V zahraničním e-shopu už někdy nakoupil každý druhý Čech

7. 7. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup)
Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu společnosti DPDgroup je nakupování v zahraničních e-shopech stále oblíbenější, zkušenost s ním má již 51 % Čechů. Proč dávají Češi stále častěji přednost zahraničním obchodníkům před tuzemskými?

Hlavními důvody Čechů jsou především lepší nabídky a možnost nakoupit značky a produkty, které nejsou dostupné na lokálním trhu.

Největší zájem je o módu (22 %), zboží pro volný čas (20 %) a elektroniku (17 %). Následuje obuv (10 %), péče o zdraví a krásu (6 %) a knihy (5 %). Nejraději pak nakupujeme z Číny (60 %), Velké Británie (28 %) a Německa (27 %). Čína je na prvním místě také u Chorvatů, Estonců, Lotyšů, Litevců, Maďarů a Španělů.

Nejčastěji nakupují online v zahraničí Lotyši (82 %), Portugalci (81 %) a Švýcaři (79 %). Nejoblíbenější jsou pro Evropany e-shopy v Číně (40 %), USA (34 %) a Velké Británii (33 %). Celých 69 % respondentů navštěvuje evropské e-shopy a 39 % ty v sousedních zemích.

Ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi je Česko pod průměrem, má však jeden z nejvyšších potenciálů růstu zahraničních nákupů v budoucnu - obsadilo třetí místo po Polsku a Rumunsku.

„Těší nás, že se Češi už tolik neobávají nakoupit online za hranicemi. Samozřejmě by si stejně jako u lokálních e-shopů měl každý prověřit, zda je ten, ze kterého si chce zboží objednat, známý, jaké má referenční hodnocení, jestli cena není podezřele nízká nebo už v něm například někdo blízký bez problémů nakoupil. Dobré také je podívat se, zda se například na sociálních sítích nemnoží diskuze o nedoručeném nebo nekvalitním zboží - jednoduše pak poznáte, zda nakupujete u důvěryhodného zdroje či nikoliv,” uvedl Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Pokud jsou Češi nespokojeni s nákupem v zahraničním e-shopu, je to zejména proto, že nebyli spokojeni s produkty (48 %), byli nemile překvapeni dodatečnými poplatky po dokončení nákupu (39 %) nebo jim vadil příliš složitý a zdlouhavý proces doručování (28 %). Někteří nakupující pak pochybují o bezpečnosti nákupu (25 %), zákaznický servis shledávají jako nekvalitní (18 %) nebo jim vadí komplikace či nemožnost vrácení zboží (18 %).

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více