Pozemní vysílání je v Česku populární, placená televize však přesto převládá

28. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Polovina Čechů aktivních na internetu využívá ve své domácnosti terestrický příjem televizního signálu. Placená televize ale není žádným otloukánkem – nějakou její formu využívá 63 % internetové populace (v některých případech právě v souběhu s terestrickým příjmem), přičemž 59 % placenou televizi považuje za hlavní typ příjmu.

Ve srovnání s rokem 2017 došlo k nárůstu podílu uživatelů internetové televize (IPTV / OTT) na úkor satelitního a kabelového typu příjmu.

Podíl uživatelů terestrického vysílání v Česku je nadále vysoký, DVB-T(2) využívá 51 % internetové populace. Řada uživatelů tento příjem však využívá jen jako doplněk k placené televizi, například na druhém přijímači. Za hlavní typ příjmu považuje DVB-T(2) 39 % internetové populace. „Penetrace placené televize se pohybuje v posledních letech bez významných změn mírně nad 60 %, což je méně než na většině západních trhů,“ řekl Jiří Nosek, Client Business Partner GfK. „Tento podíl se nicméně může v nadcházejících letech zvýšit, pokud se významně rozevřou nůžky v kvalitě vysílání některých kanálů, které uživatelé považují za základní, mezi terestrickým vysíláním a placenou televizí. Standard DVB-T2 v tomto ohledu možná některé uživatele zklame,“ dodal Jiří Nosek.

Na trhu placené televize zažívá úspěšné tažení televize přes internet (IPTV / OTT). V roce 2017 tento typ příjmu televizního signálu využívalo 13 % internetové populace, letos je to již 20 %. Internetová televize však neumenšila podíl uživatelů terestrického vysílání; nárůst mají na svědomí zákazníci opouštějící satelitní a v menší míře také kabelový typ příjmu placené televize.

„Se zlepšující se datovou infrastrukturou roste také dostupnost internetové televize. Ta oproti satelitnímu příjmu nabízí řadu atraktivních funkcí, jako jsou přístup do archivu odvysílaných pořadů nebo možnost přeskakování reklam. Tyto atributy placené televize jsou uživateli vnímány jako velmi atraktivní, dokonce svou důležitostí překonávají vysoký počet kanálů, dříve konstitutivní atribut placené televize. Kvalitou signálu přitom internetová televize za ostatními typy placeného příjmu nezaostává,“ dodal Šimon Fiala, Senior Consultant GfK.

Výzkum proběhl na reprezentativním vzorku 1 000 respondentů ve věku 18+ na online panelu GfK.

Podobné články

Změnil rok 2020 návyky televizních diváků? A jaká je budoucnost lineární televize?

21. 12. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Atmedia)
Nejvyšší televizní sledovanost za posledních 10 let, nárůst zájmu o zpravodajství, filmy, seriály a dokumenty i zvýšení televizní sledovanosti u mladších věkových skupin až o 50 %. Takový byl ve zkratce rok 2020 pro televizi, která tak jasně ukázala, že je stále důležitou součástí našeho každodenního života. Čtěte více

LG překonalo hranici 10 milionů prodaných OLED televizorů

5. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG)
LG překonala milník 10 milionů prodaných kusů OLED televizorů, a to za posledních sedm let. OLED TV se tak zařadily mezi nejprodávanější produkty v kategorii TV. Čtěte více

Philips TV & Sound představil nálož novinek pro podzimní sezonu

3. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: TP Vision )
Společnost TP Vision odhalila nové produkty z oblasti audiovizuální zábavy. Představila nový televizor nejvyšší řady se zvukem od Bowers & Wilkins, sluchátka s aktivním potlačením hluku, nové soundbary včetně těch prémiových od značky Philips Fidelio a v neposlední řadě nový bezdrátový hudební systém, který všechny tyto produkty propojuje dohromady do jedné chytré domácnosti. Čtěte více

LG začíná nabízet OLED televizory s podporou G-Sync

10. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG)
Role televizorů se v posledních letech posouvá. Neslouží již jen k sledování filmů, seriálů nebo třeba sportovních přenosů, ale jejich využití se rozšířilo i do herní komunity. Z televizorů se tak stává běžná herní výbava, na což jejich výrobci reagují rozšiřováním jejich výbavy o nezbytné funkce a vlastnosti. Čtěte více