Internet a online marketing

4. 3. 2014. (redaktor: Richard Voigts, zdroj: DCD Publishig)
Poradenská firma MarketUP školila zájemce v dovednostech propagace firmy, jak prostřednictvím internetu co nejlépe prodávat své zboží a propagovat služby a jak může udělat i relativně malý podnik s malým rozpočtem na inzerci úspěšnou kampaň v online prostředí.
Miroslav Král (stojící), partner ve společnosti marketUP

Školení dalo celkový přehled o aktuálních trendech v online marketingu, ale zabývalo se i konkrétní problematikou účastníků semináře. Došlo tak například na otázky, jak informovat zákazníky o nových produktech prostřednictvím sociálních sítí či pomocí e-mail marketingu, jak provozovat e-shop či jak přitáhnout pozornost jako obsahový web. Každý odešel s kompletním přehledem o internetových nástrojích, které lze využít pro marketing.

Co je online marketing

Online marketing jako celek je dnes disciplínou, kterou nemůže obsáhnout jeden marketingový pracovník nebo externí spolupracovník. Jeho záběr sahá od webových technologií, uživatelské použitelnosti stránek, konverzních architektur a tvorbu obsahu, přes PPC reklamu ve vyhledávačích, zbožových vyhledávačích, displejové kampaně a retargeting, k sociálním sítím, pokročilým e-mailmarketingovým technikám a modelům lead generation.

Zároveň rychle roste význam mobilního a videomarketingu a nových RTB technologií pro bannerovou reklamu. Kdysi hojně využívané techniky SEO již nestačí a nově se ujímá pojem inbound marketing, který má za cíl vytvářet a rozšiřovat veškeré neplacené zdroje návštěvnosti. Dochází k neustálému rozšiřování funkcionalit nástrojů pro online reklamu (zejména Google Adwords, Google Analytics, Sklik od Seznamu a Facebook Ads a Insight, RTB Adform), které jejich poskytovatelé neustále vyvíjejí, a prakticky každý měsíc může dojít k nějaké změně. To na jednu stranu zlepšuje jejich výkon a cílení, ale na druhou stranu činí jejich využití stále komplikovanější a klade vysoké nároky na jejich uživatele.

„Proti těm, kteří se online marketingu věnují denně, však nemá běžná firma šanci. Buď musí mít dedikovaného člověka, který navíc musí projít školeními, nebo je lepší se obrátit na agenturu,“ prohlásil Miroslav Král, managing partner ve společnosti marketUP (www.marketup.cz). „I malý byznys může s malými náklady udělat velmi rozumný marketing,“ sdělil Ing. Jan Petrtyl Ph.D., který školil polovinu semináře.

Co vzít v potaz?

Při úvahách o online marketingu je nutné posoudit více hledisek, jako při každé jiné plánované činnosti. Jsou jimi například kapacita a kompetence interních pracovníků, rozpočet na pravidelná školení, obor podnikání a role online marketingu, šíře online marketingových aktivit a roční marketingový rozpočet.

Možnosti, jak přistoupit k realizaci online marketingových aktivit, jsou také širší – je zapotřebí posoudit, zda je reálné věnovat se jim „in-house“, případně využít kombinace práce vlastních zaměstnanců „in-house“ a externí online marketingové agentury, nebo spolupracovat přímo s externí online marketingovou agenturou. V takovém případě je třeba zohlednit výběr externí agentury stejně jako webdevelopera, posoudit zkušenosti a reference, srovnat kritéria cena vs. výkon, úroveň služeb a přidanou hodnotu, kvalitu a parametry reportingu, a hlavně – nastavit vzájemné porozumění, čeho chceme dosáhnout.

Štítky: 

Podobné články

Sitefinity ve verzi 15 přináší generativní AI a další novinky

1. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Progress Flowmon)
Společnost Progress uvedla novou verzi svého CMS řešení Progress Sitefinity 15, která přináší podporu generativní AI v celé platformě a umožňuje marketérům vytvářet personalizovaný obsah ve velkém měřítku. Novinka dále pomáhá odstranit marketingová datová sila, smysluplně využít cenné informace o zákaznících a zrychlit poskytování personalizovaných služeb. Čtěte více

Proč se v marketingu nevyhýbat vyhledávači Bing

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Proč Bing zařadit do marketingového mixu? Protože vyhledávač od Microsoftu v řadě ohledů šlape na paty Googlu. Díky inovacím, jako je integrace Chatu GPT, se snaží získat větší podíl uživatelů a Microsoft Ads má druhý největší podíl na světovém trhu vyhledávačů s placenou reklamou a inzerce zde vám může pomoci zvýšit dosah za nižší cenu než u Googlu. Čtěte více

Deset klíčových pravidel pro úspěšný e-mailový marketing

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
E-mailový marketing je důležitým nástrojem pro úspěšné podnikání. Ale jak zajistit, aby vaše e-mailové kampaně byly skutečně účinné a udržely vaše zákazníky spokojené? Úspěch závisí na mnoha faktorech, a proto vám přinášíme 10 klíčových pravidel, která vám pomohou vytvořit zajímavé e-maily a dosáhnout maximální efektivnosti. Čtěte více

Přestaňte hledat nové zákazníky – soustřeďte se na ty stávající

16. 5. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Evropští maloobchodníci již projevují známky hospodářského oživení tím, že se zaměřují na plnění přání svých stávajících a věrných zákazníků.Data ze Shopping Indexu firmy Salesforce upozorňují na to, že snaha o udržení zákazníků by mohla v roce 2023 pro maloobchodníky změnit pravidla hry. Co by tedy obchodníci měli vědět? Čtěte více