Objem rozesílaných e-mailů narostl o desítky procent. Co dělat, pokud je musíte posílat také?

26. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Společnost Mailkit, která stojí za stejnojmenným nástrojem pro marketingovou automatizaci, pozorně sleduje, jaký dopad má aktuální situace týkající se koronavirové nákazy na to, jakým způsobem firmy po celém světě rozesílají e-mailingové kampaně. Co odborníci vysledovali a co vám radí?

Mailkit vypozoroval následující trendy, které charakterizují aktuální situaci na poli rozesílek e-mailů.

Nárůst objemu odeslaných e-mailů

Objem rozeslaných e-mailů narostl o více než 30 % v porovnání s průměrnými hodnotami typickými pro toto období, které je díky Valentýnu a blížícím se velikonočním svátkům vždy nadprůměrné. Množství celosvětově rozesílaných e-mailů se aktuálně přibližuje (a místy i překračuje) každoročním pomyslným vrcholům, které nastávají v období Black Friday a Vánoc.

Všechny firmy informují o koronaviru

Všechny společnosti se snaží rozesílat e-maily o koronavirové nákaze, 99 % z nich však obsahuje pouze irelevantní ujištění s nulovou přidanou hodnotou pro koncového příjemce. Toto chování je charakteristické nejen pro Českou republiku, ale pro celý svět.

Odesílatelé posílají zprávy na všechny kontakty

Ve většině případů odesílatelé panikaří a e-maily posílají na všechny příjemce v jejich databázích včetně těch, kterým poslední měsíce nebo roky vůbec nic neposílali.

Narostl objem spamu

Mezi 13. a 17. březnem zaznamenal Mailkit ve spamových pastech nárůst počtu těchto zpráv v řádu stovek procent. Nárůst poukazuje na to, že marketéři začali používat zastaralé databáze kontaktů, na které ještě navíc posílali irelevantní zprávy.

Nejvíce spamových zpráv obsahovalo tipy na rychlé zbohatnutí prací z domova. Druhým nejrozšířenějším obsahem zpráv, které končily ve spamu, byly nabídky na půjčky.

V době aktuální krize by se proto firmy, které chtějí rozesílat e-mailingové kampaně, měly řídit těmito doporučeními:

Pokud to není opravdu nezbytné, neměla by firma rozesílat e-maily ohledně koronaviru. Nikdo nepotřebuje číst o tom, že vaše firma dělá to nejlepší k ochraně zdraví vašich zaměstnanců a zákazníků. To byste měli ostatně dělat i běžně po celý rok. Máte-li potřebu takto informovat, zkuste využít sociální sítě.

Nastane-li situace, ve které opravdu musíte rozesílat, pamatujte na segmentaci. Nikdy neposílejte vaši zprávu na všechny kontakty, které máte k dispozici. E-maily posílejte pouze těm příjemcům, kteří reagovali na některou z vašich zpráv, kterou jste jim odeslali během posledních jednoho až tří měsíců.

Neodesílejte výrazně větší množství zpráv, než kolik posíláte běžně. Jakékoliv dramatické nárůsty v objemu rozeslaných e-mailů povedou k poškození vaší reputace.

Pokud vaše firma podniká ve zdravotnictví, musíte začít jednat co nejdříve. Spojte se s vaším poskytovatelem, který pro vás zajišťuje rozesílku e-mailingových kampaní. Ten má možnosti kontaktovat největší poskytovatele e-mailových schránek a dohodnout s nimi navýšení objemu e-mailových zpráv, které budou do jejich schránek doručovány.

Pečlivě zvažte, zda je e-mail opravdu vhodným komunikačním kanálem. Zvláště v segmentu B2B je výrazně účinnější využít komunikaci pomocí SMS.

Zamyslete se pečlivě nad obsahem vaší zprávy. Odpovězte si na otázku nakolik je přínosné pro vaše zákazníky, pokud jim napíšete, že „Jsme v tom spolu”. Nezapomínejte na to, že podobných zpráv každý příjemce může dostat i desítky a rozhodně to vašemu jménu neprospěje. Toto není příležitost pro to, aby se kdokoliv snažil svézt na vlně koronaviru.

Podobné články

Češi v sobotu uklízí nejen domácnosti, ale i e-mailové schránky

17. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Podle statistik Mailkitu je sobota dnem, kdy Češi dělají pořádek nejen v domácnostech, ale také ve svých e-mailových schránkách. Právě v tento den jsou lidé nejaktivnější a probírají se svými e-maily z celého týdne. Nejvíce je otevírají, klikají na odkazy a reagují na nabídky. Na sobotu připadá ale také 23 % odhlášení z rozesílky a až 29 % označení e-mailu za spam. Čtěte více

Zodpovědnost za tvorbu cen se přesouvá na prodej a marketing

17. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vendavo)
Zodpovědnost za tvorbu cen se u obchodních firem pomalu přesouvá z oddělení financí na oddělení prodeje a marketingu, a to především z důvodu stávající ekonomické volatility. Stále důležitější dovedností zaměstnanců týmů zodpovědných za tvorbu cen je pak datová analytika. Větší polovina organizací již při cenotvorbě alespoň částečně využívá umělou inteligenci. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Sitefinity ve verzi 15 přináší generativní AI a další novinky

1. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Progress Flowmon)
Společnost Progress uvedla novou verzi svého CMS řešení Progress Sitefinity 15, která přináší podporu generativní AI v celé platformě a umožňuje marketérům vytvářet personalizovaný obsah ve velkém měřítku. Novinka dále pomáhá odstranit marketingová datová sila, smysluplně využít cenné informace o zákaznících a zrychlit poskytování personalizovaných služeb. Čtěte více