Nejlepší cesta k zákazníkům vede přes e-mail aneb výhody e-mail marketingu

23. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mail Komplet)
Cena, efektivita, ziskovost. Tak by se daly krátce popsat hlavní důvody, proč si e-mailing dlouhodobě udržuje výsostné postavení mezi online marketingovými kanály. Mohlo by se zdát, že v konkurenci sociálních médií již e-mail marketing nemá co nabídnout, výzkumy však hovoří jinak.

Sociální sítě mají podle webu statista.com celosvětově 3,4 miliardy uživatelů. Ačkoli se toto číslo zdá být obrovské, e-mail denně použije ještě o půl miliardy lidí víc. V tomto ohledu je na prvním místě ve všech věkových kategoriích. Kontrola e-mailové schránky je dokonce suverénně nejčastější online aktivitou, kterou lidé ráno po probuzení udělají jako první. Důležitější však je, že e-mail se optikou nejnovějších výzkumů jeví jako nejvhodnější kanál, skrze který lze promlouvat ke svým potenciálním i stávajícím zákazníkům. I to je důvod, proč si jej dnešní internetoví prodejci mohou jen stěží dovolit přehlížet.

Nejlevnější a nejefektivnější

Přednosti e-mail marketingu:
  • Může být až 10x levnější než reklama na sociálních sítích
  • Nabízí průměrnou návratnost investic (ROI) 4200 %
  • Zajišťuje až 30 % tržeb běžného e-shopu
  • Většina zákazníků jej preferuje v případě příjmu e-commerce
  • Jeho výsledky jsou velmi dobře měřitelné.
  • 66 % uživatelů díky němu minimálně jednou uskutečnila online nákup

Poměr cena – výkon je zřejmě tím zásadním kritériem, které dává v současnosti e-mailingu náskok před konkurencí. „Dobře optimalizovaný e-mail marketing může být až desetkrát levnější než kupříkladu PPC reklama na sociální síti. E-mail má rovněž suverénně nejlepší konverzi. Nové výzkumy ukazují, že zákazníci, kteří nakupují produkty skrz e-mailovou nabídku, utrácí o 138 % víc než ti, kteří e-mail s nabídkou neobdrželi,“ uvedl Břetislav Strnad,ředitel společnosti Webkomplet, do které patří i služba Mail komplet.

Mimořádnou účinnost e-mailingové komunikace dokládá i zjištění, podle kterého je za 30 % tržeb běžných e-shopů zodpovědný právě e-mail marketing. Neoddiskutovatelnou výhodou tohoto nástroje je rovněž skutečnost, že výsledky jeho působení lze velmi dobře měřit. Oproti sociálním sítím nabízí e-mailing rovněž nepoměrně vyšší šanci, že příjemce reklamní sdělení zaznamená. Jinými slovy, že jej zasáhne. Není tedy příliš překvapující, že návratnost investic (ROI) se v případě e-mailingu, podle výzkumu společnosti Litmus, průměrně pohybuje kolem 4 200 %. Za každý investovaný dolar se tak inzerující firmě vrací 42 dolarů.

E-mailem budujete vztah

Jedním z hlavních trumfů e-mail marketingu je podle Strnada fakt, že skrze něj lze dosáhnout mnohem osobnějšího kontaktu mezi zákazníkem a prodávajícím: „Citlivou, pravidelnou a správně personalizovanou komunikací prostřednictvím e-mailingu je možné s klientem navázat mnohem autentičtější vztah než v případě jiných nástrojů. Marketingovou komunikaci prostřednictvím sociální sítě považují mnozí uživatelé za narušení jejich vlastní soukromé zóny. E-mail je v tomto ohledu mnohem méně invazivní a plní spíše roli poštovní schránky, kam si lidé přichází pro zprávy, jež jim jsou adresovány.

Velká část zákazníků se po uskutečnění nákupu přes e-shop na stránky prodejce již znovu nevrátí. Za pomoci e-mailové adresy však lze s odběratelem opětovně navázat kontakt. V případě vhodně zvolené strategie se tak náhodný kupující může proměnit ve stálého zákazníka.

Král mrtev není, stále vládne   

Představené výhody e-mailového marketingu v kontextu dnešních trendů nenaznačují, že by měl být v příštích letech z pomyslného trůnu kýmkoliv sesazen. „Obliba e-mailingu každým rokem roste a je pravděpodobné, že se na tomto trendu v budoucnu nic zásadně nezmění. Nové pronikající inovace jako redesign či důraz na interaktivitu navíc posouvají e-mail marketing na další úroveň. Je tak stále schopen držet krok s moderními trendy a být nadále nejefektivnějším nástrojem pro online komunikaci se zákazníky,“ uzavřel Strnad.

Podobné články

Češi v sobotu uklízí nejen domácnosti, ale i e-mailové schránky

17. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Podle statistik Mailkitu je sobota dnem, kdy Češi dělají pořádek nejen v domácnostech, ale také ve svých e-mailových schránkách. Právě v tento den jsou lidé nejaktivnější a probírají se svými e-maily z celého týdne. Nejvíce je otevírají, klikají na odkazy a reagují na nabídky. Na sobotu připadá ale také 23 % odhlášení z rozesílky a až 29 % označení e-mailu za spam. Čtěte více

Zodpovědnost za tvorbu cen se přesouvá na prodej a marketing

17. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vendavo)
Zodpovědnost za tvorbu cen se u obchodních firem pomalu přesouvá z oddělení financí na oddělení prodeje a marketingu, a to především z důvodu stávající ekonomické volatility. Stále důležitější dovedností zaměstnanců týmů zodpovědných za tvorbu cen je pak datová analytika. Větší polovina organizací již při cenotvorbě alespoň částečně využívá umělou inteligenci. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Sitefinity ve verzi 15 přináší generativní AI a další novinky

1. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Progress Flowmon)
Společnost Progress uvedla novou verzi svého CMS řešení Progress Sitefinity 15, která přináší podporu generativní AI v celé platformě a umožňuje marketérům vytvářet personalizovaný obsah ve velkém měřítku. Novinka dále pomáhá odstranit marketingová datová sila, smysluplně využít cenné informace o zákaznících a zrychlit poskytování personalizovaných služeb. Čtěte více