Virtuální realitu Intel přeskočil, vsadil na realitu propojenou

19. 8. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Intel)
V posledních letech se virtuální i vylepšená realita staly velkým trendem. Většina dnešních technologií má však stále řadu různých omezení a propojení fyzického prostředí se simulovanými virtuálními světy a předměty i v nich není jednoduché a probíhá za asistence řady konzolí, čidel, kamer a ručních ovladačů. Intel však toto zažité schéma hodlá změnit.

Intel svůj koncept nazval propojenou realitou, a mělo by jít o zcela nový způsob zakoušení fyzických a virtuálních interakcí i prostředí prostřednictvím čidel a technologií nové generace. Propojená realita v podání Intelu slibuje dynamičtější a přirozenější zážitky a slibuje možnost zažít věci, které dosud v reálném světě nebyly možné.

Propojená realita v podání Intelu stojí na pěti technologických novinkách, které již brzy budou mít k dispozici vývojáři a další tvůrci, kteří se rozhodnou využít možností propojené reality:

  • Šest stupňů mobility: propojená realita zvýší svobodu pohybu ve 3D virtuálním prostoru, kdy má člověk pocit, jako by se pohyboval ve skutečném světě. Řečeno jinými slovy: jde o technologie čidel, které dohlížejí na to, že sice zakoušíte virtuální svět, ale zároveň nejste v kolizi se světem reálným.
  • Integrované sledování: propojená realita sníží potřebu složitých a nákladných sad externích čidel, která převádějí reálná prostředí do digitální podoby. Dosahuje toho pomocí snímací technologie, například kamery Intel RealSense, která je připevněna k náhlavní soupravě a dalším chytrým a připojeným zařízením. Výsledkem bude další rozšíření a lepší dostupnost i přenosnost zkušeností s VR a AR.
  • Přirozenější manipulace: propojená realita by měla přinést přirozenější interakci i manipulaci s virtuálními prostředími – člověk je osvobozen od ovladačů a nástrojů dnešních VR systémů a skutečně může ponořit ruce do simulace.
  • Bez drátů: propojená realita „odstřihne kabel od VR,” takže přinese eliminaci konzolí a ovladačů.
  • Digitalizovaný obsah z reálného světa: propojená realita vykračuje i za obsah generovaný počítačem. Jejím hlavním aspektem je schopnost přinést skutečný fyzický svět do světa digitálního v reálném čase a ztvárnit ho prostřednictvím počítačového výkonu. Nenabízí jen jeden úhel pohledu, namísto toho technologie jako Intel Replay nabízejí pohled v perspektivě 360 stupňů, a to za pomoci kódovaného videa a kompozičních algoritmů zachycovaných z několika kamer, kdy postupně dochází k digitalizaci celého prostoru.

Podobné články

Deset kybernetických nebezpečí roku 2024: Hrozby, trendy a doporučení

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eviden)
S každým rokem roste počet a intenzita kybernetických útoků. Do roku 2025 by pak kyberzločinci měli celosvětově způsobit škody za 10,5 bilionu dolarů. Ruku v ruce s tím pak jde rostoucí zájem firem o služby prediktivní bezpečnosti. Vedle „tradičních aktivit“ poroste i závažnost útoků přes kvantové počítače, umělou inteligenci, 5G infrastrukturu nebo virtuální realitu. Čtěte více

Poslední kvartál roku 2023 přinesl prudký nárůstu prodeje AR a VR headsetů

19. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Díky zlepšující se makroekonomické situaci a zahájení prodeje nových modelů došlo ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 podle IDC k celosvětovému meziročnímu nárůstu prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu o 130,4 %. Čtěte více

HTC VIVE rozšířilo nabídku profesionálních služeb

1. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC Vive)
Společnost HTC VIVE představila profesionální verzi headsetu VIVE XR Elite Business Edition s podporou LBE softwaru a službami VIVE Business+. Ty usnadní správu celých flotil headsetů i nasazení obsahu v jakémkoli měřítku. Nová edice přináší i nové fyzické doplňky pro ještě důslednější všestrannost a zvýšení pohodlí při delších sezeních nebo při spolupráci více uživatelů. Čtěte více
Vlevo Krzysztof Konieczny, CEO společnosti Sun Capital, a vpravo Marek Prorok,  sales manager projektu Company (Un)Hacked v Zebra systems

Zebra systems se stala distributorem bezpečnostních VR kurzů Company (Un)Hacked

26. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Společnost Zebra systems se stala distributorem řešení Company (Un)Hacked umožňujícího komplexní trénink kybernetické bezpečnosti ve virtuální realitě. Interaktivní trénink ve virtuální realitě pomáhá zvyšovat povědomí o kybernetické bezpečnosti a ochraně dat mezi zaměstnanci. Čtěte více