Webex získal řadu vylepšení využívajících schopnosti umělé inteligence

17. 4. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco systems)
Společnost Cisco integrovala do své videokonferenční platformy Webex sadu inovací založených na AI. Mezi novinky patří aktualizace operačního systému RoomOS s vylepšenou detekcí uživatelů, funkce v platformě Webex Suite zaměřené na další zdokonalení videoschůzek, a aplikace pro kvalitnější komunikaci firem se zákazníky ve Webex Contact Center.

Inovace společnosti zaměřené přímo na fyzická zařízení i na software pokrývají tři oblasti.

Inteligence v konferenčních místnostech

Cisco implementovala další prvky umělé inteligence do operačního systému RoomOS pro zařízení v konferenčních a zasedacích místnostech. Vylepšení video detekčních schopností přináší další optimalizaci při zobrazování účastníků.

  • Automatické rozpoznávání: Inteligentní kamery sledují jednotlivce v místnosti a s pomocí rozpoznávání hlasu a obličeje se automaticky přepínají, aby zachytily právě aktivního řečníka z nejlepšího úhlu. Tato funkce dokáže mimo jiné vzdáleně připojenému pracovníkovi přinášet schůzku v podobě blízké tomu, jako by se jí téměř účastnil osobně.
  • Zóny schůzek: Funkce „Meeting zones“ umožňuje v jakémkoli prostoru nastavit virtuální hranice, v nichž se odehrává schůzka. Do schůzky ve Webexu jsou zahrnuti pouze lidé uvnitř definované virtuální hranice, zatímco zbytek místnosti se nepokrývá. I když schůzka probíhá v rušné místnosti, kde je hodně dalších lidí, dovoluje tato funkce vytvořit intimnější prostředí vyhrazené virtuálně právě jen jejím účastníkům.

Vylepšení pro schůzky s Webexem

Další inovace řízené AI se soustředí přímo na vylepšení uživatelské zkušenosti při schůzkách prostřednictvím platformy Webex Suite.

  • Schůzky ve vysokém rozlišení: Webex díky AI nabízí schůzky ve vysokém rozlišení, aniž by vyžadoval šířku pásma HD. Vysoké rozlišení a čisté video dokáže zajistit i pří nízké kvalitě kamer nebo nízké šířce pásma.
  • Chytré nasvícení: Webex umí reagovat na kvalitu osvětlení a automaticky vylepšit záběr na snímanou osobu v případech, kdy je šero nebo naopak na přímém slunečním světle.
  • Funkce „Be right back“: Webex automaticky zobrazí zprávu BRB (be right back), rozmaže pozadí a ztlumí zvuk v okamžiku, kdy uživatel odejde od schůzky. Například k domovním dveřím vyzvednout si zásilku. Ve chvíli, kdy se vrátí před kameru, zpráva BRB automaticky zmizí a schůzka pokračuje v normálním režimu.

 AI pro kontaktní centrum

Ještě v průběhu letošního roku se díky nasazení umělé inteligence zdokonalí fungování aplikací pro komunikaci firem se zákazníky: Webex Contact Center a cloudové komunikační platformy Webex Connect. Inovace jsou zaměřeny na posílení personalizace a lepší zákaznickou zkušenost.

  • Agent Answers využívá umělou inteligenci jako poradce, který dokáže v reálném čase pomáhat skutečnému lidskému operátorovi. AI sleduje komunikaci operátora se zákazníkem a v reálném čase poskytuje operátorovi informace ze své znalostní databáze, které může operátor dál sdílet se zákazníkem.
  • Topic Analysis odhaluje klíčové důvody, proč se zákazníci obracejí na kontaktní centrum. Shromažďuje data z přepisů hovorů a na jejich základě modeluje klíčové trendy pro obchodní analytiky. Ti mohou na základě modelů přizpůsobit přístup potřebám zákazníků. Tato samoučící se funkce se navíc neustále zlepšuje prostřednictvím další interakcí se zákazníky.
  • Automatizované souhrny chatů. Umělá inteligence dokáže zpracovat tisíce stran textů konverzací se zákazníky a klíčové informace z nich poskytnout ve stravitelnějším formátu. Odpadá tak potřeba procházet zdlouhavou historii. Naopak ze souhrnů lze rychle identifikovat problémy a otázky, které firma již se zákazníky řešila v minulosti.

„Využití umělé inteligence představuje další evoluci v hybridním modelu práce a přináší vylepšení do týmové spolupráce i zákaznické zkušenosti. Cisco má právě díky Webexu, jeho rozpoznávání jazyka, audio a video inteligenci s AI velké zkušenosti,“ uvedl viceprezident Cisco Jeetu Patel.

Podobné články

Cisco: Bezpečnost, sítě, monitoring i schůzky pod taktovkou AI

11. 3. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Cisco systems)
Spotřebitelé jsou denně ve spojení s umělou inteligencí nejen v podobě jazykových konverzačních modelů, ale desetitisíců aplikací v mobilech či noteboocích. Podle Cisca, jedné z největších technologických společností světa, je ale současně s tím třeba fenoménu AI přizpůsobit kompletní firemní IT infrastrukturu. I proto je AI společným jmenovatelem inovací, které Cisco odhalilo na technologické konferenci Cisco Live. Čtěte více

Avonic představil profesionální kamery pro videokonference, vzdělávání a zdravotnictví

4. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Audiopro)
Holandský výrobce kamer Avonic vyvíjí své výrobky tak, aby se dokázaly přizpůsobit různým technologiím. Jejich předností je kompatibilita s mnoha konferenčními systémy a softwary. Jsou určeny pro dočasné nebo pevné instalace, nabízí využití v různých aplikacích vč. živých přenosů – prioritně pro videokonference, ale také v oblasti vzdělávání či zdravotnictví. Čtěte více

eD system se stal oficiálním distributorem značky Poly

22. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: eD system)
Distributor eD system rozšířil svou nabídku o kompletní portfolio značky Poly. Produkty specialisty na zařízení pro audio a video konference najdou zákazníci v eD SHOPu na českém i slovenském trhu. Čtěte více

TD SYNNEX v Evropě nabídne kompletní portfolio značky Poly

13. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: TD Synnex)
TD SYNNEX uzavřela evropskou distribuční smlouvu se společností Poly. Její portfolio zahrnuje nejen širokou nabídku v oblasti headsetů, IP telefonů či kamer, ale především komplexní videokonferenční řešení pro individuální pracoviště i velké zasedací místnosti. Čtěte více