Nákupní horečka vrcholí, rekordy trhala ČR i celá Evropa

14. 12. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Za první adventní týden (od 27. 11. do 3. 12.) Češi kartami Visa zaplatili přes 3,6 miliardy korun. To je o 25 % více než ve stejném období před rokem.
Foto: Freeimages.com

Nárůsty útrat byly v období od 27. listopadu do 3. prosince patrné zejména v online nakupování, především díky „Cyber Monday“ a masivní kampani tuzemských e-shopů. Prostřednictvím svých Visa karet čeští zákazníci utratili na internetu přes 404 milionů korun. To v meziročním srovnání představuje nárůst o 13 procent. Zároveň je to o 12,5 procent více než o týden dříve. Velmi dobře si vedl i v Česku již etablovaný „Black Friday“.

„Black Friday“ vzali Češi rychle za svůj

Během Černého pátku („Black Friday“), který letos připadl na 27. listopadu, Češi nechali v kamenných obchodech bezmála 600 milionů korun, což je téměř o třetinu více než přesně před rokem. „Závěr pracovního týdne tradičně nahrává předvánočním návštěvám obchodů. Letos navíc byla veřejnost ještě více zahlcena všudypřítomnou reklamou mnoha obchodníků na trhu, kteří odkazovali na slevy z Černého pátku,“ popsal Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Čechy ovládlo „Cyber Monday“

Z hlediska online nákupů ve sledovaném období vyčníval nad ostatní 30. listopad. Během tzv. „Cyber Monday“ (pondělí následující po americkém svátku díkuvzdání) kulminovaly nákupy přes internet. Útraty kartami Visa v e-shopech ten den meziročně vzrostly o 23 procent a přesáhly 69 milionů korun (viz graf níže). Původně anglosaská tradice tak zdomácněla velmi rychle i v České republice. „Češi jsou dlouhodobě fanoušky moderních technologií a stále častěji platí kartou za dárky vybrané v internetových obchodech. Podíl těchto útrat bude nadále růst, stejně jako se bude zvyšovat nakupování zboží přes mobilní zařízení. Mezi trendy poslední doby rovněž patří obcházení výloh během víkendu a nakupování vyhlédnutého zboží v pondělí přes internet,“ uvedl Marcel Gajdoš.

Rekordy trhala celá Evropa

V celé Evropě bylo během prvního adventního týdne kartami Visa provedeno přes 420 milionů jednotlivých plateb, což je o 14 procent více než v roce 2014. Útraty v kamenných obchodech meziročně vzrostly o 16 procent, online nákupy dokonce o bezmála 29 procent. Během pátku „Black Friday“ byl ustanoven nový rekord pro tento den, když bylo prostřednictvím systému Visa Europe provedeno 1 793 platebních transakcí za vteřinu. „Dá se očekávat, že toto číslo bude překonáno 23. prosince. Těsně před Štědrým dnem dosahují vánoční nákupy v kamenných obchodech celoročního vrcholu. Stejně tomu bylo i loni v České republice,“ uzavřel Marcel Gajdoš.

Podobné články

Češi v dubnu utratili za zboží na e-shopech výrazně více než v předchozích měsících

16. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v předchozích měsících prvního čtvrtletí. Oproti březnu se zvýšila také průměrná on-line útrata za služby, která dosáhla 6 111 Kč. Čtěte více

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více