Technologie nad dovednosti – jak mohou technologie nakopnout práci obchodníků

17. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Obchodníci, kteří automatizují svou práci pomocí CRM nástrojů, jsou dvakrát úspěšnější než ti, kteří se spoléhají na zlepšování měkkých dovedností. Ačkoli se během pandemie většina obchodníků soustředila na rozvoj měkkých dovedností, pouze 11 % z nich se podařilo dosáhnout stanovených cílů. Oproti tomu respondenti, kteří vsadili na technologie pro generování leadů, dosahovali 26% úspěšnosti.

„Pandemie měla zásadní dopady na způsob práce obchodníků, od přechodu na home office, přes změny pracovních návyků, až po generování nových leadů. Náš každoroční report ukázal nejzásadnější změny a klíčové problémy, které můžeme řešit pomocí digitálních nástrojů. Jedním z hlavních závěrů jsou velké rezervy v jejich využívání. Software bereme jako prodlouženou ruku obchodníka, která automatizuje jeho práci v širokém spektru činností, a to zejména při získávání nových leadů, tedy potenciálních zákazníků k oslovení. Až po jejich kontaktování přichází ke slovu takzvané měkké dovednosti, na které se obchodníci dosud soustředili přednostně. Využívání těch správných digitálních nástrojů se tak stává klíčovým předpokladem úspěchu,” řekl Tomáš Řehoř, manažer vývoje Pipedrive.

Podle reportu se turbulentní rok 2020 podepsal poměrně pozitivně na práci obchodníků a jejich adopci nových technologií. V roce 2019 využívalo technologie nebo automatizované nástroje pro generování leadů 51 % respondentů, v roce 2020 to bylo již 63 %. Spokojenost se svou rolí deklarovalo 81 % dotazovaných v roce 2020, což je mírný nárůst oproti předchozímu roku (77 %).  Pandemie se tak ukázala být pro obchodníky hlavně příležitostí – 59 % z nich hledí do budoucna s optimismem a předpokládá větší úspěšnost v roce 2021. Rovněž se zvýšil podíl lidí primárně pracujících na home officu (na 41 %). Optimismus se pak podepsal i na pracovním nasazení, kdy 63 % obchodníků pracuje týdně přes 40 hodin a 83 % z nich občas pracuje i o víkendech.

Klasifikace leadů patří stále mezi největší výzvy

Klasifikace leadů patřila v roce 2020 mezi největší výzvy obchodníků pracujících na home officu (37 % tráví nad touto aktivitou denně nejvíce času), a to hned po samotném prodeji (50 %) a vyhledávání obchodních příležitostí (48 %). Po klasifikaci leadů následoval account management (34 %) a marketing (25 %). Pro anglicky hovořící respondenty byla práce s leady dokonce nejklíčovější aktivitou, přičemž meziročně došlo ke zlepšení – v roce 2019 mělo permanentní problém s jejich generováním 14 % obchodníků, v roce 2020 pak pouze 9 %.

„Na generování leadů z různých zdrojů, ať už se jedná o návštěvníky webu, sociálních sítí nebo externí databáze, se v rámci pražského vývojářského týmu soustředíme dlouhodobě. Cenným zdrojem jsou i webové formuláře nebo live chat, obojí dostupné v rámci nástroje LeadBooster. Ten neustále inovujeme a rozšiřujeme, takže nyní přináší databází 400 milionů kontaktů. Navíc leady vygenerované pomocí nástroje LeadBoosteru mají oproti ručně importovaným kontaktům až čtyřikrát vyšší úspěšnost, co se týče konverze na dealy. Konverze rovněž zabere i průměrně kratší dobu, a to pouhých pět dní, místo 23,” dodal Tomáš Řehoř.

Průzkum poukázal na to, jak komplexní je práce obchodníků. Ti k úspěchu potřebují nejen prodejní dovednosti, ale také zkušenosti, znalosti, schopnost vypořádat se s problémy, empatii a pohotovou komunikaci. S nástupem pandemie se pak zásadně zvýšil důraz na využívání technologií a široké palety nástrojů, integrovaných do jedné CRM platformy. Průzkum vyplnilo přes 1 700 respondentů z celého světa, zejména obchodníků, obchodních manažerů, business manažerů a dalších profesionálů věnujících se obchodu. Vyplňování dotazníku probíhalo od 20. listopadu do 28. prosince 2020.

Kompletní report v angličtině si můžete přečíst zde.

Štítky: 

Podobné články

S Čechy spolupracoval na vývoji Skypu a Teams, nyní míří Predrag Jovanovic do pražského týmu Pipedrive

6. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Estonský scaleup Pipedrive, který vyvinul CRM platformu pro marketingové a obchodní specialisty malých a středních firem, má nového vedoucího vývoje – rozvoj hlavní části produktu, tedy CRM platformy samotné, bude řídit Predrag Jovanovic, který působil v Outreach či v Microsoftu, kde spolupracoval mimo jiné i s českými vývojáři. Čtěte více

Pipedrive má novou šéfku pro informační technologie

8. 8. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Společnost Pipedrive, která stojí za CRM platformou pro marketingové a obchodní specialisty malých a středních firem, má novou ředitelku pro informační technologie. Na pozici CIO nastoupila Andrea C. Johnson, která má rozsáhlé zkušenosti s vedením podnikové IT strategie a provozu. Jejím hlavním úkolem je podpora digitální transformace a řízení globální strategii pro růst celé firmy. Čtěte více

Jak utužit vztahy a komunikaci se zákazníky aneb byznys není jen o prodeji

20. 2. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Utužování vztahů, zlepšování komunikace a zjednodušení interakce se zákazníkem je mezi obchodníky stále žhavé téma. Na co si dát při budování a posilování vztahů pozor a jak využít CRM platformu naplno? Čtěte více

Automatizace, integrace a digitalizace. Jaké trendy obchodníky a vývojáře čekají v tomto roce?

14. 1. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Automatizace, integrace nebo kompletní digitalizace firem – to jsou trendy, které budou v centru pozornosti obchodníků a vývojářů v roce 2022. Vedle toho se ke slovu hlásí i důraz na lidský aspekt. Velkou výzvu bude představovat také zákaznická podpora společně s týmovou komunikací a spoluprací. Čtěte více