Společnost EMC odhalila trendy v oblastech big data a transformace IT

28. 12. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: EMC)
Ačkoliv si 79 % organizací myslí, že jim big data mohou pomoci zefektivnit rozhodování, jedna třetina z nich nemá žádný plán, jak je využít. Tři čtvrtiny dotázaných firem (76 %) vnímají investice do technologií jako strategickou cestu k dosažení stanovených cílů.

„Nebylo pro nás žádným překvapením, že tři ze čtyř firem považují IT za klíčový faktor k dosažení svých cílů v příštích dvou letech – IT prostě dokáže firmám pomoci v ekonomicky složité době nacházet efektivnější řešení a zároveň představuje platformu pro inovace produktů i zákaznických služeb. Naopak překvapující bylo, že celá třetina firem vůbec neuvažuje o implementaci řešení pro big data. Očekáváme, že toto se v krátké době změní s tím, jak jednotlivci i firmy stále častěji uslyší o transformačních přínosech dosažitelných právě prostřednictvím analytických technologií big data. Průzkum nám také připomenul, že chtějí-li organizace naplno využít výhod transformace IT, musejí spolu s transformací lidí a procesů od základu proměnit také technologickou vrstvu,“ řekla k výsledkům Helene Barnekowová, senior viceprezidentka, World Wide Field & Partner Marketing, EMC Corporation

Mezi důvody, proč chtějí firmy transformovat svá IT prostředí, patří především zlepšení obchodních procesů, inovace produktů a řešení a podpora tzv. zákaznického zážitku. 68 % dotázaných se také shoduje, že z technologického pohledu jsou dnes podniky vybaveny tak, aby zvládly většinu důležitých obchodních priorit, ale že největší překážky dnes leží v oblasti firemní kultury.

Průzkum si také všímal oblasti big data. Právě big data přinášejí jasné zlepšení rozhodovacích procesů a mají významný vliv na konkurenční odlišení a schopnost odvracet rizika. 79 % dotázaných firem uvedlo, že big data povedou k lepšímu obchodnímu rozhodování. Česko mírně zaostává za průměrem, neboť pozitivně se vyjádřilo 64 % dotázaných. Ještě hůře na tom jsou české podniky v oblasti analýzy získaných dat. Pouze 8 % respondentů získalo díky využití analytických technologií big data výhodu oproti konkurenci. V celosvětovém měřítku to je však čtyřikrát víc. 36 % dotázaných uvedlo, že využitím big data získalo konkurenční výhodu. Více než polovina respondentů (56 %) také souhlasí s tím, že technologie big data budou zcela zásadní při odhalování kybernetických útoků a ochraně proti nim.

Na druhé straně jsou firmy, které se k technologii big data staví skepticky - téměř jedna třetina (29 %) dotázaných společností zatím nemá žádné plány implementace technologií big data. Zatímco rozpočet (76 %) byl zmiňován jako nejdůležitější faktor pro celkové obchodní rozhodování, nejčastěji uváděným důvodem pro omezené přijímání technologií big data byla skutečnost, že neexistuje jasné obchodní zdůvodnění ani prokazatelná návratnost investice (35 %), big data nejsou považována za relevantní pro podnikání respondentů (23 %) a firemní kultura není na big data připravena (22 %).

Podobné články

IT se bude v roce 2022 soustředit především na využití dat

16. 2. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Hewlett Packard Enterprise)
Které klíčové trendy budou podle firmy Hewlett Packard Enterprise v letošním roce dominovat v IT? Půjde především o práci s daty, jejich zpracování a využití – nyní jich totiž až 99 % leží ladem, bez využití. Čtěte více

„Stavebnicová“ datová analytika zpřístupní podnikové informace všem zaměstnancům

1. 2. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: GoodData)
Poskytnout zaměstnancům a zákazníkům přístup ke srozumitelným a konzistentním datům bez ohledu na jejich technické vzdělání je hlavní výzva a zároveň trend v oblasti datové analytiky. Pomoci s tím má nový přístup k práci s firemními daty – tzv. composable data and analytics – který s daty a analytikou pracuje jako stavebnice s kostkami. Čtěte více
Zleva Ota Novotný a David Slánský

Lidé jsou největší překážkou pro zavedení data driven kultury

16. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: KMPG)
Zaručený návod, jak to stoprocentně pokazit? Data ve firmě neřiďte a nezpracovávejte je. Když už to náhodou děláte, rozhodně jim nevěřte a řiďte se jen intuicí. Předpokládejte, že to úplně stejně vidí i všichni kolegové z firmy. Pokud už data máte a cítíte, že se blíží průšvih, začněte je okázale ignorovat. Ideálně tehdy, pokud to celé vedete. Čtěte více

České Radiokomunikace vstupují do segmentu Business Inteligence a Big Data

29. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: České Radiokomunikace)
České Radiokomunikace (CRA) zahajují spolupráci se společností Dataddo a navazují na své současné aktivity v oblasti internetu věcí. V partnerské spolupráci nabízejí řešení, díky němuž je možné propojit CRA IoT Cloud s platformami a aplikacemi Business Inteligence (BI) a Big Data, jako jsou Microsoft Power BI, Google Data studio, Klipfolio, Tableau a další. Čtěte více