Požadavky GDPR splňuje 59 % podniků

13. 2. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), jehož cílem je zvýšit ochranu soukromí a osobních údajů obyvatel EU, nabylo účinnosti v květnu 2018. Nový průzkum společnosti Cisco ukázal, že požadavky vyplývající z GDPR splňuje úplně či z větší části 59 % podniků. Dalších 29 % očekává zajištění souladu během roku a 9 % k tomu bude potřebovat více než jeden rok.

Zbylá tři procenta organizací nevěří, že dokážou GDPR implementovat. Průzkum dále odhaluje, že připravené firmy dokážou lépe oslovit zákazníky, kteří u nich častěji nakupují. Navíc zaznamenávají nižší ztráty způsobené kybernetickými útoky.

Zákazníci stále častěji řeší, zda výrobci a dodavatelé produktů zajišťují patřičnou úroveň ochrany jejich soukromí. I proto podniky, které investovaly do ochrany dat, aby naplnily požadavky GDPR, zaznamenávají u stávajících zákazníků mezi opakovanými nákupy zkrácení prodlev způsobovaných obavami o soukromí. Průzkum Cisco 2019 Data Privacy Benchmark Study říká, že u nejlépe připravených firem je prodleva mezi jednotlivými nákupy zákazníků průměrně 3,4 týdny, zatímco u nejméně připravených je to 5,4 týdnů. Prodlužování těchto prodlev přitom v souvislosti s GDPR zaznamenalo 87 % firem.

„V uplynulém roce výrazně vzrostla důležitost ochrany osobních údajů a dat. Nicméně na trhu pozorujeme i další trend. Lidé obecně více věří firmám, které se o jejich osobní údaje starají. Organizace, které investovaly do ochrany svých dat, totiž dokázaly lépe opakovaně oslovovat zákazníky a častěji jim prodávat své zboží. To ale není jediný rozdíl. Firmy, které zdokonalily své procesy jsou také lépe připraveny i na kybernetické útoky,“ uvedl Milan Habrcetl, bezpečnostní expert společnosti Cisco.

GDPR i jako lepší ochrana před kyberútoky

Podniky připravené na GDPR uvádějí nižší výskyt narušení dat, méně dotčených záznamů při bezpečnostních incidentech a kratší dobu odstávky systémů. Výrazně méně u nich také dochází k závažným finančním ztrátám v souvislosti s porušením bezpečnosti dat. Mimo tyto přínosy 75 % respondentů uvádí řadu obecnějších přínosů z investic do ochrany soukromí, a to vyšší akceschopnost a schopnost inovovat díky lepší kontrole nad daty, získání konkurenční výhody nebo zvýšení provozní efektivity díky uspořádání a katalogizování dat. Rozdíl je také ve ztrátách, které připravené a méně připravené firmy zaznamenávají. Zatímco u připravených podniků, které zaznamenaly finanční ztráty, jich 37 % uvedlo, že přesáhly 500 000 dolarů. U nepřipravených firem tyto škody zaznamenalo 64 % z nich.

Španělsko nejpřipravenější

Studie Cisco 2019 Data Privacy Benchmark Study se zúčastnilo více než 3 200 bezpečnostních IT specialistů z 18 zemí světa. Mezi nejpřipravenější země patří Španělsko, kde 76 % zástupců podniků potvrdilo, že splňují požadavky vyplývající z GDPR. Druhou světově nejpřipravenější zemí je překvapivě Mexiko, kde takto odpovědělo 73 % respondentů. Těsně za ním se umístila Itálie, kde již 72 % firem hlásí připravenost. Naopak nejméně připravené jsou na GDPR firmy z Japonska (45 %), Ruska (46 %) a Turecka (47 %).

Největší výzvy GDPR?

Respondenti výzkumu také odpovídali na otázku, s jakými největšími výzvami se v souvislosti s přípravou na plnění požadavků vyplývajících z GDPR potýkají. Jako nejčastější výzva bylo jmenováno splnění požadavků na ochranu dat (42 %), následováno nutností interního školení (39 %) a jako třetí největší výzvu označili IT specialisté nutnost neustálého vývoje v souvislosti s měnícím se právním prostředím (35 %).

Štítky: 
GDPR, Ze světa firem, Cisco systems

Podobné články

Účtování aneb co přinesly tři roky s GDPR pro e-mailový marketing?

28. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Webkomplet)
Den, po kterém již nebude nic jako dřív – tak byl mnohdy z pohledu e-mailingu vnímán 25. květen 2018. Na scéně se objevilo GDPR, jež zásadně promluvilo do možností fungování (nejen) tohoto marketingového nástroje. Čtěte více

Co přinesly dva roky s GDPR?

27. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: dTest)
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, neboli General Data Protection Regulation (GDPR), nabylo účinnosti 25. května 2018. Kolem tohoto data se zdálo, že nastává naprostá právní revoluce a „nezůstane kámen na kameni“. Dva roky účinnosti nařízení však ukázaly klidnější vývoj, i když rozhodně nelze tvrdit, že se nedělo nic zajímavého. Čtěte více

Spotřebitelé volají po důslednější ochraně osobních údajů

6. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: EY)
Devět 9 z 10 Čechů je velmi opatrných při zveřejňování osobních a finančních údajů na internetu, i když jde o web značky, kterou zná. Skoro třetina z nás (31 %) souhlasí s tvrzením, že nabídka komunikačních služeb je velmi složitá. Mimo televizi sleduje filmy přes jiná zařízení 62 % Čechů, v zahraničí je to třetina domácností. Čtěte více

GDPR: Zažíváme klid před bouří?

22. 7. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zyxel)
Možná si ještě vzpomenete na všechny ty žádosti o souhlas se zasíláním emailů, které jste dostali loni na jaře, než 25. května 2018 nabylo účinnosti Všeobecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Od té doby jakoby toto téma upadlo v zapomnění. Čtěte více