Mailová infrastruktura je nejzranitelnějším místem v IT českých SMB

20. 10. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Z průzkumu společnosti GFI vyplývá, že české SMB firmy v oblasti IT výbavy nejčastěji poptávají komunikační řešení. Tuto poptávku registruje 72 % partnerů, přičemž klíčovou je komunikace prostřednictvím elektronické pošty.
Foto: Pixabay.com

Pokud by došlo k výpadku e-mailové infrastruktury, více než polovina SMB by podle výsledků průzkumu pocítila vážné nedostatky již po čtyřech hodinách. Po 24 hodinách by výpadek již pocítily téměř všechny dotázané firmy.

Zajištění bezpečné komunikace je dnes pro firmy větší prioritou, než například zajištění integrity sítě. Firmy se více obávají e-mailových útoků než webových, o čemž svědčí i fakt, že největší výzvy pro chod komunikační infrastruktury v SMB organizacích představují spamy a virová nákaza. Vedle zajištění bezpečnosti se v oblasti komunikace stále více řeší také uživatelský komfort vyjádřený poptávkou po groupwarových řešeních.

Hlavní zjištění průzkumu:

  • největší poptávku cítí partneři Kerio po řešení komunikace (72 %), zajištění integrity sítě (53 %), groupwaru (36 %) a filtrování webových stránek (33 %);
  • v oblasti pracovní komunikace preferují SMB firmy nejvíce e-mail (100 %), telefonický kontakt (58 %) a osobní setkání (21 %); chatování a sociální sítě pouze osm, respektive tři procenta;
  • nejvíce firmy řeší spamy (76 %), viry (70 %) a uživatelský komfort (32 %);
  • vážné problémy v důsledku výpadku e-mailového serveru by do hodiny postihlo 13 %, do čtyř hodin 60 %, a do 24 hodin 97 % podniků.

„Elektronická pošta je dnes nejpoužívanějším nástrojem pracovní komunikace ve všech podnicích a organizacích,“ řekl Zdeněk Bínek z distribuční společnosti Zebra system. „A je zároveň také nejčastějším terčem útoků a nejvíce používaným kanálem pro distribuci ransomwarové nákazy. Z tohoto pohledu je v segmentu SMB firem elektronická pošta potenciálně nejzranitelnější částí IT infrastruktury a poptávka po jejím zabezpečení logicky roste.“

Podobné články

AI zvyšuje produktivitu e-mailové komunikace

5. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Průzkum společnosti GFI Software odhalil, že 91 % dotázaných českých a slovenských partnerů této společnosti považuje za hlavní přínos umělé inteligence v oblasti podnikových e-mailů automatizaci odpovědí v reálném čase. Od AI nástrojů si nejvíce slibují zkrácení času během vyřizování e-mailů a vyšší produktivitu při práci s elektronickou poštou. Čtěte více

Tři čtvrtiny kybernetických útoků přichází skrze e-maily

3. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ComSource)
Kritická infrastruktura čelí alarmujícímu nárůstu kybernetických hrozeb, přičemž e-maily zůstávají hlavním vstupním bodem pro útočníky – až 75 % kybernetických útoků přichází skrze e-mailové zprávy. I přesto většina organizací riziko spojené s e-mailovou komunikací podceňuje. Až 80 % společností v kritické infrastruktuře se přitom stalo obětí phishingových útoků. Čtěte více

GFI Software představilo AI nástroj Eloquens pro automatizaci e-mailové komunikace

27. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Řešení Eloquens od GFI Software pro automatizaci podnikové e-mailové komunikace eliminuje neefektivní činnosti v podnikové e-mailové komunikaci. Díky využití pokročilé technologie umělé inteligence přináší až 60% zkrácení času, o 70 % rychlejší reakce a 30% snížení nákladů na zpracování odpovědí. Čtěte více

Dramatický nárůst falešných kliknutí ohrožuje vánoční e-mailové kampaně

23. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V klíčovém období pro e-mailový marketing, zahrnující Black Friday a vánoční sezónu, upozorňuje společnost Mailkit na alarmující trend. Od začátku roku 2024 zaznamenala 100% nárůst v detekci falešných kliknutí, s nejvýraznějším vzestupem v druhém týdnu října. Čtěte více