Frekvence nákupů na internetu roste

13. 4. 2011. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz a Heureka.sk, Aukro.cz)
Lidé v posledních letech na internetu nakupují výrazně častěji, avšak průměrná hodnota jejich objednávky klesá. Vyplývá to z výzkumu internetových srovnávačů Heureka.cz a Heureka.sk a nákupní galerie Aukro.cz, kterého se zúčastnilo 15 000 českých a 3 000 slovenských uživatelů internetu.
Foto: Sxc.hu

„Celkově trh online nakupování opět vzrostl, což dokládají také aktuální výsledky výzkumu Českého statistického úřadu. Stávající zákazníci v loňském roce sice nakupovali nepatrně méně, výrazněji však vzrostl celkový počet zákazníků tím, že na internet loni zamířili také noví zákazníci,“ řekl Tomáš Hodboď, manažer internetového srovnávače Heureka.cz

Jeho slova potvrzuje také David Vychytil z nákupní galerie Aukro.cz: „Na Aukro.cz během posledního půl roku významně vzrostl počet registrovaných uživatelů, před Vánoci dokonce o 60 000,“ informoval Vychytil a dodal: „Trend rostoucí frekvence nákupu sledujeme z pohledu sortimentu nakoupeného zboží. Kromě typicky internetových produktů jako například elektro začali uživatelé nakupovat i produkty, které doteď vybírali spíše v kamenných prodejnách, jako je vybavení bytu a aktuálně i zahradní technika.“

Během posledních tří let uživatele výrazně více využívají internetových srovnávačů cen. Oproti roku 2008, kdy informace o produktech na srovnávačích vyhledávalo přibližně 14 procent uživatelů internetu, to byl v roce 2010 dvojnásobek, tedy téměř 28 procent.

Podobně jako loni výzkum potvrdil, že nejvíce uživatelů nakupuje na internetu z domova (93 procent) nebo v zaměstnání (6 procent). Jen minimum uživatelů uvádí, že nakupuje v internetové kavárně, ve škole nebo u známých.

Kde hledáte informace o produktech, které si chcete koupit na internetu?

ČRSR
2010200920082010
Používám služby nákupních rádců a srovnávačů cen27,65%20,87%13,92%18,94%
Hledám v nabídce internetových obchodů, které znám15,19%14,67%18,04%18,38%
Používám vyhledávač (Seznam, Google, Centrum, atd.)50,85%52,34%55,29%58,75%
Jiný způsob (jaký?)6,31%12,12%12,75%3,93%
Celkem100,00%100,00%100,00%100,00%