Odborný seminář Virtualizace a cloud pro cestovní kanceláře

17. 10. 2016. (redaktor: Petra Beranová, zdroj: DCD Publishing)
Vydavatelství DCD Publishing ve spolupráci s Asociací českých cestovních kanceláří a agentur uspořádalo 11. října v sídle AČCKA odborný seminář na téma Virtualizace a cloud. Cílem semináře bylo vysvětlit laické veřejnosti z řad majitelů a vedoucích cestovních kanceláří, co je to cloud, seznámit účastníky s možnostmi, které cloud poskytuje, anebo neposkytuje, se způsoby využívání a realizace cloudových řešení a v neposlední řadě také s cloudovými službami, jejich přínosy, nedostatky i řízením.
Zdeněk Demeter, DataSpring

Úvodní prezentace seznámila posluchače s tematikou cloudu a zasvětila je do problematiky. Poté následovaly partnerské prezentace, které vycházely z případových studií a příkladů z praxe zaměřených na cestovní ruch. Hlavním partnerstvím akci podpořily společnosti: DataSpring, Microsoft, Samsung, SAP a SoftwareONE.

Program:

Cloud jako cesta k modernímu IT (Dag Jeger, JerSoft)

Cloud postupně ovládá svět. Název sice zní cize, ale ve skutečnosti nejde o nic složitého. Cloud v podstatě neznamená nic jiného, než že si firma neprovozuje svoje IT sama ve vlastní režii, ale nakupuje je jako službu od poskytovatele IT služeb. Cloudové služby, často aniž si to uvědomujeme, používáme dennodenně. Počínaje službami veřejných i firemních e-mailů, přes nejrůznější datová úložiště až po služby internetového bankovnictví. Okolo cloudových služeb však koluje i neskutečné množství otázek a mýtů. Mnohé z nich se přímo či nepřímo týkají provozu, bezpečnosti nebo spolehlivosti cloudových služeb. I jimi se bude přednáška zabývat, rozebere je a vysvětlí.

Office 365 – Jak na efektivnější spolupráci? (Petr Rosol, SoftwareONE)

Prezentace představí platformu pro spolupráci Microsoft Office 365. Poradíme, jak  řešení úspěšně nasadit ve společnosti a zajistit jeho využití na maximum tak, aby vám pomáhalo v interní i externí komunikaci, zjednodušilo pracovní procesy a pomohlo zaměstnancům i vedení soustředit se na rozvoj společnosti. V prezentované případové studii přiblížíme, jak probíhá proces přechodu do cloudového prostředí a probereme společně jeho jednotlivé fáze v souladu s naší metodologií SoftwareONE Delivery Metodology zahrnující komplexní služby pro zákazníka v závislosti na jeho individuálních potřebách.

Jak může datová analytika v cloudu pomoci při řízení cestovní kanceláře? (Zdeněk Demeter, DataSpring)

V nízkomaržovém podnikání cestovních kanceláří je každá výnosová či nákladová položka významným faktorem ziskovosti celé firmy. Jak a jaké analytické řešení vytvořit, aby bylo možné pravidelně vyhodnocovat např. kontribuční marže prodávaných zájezdů, možnost určit přes jaké distribuční kanály se prodávají s největší marží, na jakých typech zájezdů, hotelů, destinací, zákazníků či jednotlivých částí obchodní sítě? Představíme unikátní analytické řešení, které společnost DataSpring realizovala pro jednu z největších cestovních kanceláří v České republice pomocí cloudových nástrojů a služeb.

Řízení cesty zákazníka nejen v TUI Group (Martin Dudek, SAP ČR)

Jak v cloudu efektivně řídit cestu zákazníka od jeho oslovení a získání přes sociální sítě, prodej služeb přes různé kanály až po poskytování servisních služeb. Představíme případovou studii řešení, které je v cloudu dostupné i pro vás. TUI Group přineslo jednotný pohled na zákazníka přes různé brandy a země, umožnilo kompletní digitální transformaci společnosti a zvýšilo konverzi prodeje zájezdů. Zákazníci nakupující služby TUI online získávají jedinečnou nákupní zkušenost bez ohledu na to, odkud na světě nakupují. Zákazník je oslovován personalizovanými nabídkami konzistentně všemi kanály (od pobočky až po mobil), bez ohledu na to, jestli nakupuje high-end zájezdy na Hayes & Jarvis nebo rodinnou dovolenou od Thomson. Business uživatel spravuje a řídí efektivně, vše z jednoho prostředí.

Digitální obsah a jeho efektivní vzdálená správa v prostředí CK (Karel Míla, Samsung Electronics Czech and Slovak)

Provozovatelé kamenných prodejen, kteří chtějí uspět v dnešní přesycené mediální době, hledají způsoby, jak v informačním šumu zaujmout a oslovit zákazníky. Digitální prezentační systémy jsou efektivní prostředek pro reklamní sdělení, ať už mají za úkol nalákat zákazníky do prodejny či jej informovat přímo v provozovně. Firmy požadují systém, který se snadno implementuje, poskytuje bohatý obsah a jednoduše se spravuje z jednoho místa, a to vše bez překročení rozpočtu. Řešení Samsung poskytuje všechny zmíněné výhody a ještě mnoho dalších v podobě kompletního řešení, které zahrnuje přehrávač médií a integrovaný počítač se softwarem na správu displejů. Digitální displeje mají u zákazníků míru odezvy 52 % a převyšují tak mnoho jiných typů médií. Instalace digitální tabule dokáže zvýšit počet dotazů na danou službu o 5-15 %, prodej určitých produktů může díky propagaci na digitálním displeji vzrůst až o 33 %.

Akce byla zakončena tombolou.

Obrazová galerie:
Štítky: 
Samsung, SAP ČR, SoftwareONE