Spočívá budoucnost autentizace v tokenech?

5. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Společnost Visa celosvětově vydala prostřednictvím služby Visa Token Service (VTS) přes čtyři miliardy tokenů. Jde o významný úspěch, který pomáhá prohloubit zabezpečení digitálních plateb a podporuje inovace v oblasti e-commerce a rozšiřování akceptační sítě. Dosažením tokenu s číslem čtyři miliardy překonala Visa množství svých karet v oběhu. Přispělo k tomu více než zdvojnásobení počtu tokenů Visa vydaných v jednom roce.

„Tokenizace je jednoduchý, ale účinný koncept. Spočívá v ochraně citlivých údajů před podvodníky a přispívá ke zvyšování bezpečnosti digitálních plateb,” uvedl Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko. „V Česku patříme k lídrům v oblasti mobilních plateb a uvědomujeme si důležitost jejich zabezpečení. Počet institucí, které tokeny vydávají, a obchodníků a zákazníků, kteří je využívají, proto neustále roste,“ dodal.

Objem e-commerce vzrostl od začátku pandemie o více než 50 %. Společně s oblibou online nákupů roste i poptávka spotřebitelů po pohodlnějších a bezpečnějších platebních řešeních. Visa jde této poptávce vstříc právě službou Visa Token Service, která nahrazuje šestnáctimístné číslo karty Visa digitálním tokenem. Ten nemůže odemknout nikdo kromě samotné společnosti. Tímto způsobem je Visa schopna efektivně chránit citlivé údaje zákazníků před jejich zneužitím.

Tokeny chrání online nákupy

Z tokenů může profitovat celý platební ekosystém. Přinášejí do e-commerce větší bezpečnost a uživatelskou přívětivost, ze které mohou těžit nejen spotřebitelé, ale také obchodníci, vydavatelé karet a zúčtovací banky, tzv. acquireři. 

Analýza společnosti Visa ukázala, že využívání Visa tokenů vedlo mezi 8 600 vydavateli a 800 000 obchodníky ke snížení podvodů o 28 % a zvýšení míry spokojenosti o tři procenta. Obchodníci tak mohou zvyšovat objem svých prodejů a zároveň snížit výdaje spojené s náklady na řešení podvodů.

Budoucnost autentizace je v tokenech

Většina finančních aktivit dnes probíhá prostřednictvím cloudů, což s sebou nese požadavky na pokročilé bezpečnostní technologie, které ochrání citlivá zákaznická data. Budoucností je tzv. autentizace 2.0, kterou zajišťují tokeny a nástroje jako Cloud Token Framework firmy Visa. Tento systém byl navržen s cílem zvýšit bezpečnost a zákaznickou spokojenost při platbách na internetu napříč různými druhy zařízení i formami platebních styků. 

„Dosažení takto vysokého čísla vydaného tokenu je důkazem, že se společnosti Visa úspěšně daří zajišťovat bezpečné, spolehlivé a pohodlné transakce po celém světě,” uzavřel Gajdoš. „Cílem společnosti Visa je pomáhat jednotlivcům, podnikům i celým ekonomikám prosperovat. Další rozšiřování tokenizace v této misi významně pomáhá.“ 

Více informací o roli společnosti Visa v tokenové transformaci najdete zde. 

Podobné články

Češi v dubnu utratili za zboží na e-shopech výrazně více než v předchozích měsících

16. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v předchozích měsících prvního čtvrtletí. Oproti březnu se zvýšila také průměrná on-line útrata za služby, která dosáhla 6 111 Kč. Čtěte více

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více