můžou ji využít uživatelé operačních systémů Windows a Linux. I během samotné migrace můžou uživatelé bez přerušení pracovat na staré platformě a poté bezproblémově přejít na novou. Migrační nástroj navíc zabraňuje vzniku duplicit, podporuje dávkovou migraci a poskytuje podrobné protokoly i souhrny.
Zálohování, obnova a zabezpečení dat
Velmi častou otázkou ze strany firem a institucí je zajištění záloh dat z původní platformy a jejich obnova v případě jakýchkoli problémů. S tím se pojí i zabezpečení dat před jejich zneužitím. IceWarp ve své cloudové verzi automaticky ukládá veškerá uživatelská data a konfiguraci serveru tak, aby byly zálohované veškeré uživatelské soubory, e-maily, kalendáře, kontakty a další data spojená s uživatelskými účty. To samé se týká nastavení celého serveru, domén, uživatelů a dalších systémových parametrů. Zálohy lze naplánovat na libovolné časové intervaly podle potřeb klienta. K obnově dat v případě kybernetického útoku dochází z posledních dostupných záloh. Na zabezpečení dat spolupracuje IceWarp se společností APPSEC, která se specializuje na penetrační testy a zabezpečení firemních IT systémů.
Kompatibilita s Active Directory a mobilními zařízeními
Firemní klienti se dále obávají o zachování kompatibility s Active Directory, tedy adresářovou službou, která slouží k centrální správě a organizaci síťových prostředků, včetně uživatelských účtů, počítačů, aplikací a tiskáren. Díky ní můžou administrátoři nastavovat síťové prvky a instalovat software na více počítačů najednou, spravovat oprávnění a zajišťovat bezpečnost v síti. Active Directory využívá strukturovanou databázi k ukládání informací o objektech v síti a je založeno na protokolu LDAP, a rovněž ho lze bez problémů migrovat na novou platformu. Mobilní verze dnes má už každá kvalitní komunikační platforma a jejich propojení s desktopovými verzemi patří k základům služby.
Možnosti škálování platformy do budoucna
Bude nová komunikační platforma nastavená jednou provždy v určité verzi a rozčlenění, nebo ji bude možní do budoucna škálovat a doplňovat o nové nástroje? I to je důležitá otázka, kterou se zabývají firemní IT manažeři při úvahách o změně komunikační platformy. Nikdy nelze dopředu říct, jaké funkcionality firma bude potřebovat, ale musí mít jistotu, že platforma, kterou zvolí, je umožní v budoucnu nasadit. A to například IceWarp umí. Klienti si dokonce sami můžou zvolit, jaké všechny nástroje má tato platforma obsahovat a které ne, nebo zkombinovat některé nástroje od IceWarpu s nástroji od Microsoft 365 nebo Google Workspace. Zkrátka ji lze poskládat podle přání klienta, který nemusí platit za funkcionality, které nevyužije nebo je používá od jiného dodavatele.
Dostupnost podpory a servisních služeb
Zákaznická podpora a servis bývají noční můrou u velkých globálních komunikačních platforem, které obvykle spoléhají na vzdálenou podporu a online příručky, podle kterých si musí zákazníci pomoci sami. To samé ale neplatí o lokálních službách, jako je IceWarp, který si v každé zemi, kde působí, drží místní podporu v tamním jazyce. A nemusíme chodit ani za hranice, v České republice je zákaznická podpora neustále k dispozici a pokud je to potřeba, vyšle experty přímo ke klientovi. Nedávno se takto podařilo v jedné krajské nemocnici napadené ransomwarem do dvou hodin zprovoznit e-mailového klienta od IceWarpu a obnovit tak elektronickou komunikaci, zatímco jiné části sítě čekaly na obnovu několik dní.











