Průzkum LG ukázal, že Češi touží po 3D chytrých TV

24. 11. 2011. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: LG)
Tisíce lidí touží po televizorech, které jsou vybavené chytrými funkcemi, připojením k internetu a samozřejmě 3D obrazem. Ukázal to průzkum na vzorku 9 264 návštěvníků, kteří navštívili LG kamion, jež projel přes 80 českých a slovenských měst.

„Češi jsou nakloněni novým technologiím a technika je hodně zajímá. V našem LG kamionu byla dostupná ta nejlepší technika určená pro domácnosti, proto byl o kamion velký zájem a navštívily jej tisíce zvědavců. Každý si tak mohl na vlastní oči vyzkoušet, jak vypadá naše řešení 3D obrazu. A 83 procent návštěvníků začalo uvažovat o tom, že si 3D televizor pořídí,“ komentoval výsledky průzkumu Martin Malý, tiskový mluvčí společnosti LG Electronics.

Všichni spotřebitelé, kteří navštívili LG kamion mohli vyplnit dotazník s několika otázkami. Výsledky průzkumu jsou dostatečně reprezentativní, neboť dotazník vyplnilo 9 264 návštěvníků. První otázka zněla, zda uvažují o koupi 3D televizoru. Po vyzkoušení technologie od LG jen 17 procent návštěvníků odpovědělo záporně. Často se přitom jednalo o diváky s oční vadou, kteří 3D obraz vidět nemohli. Druhý dotaz zněl na stáří současného televizoru. A je vidět, že Češi střídají televizory častěji, než by se zdálo. Plných 19 procent respondentů mělo televizor mladší než rok. Nejvíce zastoupená byla ale skupina návštěvníků, kteří mají televizor starší než pět let. Těch bylo přes 25 procent. Přitom televizory starší více než pěti let obvykle nemají ani digitální DVB-T tuner. To je skupina lidí, kteří budou brzy nakupovat televizor nový.

Poslední dotaz zněl, co spotřebitele ovlivňuje při koupi televizoru. Kdo by čekal, že cena, ten se mýlí. 51 procent odpovídajících uvedlo, že je to nabídka funkcí. Právě tito uživatelé byli nadšeni z televizorů LG Cinema 3D, které jsou vybavené funkcemi Smart TV. Takový televizor umí přehrávat videa z YouTube, z domácí sítě i z chytrého telefonu. Je vybaven internetovým prohlížečem, umožní i instalaci vlastních aplikací. Deset procent odpovídajících uvedlo, že při koupi je nejvíce ovlivní design. Tito uživatelé pak byli unešeni ze štíhlých a bezokrajových televizorů LG, které jsou designovým doplňkem každé domácnosti.

To, že jsou 3D televizory od LG u spotřebitelů oblíbené, potvrzují i nezávislé testy časopisu Chip, který zkoumal 3D televizory tří značek. Výsledky testu ukázaly, že nejlépe hodnoceným televizorem byl model LG s polarizačním filtrem. Ve čtyřech z pěti disciplín se umístil na prvním místě před závěrkovými modely Samsung a Panasonic, přičemž ve třech kategoriích je z uživatelského pohledu výrazně překonal,“ dodal Martin Malý.