InterSystems TrakCare verze 2010

24. 1. 2011. (redaktor: Ondřej Jánoška, zdroj: InterSystems)
Společnost InterSystems oznámila verzi 2010 svého produktu TrakCare, webového informačního systému pro zdravotnictví. Mezi hlavní přednosti patří například vestavěný nástroj pro podnikovou inteligenci nebo funkce pro měření kvality služeb.

TrakCare nabízí soubor webových funkcí, které jsou potřeba pro poskytování nemocniční péče, administrativní zajištění péče i pro činnost laboratoří a praktických lékařů. Systém TrakCare nachází uplatnění po celém světě v jednotlivých organizacích i na celostátní úrovni. V systému TrakCare, jehož základem je elektronický záznam o pacientovi (electronic patient record), mohou oprávnění uživatelé bezpečně prohlížet a aktualizovat informace o pacientech prostřednictvím jediného přihlášení odkudkoli, kde mají přístup k internetu.

Jak uvádí Christine Chapmanová, hlavní provozní vedoucí pro TrakCare v InterSystems: „Zdravotnické informační systémy budou prospěšné pro celý systém, pouze pokud je začnou používat lékaři i pracovníci administrativy. To znamená, že z jejich zavedení musí mít prospěch všichni zúčastnění. TrakCare se ve své nové verzi ještě více zaměřuje na odborné zdravotnické pracovníky a pomáhá jim zvyšovat jak jejich produktivitu, tak i bezpečnost pacientů. TrakCare je nadto užitečný i pro administrativní složky, kterým nabízí funkce podnikové inteligence (business intelligence) pro zkvalitnění běžného rozhodovacího procesu.“

Výkonné funkce pro produktivitu zdravotnických pracovníků a bezpečnost pacientů

TrakCare přichází s funkcí „clinical priority workbench“, která umožní lékařům z jediného počítačového rozhraní posuzovat činnosti týkající se všech jejich pacientů, stanovovat priority a činit patřičné kroky, a tím zvyšovat produktivitu své práce. Funkce umožní prohlížet a organizovat plánované lékařské termíny, rezervace operačních sálů, schůzky, úkoly, aktuální seznamy pacientů, dosud nepřečtené výsledky, úkony, které mají být právě provedeny, a termíny propuštění z nemocnice.

Funkce „clinical consultation“ poskytuje nástroj k zaznamenávání podrobných údajů, lékařských zpráv, úkolů nebo činností, které jsou nutné při prohlídce pacienta. To vše z jediné obrazovky, aniž by se neustále muselo přepínat mezi různými aplikacemi nebo několikrát zadávat tytéž údaje.

TrakCare obsahuje také funkci „enhanced clinical handovers“, díky níž mohou poskytovatelé péče flexibilně sdílet důležité informace o hospitalizovaných pacientech a pacientech na pohotovosti i během střídání služeb, takže péče je poskytována zcela plynule.TrakCare lze použít také při předávání pacienta do jiného zdravotnického zařízení, přičemž příslušné informace lze zobrazovat pro jednotlivé pacienty i ve formě seznamů pacientů.

Funkce „medication management“ podává pomocnou ruku vytíženým zdravotním sestrám. Pomáhá jim snižovat rizika a zvyšovat bezpečnost pacientů, neboť umožňuje omezit vedlejší účinky léků na minimum a zlepšit duševní pohodu pacientů. TrakCare pracuje s čárovými kódy, kterými se přímo při poskytování péče jednoznačně identifikuje pacient a dávkování léku a údaje se porovnají s aktuálně platným a vzorovým předpisem.

Zabudovaná podniková inteligence

V TrakCare je zabudován systém InterSystems DeepSee – nástroj pro podnikovou inteligenci, který pomáhá analyzovat podnikové procesy a optimalizovat používání aktuálních provozních dat. Systém obsahuje knihovnu s více než stovkou předdefinovaných ovládacích panelů, které podporují efektivitu provozu, včasné rozhodování, zjišťování rizik a hodnocení dle klíčových výkonnostních ukazatelů.

Na rozdíl od tradičních zdravotnických informačních systémů nepoužívají funkce podnikové inteligence v TrakCare své vlastní samostatné úložiště dat nebo datový sklad. Namísto toho pracuje TrakCare s jediným úložištěm dat – databází Intersystems Caché. Díky ní je možné rychle vyhledávat v aktuálních provozních datech a obdržet spolehlivé
a relevantní výsledky.

Záruka kvality služeb

Funkce „service guarantee“ pomáhá organizacím dodržovat normy kvality služeb, které jim ukládá zákon nebo které si samy stanovily, a měřit přitom svou úspěšnost. Může jít například o to, jak jsou spravovány čekací listiny, jaký čas uplyne mezi předáním pacienta na příslušné oddělení a vlastní léčbou a zda je poskytována vhodná péče podle postupů pro konkrétní diagnózu.