Zaměstnanci chtějí používat nástroje sociální komunikace

14. 6. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Microsoft)
Společnost Microsoft zveřejnila průzkum, který ukazuje, že podle mínění již téměř 40 % firemních zaměstnanců pracujících v Evropě pomáhají nástroje sociální komunikace zvyšovat jejich produktivitu.

Současně 27 procent dotázaných cítí, že jejich firmy hodnotu těchto nástrojů spíše podceňují a často i zakazují jejich využívání. Nejčastějšími důvody těchto restrikcí byla obava o bezpečnost (65 %) a ztráta produktivity (58 %).

Průzkum proveden na vzorku 4 787 zaměstnanců napříč Evropou, dále zjistil, že více než 37 % zaměstnanců cítí, že v rámci jejich firmy se nedostatečně spolupracuje a zavedení nástrojů sociální komunikace by mohlo napomoci lepší týmové spolupráci. Dvě třetiny evropských pracovníků pak nástrojů sociální komunikace využívá především pro komunikaci s kolegy, přičemž 18 procent zaměstnanců by bylo ochotno do těchto nástrojů investovat své vlastní finanční prostředky, aby zvýšili svou pracovní efektivitu.

Lokální zjištění ukázala, že v Česku jsou na rozdíl od mnoha jiných zemí využívány odběry novinek a hojné je také využívání instant messagingu a videokonferencí. Nejvíce využívané nástroje sociální komunikace jsou rovněž těmi, které firmy nejvíce podporují a které jsou dle zaměstnanců užitečné. Na druhou stranu je v Česku velice často zakázáno užívání externích sociálních sítí, mikroblogovacích služeb i interních sociálních sítí.

• Více než 60 procent českých respondentů uvedlo, že jsou nástroje sociální komunikace zakázány z důvodů jako ztráta produktivity a obavy z nedostatečné bezpečnosti.
• Zatímco 40 procent dotázaných je přesvědčeno, že tyto nástroje jejich produktivitu naopak zvyšují, 10 procent zaměstnanců uvádí, že tyto služby způsobují, že jsou v práci méně produktivní.
• Jedna třetina dotázaných zaměstnanců českých firem souhlasí, že nástroje sociální komunikace zlepšily spolupráci na pracovišti a že by svou práci vykonávali lépe, pokud by vedení více podpořilo užívání těchto nástrojů.
• Pouhá čtvrtina si myslí, že jejich firma správně chápe důležitost rozhodnutí poskytnout tyto nástroje svým zaměstnancům.      

„Pokud je využití podnikových sociálních sítí správně uchopeno, může tato forma sociální komunikace firmám přinést značné výhody tím, že zlepší vzájemné propojení zaměstnanců, sdílení informací a spolupráci napříč jednotlivými divizemi i zeměmi, stejně jako externí komunikaci se zákazníky či partnery. Stejně jako v 90. letech změnil tempo byznysu e-mail, tak podnikové nástroje sociální komunikace budou klíčovým hybatelem posunu k větší efektivitě ve firmách 21. Století,“ řekl Martin Hruška, manažer divize Microsoft Office ve společnosti Microsoft.

Štítky: 

Podobné články

Inspirujte se novým Partnerským katalogem společnosti HP Inc.

28. 11. 2022. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: DCD Publishing)
V nejnovějším vydání partnerského katalogu společnosti HP Inc., který je platný v období od listopadu 2022 do ledna 2023, se dozvíte o novinkách z portfolia počítačů a tiskáren. Na jednom místě najdete přehled produktů včetně základních parametrů a doporučených cen, akčních nabídek a probíhajících promoakcí. Čtěte více

Inspirujte se novým Partnerským katalogem společnosti HP Inc.

26. 8. 2022. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: DCD Publishing)
V nejnovějším vydání partnerského katalogu společnosti HP Inc., který je platný v období od srpna do října 2022, se dozvíte o novinkách z portfolia počítačů a tiskáren. Na jednom místě najdete přehled produktů včetně základních parametrů a doporučených cen, akčních nabídek a probíhajících promoakcí. Čtěte více

Inspirujte se novým Partnerským katalogem společnosti HP Inc.

20. 5. 2022. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: HP Inc.)
V nejnovějším vydání partnerského katalogu společnosti HP Inc., který je platný v období od května do července 2022, se dozvíte o novinkách z portfolia počítačů a tiskáren. Na jednom místě najdete přehled produktů včetně základních parametrů a doporučených cen, akčních nabídek a probíhajících promoakcí. Čtěte více

Inspirujte se novým Partnerským katalogem společnosti HP Inc.

28. 2. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
V nejnovějším vydání partnerského katalogu společnosti HP Inc., který je platný pro období od února do dubna 2022, se dozvíte o novinkách z portfolia počítačů a tiskáren. Na jednom místě najdete přehled produktů včetně základních parametrů a doporučených cen, akčních nabídek a probíhajících promoakcí. Čtěte více