Prodej her na českém a slovenském trhu nadále roste

26. 9. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: ABC Data)
Příjmy z prodeje her pro počítače a mobilní zařízení i nadále meziročně rostou a situace na místních trzích odpovídá globálním trendům. Společnost ABC Data zveřejnila nejdůležitější oblastní údaje o prodejích a prognózy toho, co můžeme na českém a slovenském trhu očekávat ve 4. čtvrtletí roku 2016 a na začátku roku 2017.

Prodej herních produktů na českém trhu (co se týče počítačových her) rostou podle ABC Data v souladu s globálními prognózami. Prodeje herních produktů na českém trhu vzrostly v první polovině letošního roku meziročně o 40 % a o 35 % na Slovensku.

Společnost Newzoo, která se zabývá průzkumy trhu, vydala uprostřed roku 2016 globální zprávu o prodejích herních produktů, ve které uvádí, že celosvětově dosáhnou prodeje v roce 2016 tržní hodnoty více než 99 miliard dolarů. To představuje meziroční růst o 8,5 %. Prodej herních produktů v oblasti EMEA, která tvoří 24 % celosvětových prodejů a zahrnuje Českou republiku, Slovensko a další země střední Evropy, meziročně stoupnou o 7,3 % na 23,5 miliardy dolarů. Statistické údaje pro střední Evropu ukazují, že Česká republika je v regionu čtvrtým největším trhem herních produktů. Před ní se nacházejí Rusko, Polsko a Ukrajina (uvedené v pořadí podle velikosti).

„Herní produkty představují důležitou a zajímavou část našeho produktového portfolia na českém a slovenském trhu, a to zejména díky výhradní distribuci společností Electronics Arts a Activision Blizzards. Mimo to distribuujeme také specializované počítačové myši, volanty, joysticky nebo komponenty hands-free od společností, jako je Modecom, Logitech, Razer nebo Trust. Nejoblíbenějším titulem loňského roku byla FIFA 16 a mezi oblíbené produkty patří také herní myši a specializované klávesnice,” dodal Jan Horáček, business unit manager ve společnosti ABC Data.

Budoucnost je mobilní

Zpráva společnosti Newzoo také naznačuje, že klíčovým růstovým segmentem na globálním trhu herních produktů jsou hry pro mobilní zařízení. Předpovídá, že globální prodeje her pro mobilní zařízení přinesou v roce 2016 příjmy ve výši téměř 37 miliard dolarů a na globálním trhu herních produktů budou mít podíl 37 %. Oproti tomu příjmy z příležitostného hraní webových her meziročně poklesly o 7,5 % a hry pro kapesní zařízení zaznamenaly pokles o 24 %. Společnost Newzoo očekává, že prodej her pro mobilní zařízení dosáhnou celosvětově do roku 2019 hodnoty 52,5 miliardy dolarů.

Mobilní trendy se projevují i na českém a slovenském trhu. „Hry pro mobilní zařízení představují celosvětově velice zajímavý trh. Podle globálních odhadů je v obchodech s aplikacemi k dispozici více než 800 000 her, k nimž má snadný přístup 3,5 miliardy uživatelů smartphonů na celém světě, včetně těch ze zemí střední Evropy jako Česká republika a Slovensko. Jako společnost, která kromě smartphonů distribuuje hry a herní příslušenství, umožňujeme prodejcům plnit potřeby zákazníků v jakémkoli herním prostředí. Postaráme se, aby náruživí hráči mohli na místních trzích hrát své oblíbené hry s použitím média, kterému dávají přednost,” doplnil Pavel Kocián, generální ředitel společnosti ABC Data.

Štítky: 

Podobné články

Prodej gamingových PC čeká zotavení, herní monitory dále porostou

28. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové dodávky herních počítačů postihl v roce 2023 stejný osud jako celý trh s PC, přičemž herní kategorie meziročně poklesla o 13,2 % na 44 milionů kusů. Herní monitory se tomuto trendu dokázaly postavit, protože jejich nižší ceny pomohly přitáhnout zájem zákazníků, a jejich prodej během roku 2023 podle IDC vzrostl o 20,3. Čtěte více

AOC rozšířilo svou nabídku o 44,5” OLED monitor AG456UCZD s frekvencí 240 Hz

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Herní OLED monitor AGON PRO AG456UCZD s úhlopříčkou 44,5″ poskytuje pohlcující a plynulý herní zážitek. Díky ultraširokoúhlému (21:9) rozlišení WQHD nabízí panoramatický obraz podpořený obnovovací frekvencí 240 Hz a bleskovou dobou odezvy až 0,03 ms GtG. Vizuální zážitek je podtržen zakřivením 800R. Čtěte více

ZOWIE představilo svoji první bezdrátovou myš pro esport

21. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ZOWIE by BenQ)
ZOWIE by BenQ, profesionální značka produktů pro esport, představila myš U2. Novinka je prvním představitelem bezdrátové myši určené pro oblast esportu a nabízí rychlost a stabilní výkon. Čtěte více

ASUS začal v ČR a SR prodávat herní monitor ROG Swift OLED PG32UCDM

14. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASUS)
Novinka se chlubí 32" antireflexním panelem s rozlišením 4K a obnovovací frekvencí 240 Hz. Díky technologii QD-OLED třetí generace nabízí monitor zářivé barvy, nejhlubší odstíny černé a obraz s vysokým jasem. Pokročilý chladič navíc snižujíce pravděpodobnost vypalování obrazu a zlepšuje výkon a životnost OLED panelu. Čtěte více