Počet konverzí na mobilních zařízeních v létě roste o 30 %

13. 7. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: RTB House)
Sezonnost v marketingových kampaních se neomezuje pouze na speciální nabídky a výprodeje, ale také na zařízení, která zákazníci využívají k online vyhledávání a nakupování produktů. V průběhu léta se totiž podle RTB House aktivita uživatelů s mobilními telefony a tablety zvýšila o 30 %.

Podle poslední zprávy z dílny Pricewaterhouse Coopers a Interactive Advertising Bureau nazvané Internet Advertising Revenue Report, vzrostly výdaje na digitální reklamu v roce 2016 ve srovnání s předchozím rokem o 22 % na 72,5 miliardy dolarů. Poprvé v historii připadla více než polovina těchto výdajů na reklamu v mobilech, konkrétně 36,6 miliardy dolarů (51 % z celkových výdajů).

Letošní léto se také ponese ve znamení trendu posilování vlivu mobilní reklamy. RTB House zjistila, že chytré telefony a tablety jsou zařízeními, která lidé berou do ruky více právě v průběhu léta. Ukazují to interní data společnosti získaná na více než 40 trzích v Evropě, Latinské Americe, Asii a Tichomoří, na Blízkém východě a v Africe.

Počet konverzí z mobilních zařízení v průběhu července a srpna 2016 narostl. Podíl mobilů byl o 27 - 36 % vyšší oproti průměrným hodnotám ve zbytku roku. Mobilní zařízení (chytré telefony a tablety) dohromady vytvořila 28 % celkového počtu konverzí v červenci a téměř 30 % v srpnu (na chytré telefony připadlo 24 % v červenci a více než 25 % v srpnu, zatímco na tablety připadla cca 4 % v obou měsících).

Kampaně v České republice dosáhly stejných výsledků. Počet konverzí z mobilních zařízení rostl v červenci i srpnu 2016. Podíl konverzí z chytrých telefonů byl oproti průměru vyšší o 26 resp. 24 %. Mobilní zařízení (chytré telefony a tablety) dohromady zajistila 20 % z celkového počtu konverzí v červenci a téměř 19 % v srpnu.

„Využívání mobilů narůstá zejména v důsledku toho, že lidé tráví více času venku, odjíždějí na dovolené a podnikají různé výlety. Výkonnostní aktivity s využitím kampaní běžících na více zařízeních mohou zasáhnout uživatele i v případě, že nesedí doma u počítače. Marketéři tak mohou snadno a efektivně načasovat své kampaně a mohou také přizpůsobit vizuály, které se budou zobrazovat,” upozornil Michal Drahokoupil, manažer RTB House.

Trend zvýšeného využívání mobilních telefonů v létě odráží růst mobilního marketingu celkově. Mezi lednem a květnem 2016 bylo na mobilech uskutečněno 19 % konverzí. V roce 2017 tato hodnota vzrostla na 28 %, což odpovídá 50% meziročnímu růstu. Tento trend můžeme očekávat i během letošního léta.

Studie je založena na datech z více než tisíce kampaní, které používají aukční model RTB.

Podobné články

Kvůli svým webům české firmy přicházejí o stamiliony

16. 6. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Webnode)
Vlivem minimální či dokonce žádné aktualizace prezentace svých služeb na internetu přicházejí tuzemští podnikatelé o stovky milionů korun ročně. Z analýzy podnikatelských webů, kterou provedla Čtěte více
Foto: Pixabay.com

Infografika: Kdy Češi nejvíc nakupují na internetu?

31. 5. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: RTB House)
Pravděpodobnost, že lidé kliknou na banner a zakoupí promované zboží, je mnohem větší během pracovního týdne. Nejvyšší míry konverzí je dosaženo v úterý a ve středu. Nejvyšší nárůsty prodejů byly Čtěte více

Oracle koupil firmu Moat

21. 4. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Oracle)
Společnost Oracle uzavřela dohodu o akvizici firmy Moat, společnosti nabízející cloudové služby pro marketingové specialisty včetně souvisejících metrik. Spojením technologií vzniká komplexní Čtěte více
 Vladimír Houba, regionální ředitel RTB House

Zná umělá inteligence lidi lépe než oni sami sebe?

10. 4. 2017. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: RTB House)
Každý den dělají miliony lidí rozhodnutí o nákupu na základě online vyhledávání – ať už jde o produkty, restaurace v okolí, nebo cokoli jiného. Přestože se zákazníci často spoléhají na názory Čtěte více