Zboží.cz: Vánoce letos ovládly mobily, drony a powerbanky

30. 12. 2015. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Zboží.cz)
Podle dat z 20. 12. 2015 ze serveru Zboží.cz jsou skokany letošních Vánoc drony a powerbanky – externí baterie k mobilům a tabletům. Ty zaznamenaly významný nárůst oproti předchozím letům.
Foto: Freeimages.com

V osobní elektronice (a také celkově) vedly letos mobilní telefony, následované s velkým odstupem tablety, notebooky a herními konzolemi. „Králem mobilů je letos před Vánoci na Zboží.cz model Apple iPhone 5S. Následovaly ho modely Apple iPhone 6 a Apple iPhone 6S. Nejoblíbenějším notebookem je model ASUS X553MA BING-SX537B bílý,“ dodal Milan Šmíd, manažer služby Zboží.cz. A jak na Zboží.cz dopadl souboj herních konzolí? Microsoft Xbox porazil Sony PlayStation. Značka Sony podle údajů Zboží.cz přitáhla zhruba o třetinu méně zájemců.

Letos také masivně nastoupily drony, powerbanky a flash disky ve tvaru šperků. Tyto položky se v minulých letech takřka neprodávaly a tento rok se o ně zajímají desetitisíce lidí. To potvrdila i manažerka služby Dárkový rádce Blanka Kunčarová, podle níž tyto dárky volili zejména lidé s úmyslem obdarovat své blízké něčím netradičním.

Službu Dárkového rádce připravil Seznam.cz letos poprvé - uživatelé se mohli prostřednictvím chatu na službě Zboží.cz poradit s živými konzultanty specializujícími se na vánoční dárky. „Dárkového rádce využilo za poslední čtyři týdny na pět tisíc lidí a prochatovali u nás celkem 800 hodin. Z analýzy vyplývá, že muži měli většinou vyšší rozpočet a méně jasnou představu o dárcích, zatímco ženy se chodily především poradit o technických parametrech či výhodách konkrétních značek u již vybraného typu dárku,“ sdělila Kunčarová.

Štítky: 

Podobné články

Češi v dubnu utratili za zboží na e-shopech výrazně více než v předchozích měsících

16. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v předchozích měsících prvního čtvrtletí. Oproti březnu se zvýšila také průměrná on-line útrata za služby, která dosáhla 6 111 Kč. Čtěte více

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více