Pět pozitiv hraní počítačových her

5. 6. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Žijeme ve světě, v němž se počítačové hry staly pro mnoho lidí neoddělitelnou součástí života. A nejde přitom jenom o děti nebo puberťáky. Kvalitní střílečka, rozsáhlé RPG s otevřeným světem a silným příběhem nebo závody jsou dobrým ventilem i pro nás "dospěláky". Zdravé hraní počítačových her může mít na náš organizmus i hodně pozitivních vlivů, ale ne každý o nich ví.

Sestavili jsme seznam Top pěti zdravotních pozitiv plynoucích z hraní počítačových her.

1. Level-up pro kognitivní funkce

Paměť, délka pozornosti i logické uvažování jsou stimulovány hraním některých druhů her. Jen pár hodin jejich hraní týdně a naše paměť, pozornost i logika dostanou level-up.
A nezáleží na věku.

Například strategie v reálném čase (RTS) může tyto schopnosti zvýšit, protože hráč musí analyzovat situaci v boji se soupeři, předem naplánovat útok nebo obranu či jakoukoliv výhodu, pamatovat si protihráčovy akce a bránit se jim, a to vše v omezeném čase. Výsledné zlepšení pozornosti a řešení problémů se určitě projeví ve škole, kanceláři nebo každodenním životě.

 2. Plus pět bodů ke zpracování vizuální informace

Hraní po hráčích často vyžaduje rychlé přenášení pozornosti z jednoho děje na druhý v jiné části obrazovky s nutností být si všeho vědom. To znamená, že se náš mozek učí rozdělovat pozornost rychleji a efektivněji. Což má velice pozitivní vliv na schopnost zpracovat vizuální informace a vylepšit koordinaci ruka – oko.

Hry ve stylu FPS často vyžadují, aby se hráči rychle orientovali v různých částech obrazovky. Během toho by měli mít dobré povědomí o situaci. Tím, že hráči nemají příliš času na rozhodování, zlepšují se v prognózách a reakcích. Jisté studie dokonce naznačují, že někteří hráči jsou stejně bystří jako skuteční stíhací piloti.

3. Turbo rozhodování – aktivováno!

Denně děláme tisíce rozhodnutí. Hraní počítačových her může zlepšit kapacitu i rychlost rozhodování bez ztráty přesnosti. Když se hráči potýkají s nepřítelem nebo plánují útok, dělají klíčová rozhodnutí pro dosažení svého cíle – vítězství!

Například v RPG hrách mají rozhodnutí přímý dopad na postavu. Její postup, schopnosti, jak k ní budou přistupovat ostatní charaktery ve hře. To nás učí zvažovat rozhodnutí vědomě a trénuje mozek, aby si nějakou akci předem dobře promyslel. Díky tomuto neustálému tréninku zvládání důležitých situací přispívají počítačové hry i k zvýšení sebevědomí.

4. Šťastný hráč je zdravý hráč

Hraní her může být dobrým rozptýlením v průběhu nemoci a mít pozitivní vliv na rekonvalescenci. Mnoho studií dokazuje, že u hraní her jsou v mozku aktivovány oblasti přímo spojené s optimizmem. To je důležité pro zvládnutí těžké situace i nemoci nebo pro pooperační zotavování.

5. Tým vás podrží  

Ať už jde o online hru s více hráči, nebo jen offline hru s přáteli, většinou jde o spolupráci
s ostatními v týmu. Oblíbené soutěžní hry jako FPS a online bojové hry s několika hráči ve stylu MOBA jsou pro týmy o pěti hráčích, kde každý má nějaké dovednosti a silné i slabé stránky. Jejich kombinací pak vzniká silný a neporazitelný tým. Podobně je tomu i v reálném životě jak ve firmách, tak ve škole.

Společnost AOC jako výrobce monitorů zdůrazňuje a podporuje zodpovědné hraní. Aby bylo hraní co nejpohodlnější, existuje řada moderních monitorových technologií, které přispívají k lepším herním výsledkům a mají výrazný vliv na hráče. Monitor s dobrými ergonomickými vlastnostmi pomůže hráčům s držením těla a kondicí páteře. Technologie Anti Blue Light/Low Blue Ligh od AOC sníží modré záření, jež může způsobit únavu zraku, bolesti hlavy a poruchy spánku. Technologie Flicker Free zase redukuje blikání, které může vést k závratím a nevolnostem. Technologie i-Care pak používá senzory pro detekci intenzity světla v místnosti a přizpůsobuje jas tak, aby z toho nebolely oči. Typickým monitorem splňujícím výše uvedené nároky a disponujícím těmito parametry je herní novinka AOC Agon AG251FG.

Tak hodně zdaru!

Podobné články

Jak COVID-19 (podle výrobců) ovlivnil ukládání a zálohování dat

7. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Jak se události z posledních měsíců promítly do přístupu k ukládání a zálohování dat jsme zjišťovali přímo u poskytovatelů souvisejícího hardwaru, softwaru a služeb. Některé z nastíněných trendů pravděpodobně vytuší každý, řada z nich vás však možná překvapí. Čtěte více

Trendy v tiskárnách a multifunkcích v polovině roku 2020

29. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Tiskárny a multifunkce jsou nedílnou součástí drtivé většiny firem, úřadů i domácností. Spolu se spotřebním materiálem jsou navíc také velmi důležitým prodejním artiklem. Jak se trh vyvíjí a jaké trendy můžeme v době, kterou stále výrazně ovlivňuje současná koronavirová situace, sledovat nebo již brzy očekávat? Čtěte více

Trendy v segmentu ukládání a zálohování dat – co nás čeká a nemine?

1. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Práce s daty je široká oblast rozprostírající se napříč různými segmenty produktů a služeb. V případě hardwaru se kromě NAS serverů a specializovaných úložišť stále setkáváme také s páskovými řešeními, ale jednoznačným trendem je růst důležitosti cloudu, softwaru a služeb… Čtěte více

Internet věcí v roce 2020: Jaký je a kam se bude ubírat

12. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
IoT lze bez nadsázky označit za jednu z nejrychleji se rozšiřujících a rozvíjejících ICT technologií dneška. Celá oblast internetu věcí v sobě skrývá obrovský potenciál pro všechny zúčastněné, ať již hovoříme o výrobcích a dodavatelích, poskytovatelích služeb, partnerech či implementátorech nebo koncových zákaznících. Na současnost a budoucnost IoT jsme se ptali odborníků z různých oborů české IT scény. Čtěte více