Vánoce v e-shopech předčily očekávání, letos opět padaly rekordy

29. 12. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční nákupy spějí do cíle a už nyní je jasné, že česká e-commerce letos opět výrazně překonala všechny předchozí výsledky. Rekordní prodeje dárků po internetu přesáhly v celkovém souhrnu 31,5 miliardy korun, což znamená meziroční růst o více než 20 %. Velmi úspěšný byl již letošní listopad, v prosinci zaujal velký nárůst objednávek během posledního víkendu.
Foto: Freeimages.com

Druhý rok v řadě dosáhla česká e-commerce růstu o více než 20 %. To je skvělý výsledek, který jen potvrzuje úspěšnost a kvalitu našich internetových obchodů. Předvánoční období bylo vyvrcholením povedeného roku 2016,“ shrnul výkonný ředitel  APEK Jan Vetyška. Český internetový prodej tak dosáhl dalšího růstu v rámci celé české ekonomiky.  Při očekávaných celoročních obratech 97 miliard korun za on-line prodej zboží tak e-commerce dosáhne na podíl 9,2 % celého českého maloobchodu. „Dosáhli jsme opět růstu v celkovém poměru o jeden procentní bod. Význam on-line prodeje zboží, ale i služeb, stále strmě roste.

V průběhu posledních tří měsíců roku 2016, které lze považovat za předvánoční, přesáhly obraty prodejů 31,5 miliardy korun. To je tedy více než dvacetiprocentní nárůst oproti loňským Vánocům. „Zajímavý dopad letos má fakt, že Štědrý den připadá na sobotu. Zákazníci tak měli větší časový prostor pro nakupování dárků. Například během posledního adventního víkendu dosáhly e-shopy dvojnásobných obratů oproti roku 2015,“ řekl Jan Vetyška a pokračoval: „Velmi úspěšný z hlediska prodeje byl už listopad. V jeho průběhu došlo také k razantnímu nárůstu. Vrcholu vánočních prodejů dosáhla česká e-commerce v týdnu od 12. prosince, během kterého se hodnoty e-obratů v jednotlivých dnech pohybovaly ve výši přesahující 800 milionů korun.

Největší zájem mezi zákazníky byl tradičně o hračky, elektroniku, ale také oblečení, kosmetické produkty či knihy. Nejčastěji pak spotřebitelé za nákup on-line utratili v rozmezí 2 000 – 5 000 korun. „V e-shopech se samozřejmě dá sehnat prakticky jakékoli zboží. Je tedy přirozené, že jsou objednávky zákazníků čím dále rozmanitější,“ doplnil Vetyška. Internetové obchody tedy prožily další úspěšné období, na které prakticky ihned navážou povánoční výprodeje.

Podobné články

Češi v dubnu utratili za zboží na e-shopech výrazně více než v předchozích měsících

16. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v předchozích měsících prvního čtvrtletí. Oproti březnu se zvýšila také průměrná on-line útrata za služby, která dosáhla 6 111 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Česká e-commerce v lednu 2024? Na e-shopech nakoupilo 83 % on-line zákazníků

16. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Alespoň jednu objednávku zboží v lednu podle organizace APEK uskutečnilo 83 % on-line nakupujících. Tedy těch, kteří v e-shopech objednají balíček alespoň jednou ročně. Nejvíce zákazníků nakupujících zboží přitom bylo ve věku 35 až 44 let (nejméně jednou objednalo zboží 92 % spotřebitelů z této věkové kategorie). Čtěte více