Při nákupu v e-shopu rozhoduje osobní zkušenost

18. 10. 2011. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
Z výzkumu pořádaného weby Heureka.cz a Aukro.cz vyplývá, že při výběru internetového obchodu nakupující nejčastěji vycházejí z osobní zkušenosti. Ta je důležitá pro více než 49 procent uživatelů.

Přibližně 43 procent uvádí, že nejdůležitější impuls k nákupu na internetu je pro ně nízká cena. Více než 25 procent vybírá e-shop na základě zkušeností ostatních. Výzkumu se zúčastnilo 14 000 nakupujících na internetu.

Podle průzkumů, které připravujeme každý rok, je vlastní zkušenost s e-shopem nebo recenze ostatních nakupujících stále důležitějším faktorem při výběru e-shopu. Dokonce důležitějším než samotná cena,“ řekl Tomáš Hodboď z internetového srovnávače Heureka.cz, který provozuje projekt Ověřeno zákazníky s recenzemi skutečných nakupujících. Nekvalitnější české e-shopy podle zkušeností nakupujících jsou každoročně vyhlašovány v anketě ShopRoku.

Význam zkušeností a doporučení při rozhodování o nákupu na internetu každoročně roste. V roce 2008 byly zkušenosti a recenze ostatních nejdůležitějším faktorem rozhodování pro 16 procent dotázaných, letos je uvedlo už 25 procent dotázaných.

Význam doporučení potvrdil i David Vychytil, ředitel Aukro.cz: „Už delší dobu pozorujeme narůstající význam osobní zkušenosti a doporučení, proto máme radost z toho, že 95 procent našich uživatelů doporučuje Aukro.cz  pro obchodování na internetu také svým přátelům a blízkým – na jejich nákupní rozhodnutí to má obrovský vliv. Nejčastějším důvodem pro doporučení je přitom šíře sortimentu, možnost nakoupit zboží za nižší ceny než jsou maloobchodní a nabídka zboží, které není v běžné distribuci. Významný vliv má také bezpečnost a důvěryhodnost.“