Poptávka po automatizaci IT vzrostla u více než 90 % společností

28. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Vzhledem k nejistotě na trzích, v oblasti náboru zaměstnanců, nákladů a dalších oblastech se nyní vedoucí pracovníci napříč firmami zaměřují na efektivní růst, úsporu nákladů a zvýšení produktivity. V důsledku toho se firmy obracejí k automatizaci, aby dosáhly okamžité hodnoty ve všech částech podniku, od technických až po netechnická oddělení, jako je prodej, zákaznický servis, marketing a obchod.

Aby společnost Salesforce pochopila, jak se IT oddělení staví k těmto požadavkům a jakým výzvám čelí, zadala globální průzkum mezi 600 řediteli IT a osobami s rozhodovacími pravomocemi v oblasti IT.

Automatizace ano (ale ne za každou cenu)

Naprostá většina (91 %) respondentů uvádí, že poptávka po automatizaci ze strany obchodních týmů za poslední dva roky vzrostla. Při podrobnějším pohledu zjistíme, že největší poptávka po automatizaci přišla ze čtyř oddělení:

  • výzkum a vývoj (39 %);
  • administrativa/provoz (38 %);
  • zákaznický servis (33 %);
  • marketing (26 %).

Průzkum také odhalil, že stávající technologické balíčky ovlivňují rychlost, s jakou jsou týmy IT schopny plnit požadavky na automatizaci ze strany podniku.

Téměř všichni (96 %) respondenti uvedli, že úprava a přestavba automatizací je náročná, protože se mění systémy a obchodní požadavky. Čtyři z pěti respondentů navíc uvedli, že restrukturalizace stávajících aplikačních a datových prostředí za účelem podpory automatizace by pravděpodobně prohloubila technický dluh jejich organizace.

„Organizace napříč všemi odvětvími chtějí co nejrychleji automatizovat procesy a zákaznické služby. Pokud se však budou snažit postupovat rychle pomocí nesprávných nástrojů a technik, budou ve skutečnosti bránit inovacím," řekl Matt McLarty, globální provozní technický ředitel a viceprezident kanceláře pro digitální transformaci společnosti MuleSoft. „Je nezbytné, aby se organizace staly přizpůsobivějšími technologickým změnám, což jim umožní vytvářet automatizace a propojovat data a aplikace komplexním způsobem. Bez přijetí kompozitnějšího přístupu organizace riskují, že se jejich technický dluh spíše prohloubí, než aby se snížil."

Správně provedená automatizace podporuje efektivní růst

Vzhledem k tomu, že se organizace snaží plně využít potenciál automatizace nejen k podpoře růstu, ale také k efektivnímu růstu rychlejším a méně rušivým způsobem, téměř polovina (44 %) nyní využívá možnosti integrace a správy API k plné podpoře svých snah o automatizaci podnikových procesů. Dalších 53 % uvedlo, že funkce správy integrace a API využívá v „určité míře“, což naznačuje, že existuje obrovská příležitost efektivněji automatizovat pracovní postupy ve velkém měřítku a rychleji poskytovat služby zákazníkům.

To vše přichází v době, kdy se stále více organizací snaží organizovat používání různých technologií, nástrojů a platforem k automatizaci podnikových a IT procesů v hyperautomatizované strategii.

Průzkum odhalil, že 80 % organizací bude mít hyperautomatizaci ve svém technologickém plánu během příštích 24 měsíců, což znamená, že potřebují správné nástroje a možnosti k vytváření a úpravám automatizací.

„Organizace by si nikdy neměly jen myslet, že jakmile je proces automatizován, je práce hotová," řekl McLarty. „Jestli jsme se v tomto nestálém období něco naučili, pak to, že potřebujeme novou mentalitu, pokud jde o podnikání.“

S novou, složitější mentalitou může podle McLartyho každá organizace prosperovat: „Organizace, které v digitální ekonomice prosperují, jsou ty, které se nejrychleji přizpůsobují změnám. Pro zavedené společnosti to znamená zaměřit se na tři věci: růst s efektivitou a udržitelností, agilitu s bezpečností ve velkém měřítku a neustálé inovace."

Podobné články

Digitalizace podniků: Česko je evropskou špičkou v elektronickém sdílení informací

20. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Asseco Solutions )
České firmy patří v EU ke špičce ve výměně dat v elektronické podobě. Naopak podíl využívání ERP systémů se meziročně snížil. Nejen to vyplývá z druhého ročníku reportu Digitalizace podniků 2023 od společnosti Asseco Solutions, který si bere za cíl mapovat a komentovat vývoj v oblasti informačních podnikových systémů a úroveň digitalizace procesů ve firmách v Česku. Čtěte více

Na udržitelnost domluvou? Zaměstnanci mají šetřit tiskem a barvy jen pro vyvolené

15. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canon)
Nejrozšířenějším nástrojem udržitelnosti v českých kancelářích je slovní nabádání zaměstnanců, aby šetřili tiskem. Striktně dané postupy, jako je trvalé nastavení oboustranného tisku nebo využívání uhlíkově neutrálního papíru, se u nás podle průzkumu Canonu zatím spíše učíme. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Výhled IT prodejního kanálu na rok 2024 a dále

11. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eaton)
Navzdory přetrvávajícím problémům vykazuje světový trh s IT po třech letech nepříznivých okolností známky oživení. Předpokládá se, že v roce 2024 vzrostou celosvětové dodávky osobních počítačů o osm procent a o stejné procento se zvýší i výdaje na IT oproti předchozímu roku. Co tedy bude toto oživení trhu znamenat pro IT prodejní kanál v nadcházejících měsících? Čtěte více