V menším počtu e-shopů letos Češi utratí o 15 miliard korun více než vloni

26. 10. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Odhadovaný obrat českých e-shopů pro letošní rok činí dle Heureky 96 miliard korun, což je o 19 % více, než tomu bylo vloni. Nejdynamičtěji, stejně jako v pololetí, rostly segmenty oblečení, jídla, ale i domu a zahrady, kosmetiky nebo sportu. Počet e-shopů tento rok opět klesl na aktuálních 36 200.
Foto: Freeimages.com

O 15 miliard korun naroste podle odhadů Heureky letošní obrat českých internetových obchodů. „I když letní sezóna nebývá pro e-shopy tou nejúspěšnější, ze zkušeností víme, že Vánoce táhnou celý rok. Díky tomu by se  mohl celoroční obrat e-commerce vyšplhat přes 96 miliard,“ vysvětlil Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz, a přidal důvody, proč tomu tak je: „Před Vánoci využívají e-shopy k nákupu samozřejmě zkušení zákazníci, kteří jsou v nich zvyklí nakupovat často. Dále pak online nakupují ti, pro které to není běžnou záležitostí, ale s nákupem přes e-shopy už určitou zkušenost mají. No a každoročně se samozřejmě přidají ti, pro které je právě nákup vánočního dárku impulsem k prvnímu online nákupu.“

E-shopů ubývá. Pomalu, ale jistě.

Opačný, tedy klesající, trend zaznamenal počet e-shopů, které na českém trhu působí. Letos opět nepatrně klesl o dvě procenta, aktuální stav je 36 200. „Konsolidace trhu je nastartovaná, i když e-shopů ubývá pomalými krůčky,“ řekl Tomáš Braverman a pokračuje: „Lidé se naučili kromě velkých nákupních galerií k nákupu využívat také úzce specializované e-shopy. Ty vždy využívá už 15 % zákazníků, nejčastěji pak pro nákup erotických pomůcek nebo knih, filmů a her, kde je to až 33 resp. 28 %.“

Online už se oblékáme, nakupujeme potraviny i zubní kartáčky

Stále nejsilnějším segmentem je elektronika – jak mobily či notebooky, tak černá a bílá technika. Meziročně však zájem o tuto kategorii vzrostl jen mírně. Naopak, celý tento rok se nese v duchu rostoucího zájmu o online nakupování potravin nebo oblečení – zájem o online nákup těchto segmentů vzrostl meziročně nejvíce. „Růst vidíme také v kategoriích kosmetika a zdraví, dům a zahrada nebo sportovní vybavení,“doplnil Tomáš Braverman.

Na mobilu pro mobil i gril

Nedílnou součástí nákupu na internetu se staly také mobilní telefony. Podíl návštěv z mobilních zařízení dosáhl 36 %. „Neoblíbenější kategorií na mobilu, je stejně jako na počítači samozřejmě elektronika – mobily nebo notebooky. Velmi oblíbené je i bílé elektro jako pračky, myčky nebo lednice. U tohoto sortimentu lidé na mobilech porovnávají parametry, čtou recenze a srovnávají,“ řekl Braverman a doplnil: „Zajímavé jsou však další kategorie, které lidé z mobilu navštěvují nejčastěji – jízdní kola, grily, pneumatiky nebo stany. I na mobilních zařízeních tak vidíme v průběhu roku zájem o čistě sezónní zboží.“

Údaje vyplývají z dat nákupního portálu Heureka.cz a veřejně dostupných dat e-commerce.

Podobné články

Češi v dubnu utratili za zboží na e-shopech výrazně více než v předchozích měsících

16. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v předchozích měsících prvního čtvrtletí. Oproti březnu se zvýšila také průměrná on-line útrata za služby, která dosáhla 6 111 Kč. Čtěte více

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více